کد خبر 1420949
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
خروش مردم قزوین در اعتراض به اغتشاش

مردم انقلابی و عزادار قزوین با برگزاری راهپیمایی با شکوهی نسبت به حوادث اخیر در کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با سالروز شهادت رسول اکرم (ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) هیئت‌های عزاداری و مردم قزوین نیز با حضور در مراسم راهپیمایی با شکوهی نسبت به حوادث اخیر رخ داده در کشور واکنش نشان دادند.

از ساعت حدود ۱۰ صبح جمعه هسته اولیه این راهپیمایی بزرگ در میدان میرعماد قزوین شکل گرفت و جمعیت به سوی خیابان شهدای قزوین حرکت کردند.

خیل عظیم مردم قزوین اعم از پیر و جوان و اقشار مختلف نشان دادند حفظ وحدت تنها راه مقابله با دشمن و ایستادن در برابر او خواهد بود.

دشمن برنده اصلی اغتشاش

اسدی یکی از جوانان حاضر در این راهپیمایی که عکس شهید سلیمانی را در دست داشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه ما نسبت به برخی از روندها و اتفاقات در کشور گلایه داریم اما هرگز اجازه نمی‌دهیم این گلایه‌ها با تخریب و آسیب زدن به کشور همراه باشد.

وی با بیان اینکه برنده این بازی شوم کسی جز دشمن نخواهد بود، تاکید کرد: شنیدن صدای مردم تنها در فضایی آرام ممکن خواهد بود و در سایه اغتشاش و درگیری هرگز مشکلی حل نمی‌شود.

این جوان قزوینی تاکید کرد: مردم حق دارند نسبت به برخی مشکلات اعتراض داشته باشند و حکومت نیز همواره باید صدای مردم را بشنود اما بیان اعتراض و گلایه نباید با هنجارشکنی همراه باشد.

وی ادامه داد: حفظ حرمت مقدسات، احترام به قوای نظامی کشور و همراهی نکردن با آشوبگران از سوی مردم و در مقابل شنیدن صدای مردم و تلاش برای رفع مشکلات بدون شک به نفع انقلاب است.

خروش مردم قزوین در اعتراض به اغتشاش

زوایای فتنه اخیر برای جوانان روشن شود

حجت الاسلام حسن محمدی از روحانیون قزوینی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نباید برای بیان اعتراض به دشمن فرصت عرض اندام بدهیم.

وی گفت: از سویی متأسفانه شاهد هستیم که در چند روز اخیر برخی‌ها به مقدسات مردم از جمله پرچم امام حسین (ع) توهین و جسارت می‌کنند و بدون شک این گروه از مردم نیستند.

این روحانی قزوینی اضافه کرد: مردم همواره بر حفظ حرمت مقدسات خود از جمله سیدالشهداء تاکید دارند و هرگز با کسانی که تلاش می‌کنند این مقدسات را کمرنگ کنند همراهی نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا با بصیرت و جهاد تبیین زوایای فتنه اخیر را برای عموم مردم مخصوصاً نسل نوجوان و جوان روشن کنیم.

مردم از مقدسات و ارزش‌ها دست نمی کشند

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظام همواره تلاش کرده تا صدای مردم را بشنود.

وی عنوان کرد: آنچه امروز و در روزهای اخیر می‌بینیم بحثی فراتر از نقد و گلایه و حتی اعتراض به مشکلات است و به وضوح شاهد میدان داری دشمن در برابر مردم هستیم.

وی تاکید کرد: تبیین شرایط امروز توسط رسانه‌ها و خواص و تلاش برای آگاهی نسل جوان از تلاش دشمن برای سو ءاستفاده آنها باید در دستور کار همگان قرار بگیرد.

همچنین در این مراسم مردم و عزاداران با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فتنه گر» و «مرگ بر آمریکا» نسبت به حواشی اخیر اعتراض کردند.

حضور و عزاداری مردم در خیابان شهدا و قرائت بیانیه محکومیت اغتشاشات اخیر از دیگر بخش‌های این راهپیمایی با شکوه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس