آمریکا به روسیه درباره حمله اتمی به اوکراین هشدار داد

مشاور امنیت ملی آمریکا از گفت‌وگو با مقامات روسیه، در عالی‌ترین سطوح، درباره تبعات فاجعه‌بار هرگونه استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، گفت: آمریکا به روسیه هشدار داده که در صورت استفاده از سلاح اتمی علیه اوکراین با تبعات فاجعه‌بار مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به طور خصوصی و در عالی ترین سطوح به مقامات روس این موضوع را اعلام کرده‌ایم که آمریکا و متحدانش به چین اقدامی پاسخ قاطع خواهند داد.

سولیوان در عین حال، بر تداوم حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد و افزود: تهدیدهای گذشته هم مانع از ارائه ۱۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین نشد.

رویترز، اظهارات سولیوان را واکنش به اشاره تلویحی ولادیمیر پوتین به استفاده احتمالی از سلاح اتمی علیه اوکراین ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، درحالی که وزیر امورخارجه مجارستان جامعه جهانی را نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم درصورت  تقابل مستقیم ناتو با روسیه برحذر می دارد، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد ه تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.

بورل در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی انگلیس گفت: ما در جنگ اوکراین اکنون به لحظه خطرناکی رسیده ایم، قطعا لحظه خطرناکی است چراکه ارتش روسیه به گوشه ای رانده شده و واکنش پوتین به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی بسیاری «بد» است؛ اتحادیه اروپا باید تهدید پوتین در استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین را جدی بگیرد؛ وقتی فردی می گوید این بلوف نیست، باید آنرا جدی گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۳۰ شهریورماه در جریان نطق تلویزیونی با اعلام بسیج بخشی از نیروهای روسی در سراسر کشور گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در ۱۹۹۱ آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد: کسانی که روسیه را تهدید هسته‌ای می‌کنند، جهت باد به سمت خودشان برمی‌گردد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    4 1
    ای کاش به دنیا نیامده بودم اینهمه هرج مرج هیاهو نمی دیدم سرسام گرفتیم
  • کیا GB ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 1
    روسیه هرگز به اوکراین حمله اتمی نخواهد کرد چون هیچ نتیجه مثبت و پیروزی نخواهد داشت مگر کشتن شمار بیشتری بیگناه. بدون شک منظور روسیه از حمله اتمی به خود آمریکا و یا حداقل به یکی از کشورهای اروپایی (احتمالاً انگلیس) می باشد. بعید است فرد باهوشی مانند پوتین در صورت تهدید موجودیتی روسیه فرصت واکنش به آمریکا و ناتو بدهد و می داند که این آخرین فرصت اوست پس جهان را با خود نابود خواهد کرد.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    4 4
    بی‌شرمای بی‌شرفِ بی‌ناموس! خودتون هیروشیما و ناکازاکی رو تو ژاپن نیست و نابود کردید! حالا شُدید داعیه‌دارِ حقوقِ بشر!!!!!!!!..............
    • ناشناس IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      استفاده از سلاح کشتار جمعی برای هیچ دولتی درست نیست..و جان مردم بیگناه از بین میره..ولی مطالعه کنید
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 1
    خوب پوتین بهتر است با یک بمب اتمی کوچک زلنسکی را از بین ببرد تا تمام اوکراین را این راه بصرفه تری می باشد البته راحتر از این کار دادن گندم یکی از دو جمهوری دونسک و لوهانسک به کره شمالی و نابودی اوکراین توسط ارتش کره شمالی
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 1
    روسیه نباید خساست بخرج دهد و در عوض گندم و نفت به کره شمالی از ارتش این کشور 150 هزار نفر را برای پیشروی در غرب رود دنیپر و میکولایف استفاده کند چون سازمان اطلاعات کره شمالی بسیار قویتر و مخوفتر از روسیه می باشد در نتیجه افراد خاین در راس فرماندهی ارتش کره شمالی وجود ندارد حتی با دست خالی می توانند ارتش اوکراین را تا مرز لهستان عقب برانند
  • سعید IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    روسیه به نیت تصرف کیف پایتخت اکراین باید تمام امکانات خود را بسیج کند،و در این مورد مجاز است هر طلاحی را بکار برد،نباید از داد و بیداد امریکا و اروپای ناتوان احتیاط کنه،در جنگ هسته ای هیچ کشوری ریسک جواب به پوتین را نخواهد پذیرفت تهدید امریکا علیه پوتین چون احمقانه هست از حرف فراتر نخواهد رفت.؟
  • دلسوز IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    با فروش اینهمه تعداد که در جنگ اوکراین تاثیر گذار شدن اشتباه بزرگی مرتکب شدید. میتو نستید تعداد کمی پهپاد بدین که موازنه قوا ب نفع روسیه نشه. وهر دو طرف جنگ تضعیف شوند اما با این حجم از کمک پهپادی دست برتر ب روسیه دادین و پوتین بسیاز خطرناک است و دنبال توسعه طلبی ارضی که با هیچ معیار بین المللی قابل توجیه نیست و بلکه بسیار خطرناکه. جهان چند قطبی اگر اشغال و الحاق سرزمینهای دیگر باشد بسیار مخرب خواهد بود و هم تک قطبی بودن موجه تراست. با چند قطبی شدن مورذنظر پوتین تحاوزهای سرزمینی باب خواهدشذ و دنیا وارد جنگ و خونریزی بیشتری میشود. پوتین در نهایت ترور خواهد شد...جون جنگ اتمی ویرانگری آغاز میکنه، پس قبل از شروع جنگ اتمی ترور میشه....
  • دلسوز IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    در ضمن جنگ اخیر نشان داد که روسیه در جنگ اتمی هم مغلوب ناتو و امریکا خواهد شد. اگر پهپادهای ایران بدادش نمیرسید بدون شک الان داغونش کرده بودن. پس روسیه باتوجه ب تکنولژی برتر امریکا و رسد لحظه ای تحرکات ارتشش توسط صدها ماهواره غربی و امریکایی باز فرصت حمله پیش دستانه نخواهد داشت.
  • ارتشی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    2 0
    استفاده اتمی روسیه ولو اندک و محدود موجب تحریمهای شدیدتر و ارسال تسلیحات بسیار بیشتر به اوکراین خواهد شد غرب اکنون در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین ملاحظه میکنه و از ارسال تانک مدرن و جنگنده های نسل پنجم و مدرن و موشکهای دوربرد خودداری میکنه قطعا عرب هم بدون ملاحظه انها را خواهد داد استفاده گسترده از نیروی اتمی هم موجب یاورود اتمی سایر قدرتها به جنگ خواهد بود یا انها نیز سلاحهایی اتمی برای استفاده به اوکراین خواهند داد پس در نتیجه این جنگ از نظر من بعید هست به سمت نبردی اتمی پیش بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس