دارو‌های ممنوعه در کشور عراق برای سفر اربعین

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۹۸ درصد داروهای کشور به لحاظ عددی تولید داخلی است و برخی داروها را دانشمندان ایرانی ساخته‌اند.

به گزارش مشرق، بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، در قم افزود: کشورمان باید در کنار علوم و فناوری موشکی در علوم دارویی نیز سرآمد کشورهای دیگر باشد.

وی توجه بیشتر به طب ایرانی و شرقی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: منشأ یکی از مهم‌ترین طب‌ها در دنیا طب ایرانی بوده و هست؛ درحالی‌که طب غربی بیش از ۳۰۰ سال قدمت ندارد.

وی با بیان اینکه دستاورد بزرگ دولت سیزدهم توجه ویژه به سلامت مردم و سیاست‌های دارویی است، تصریح کرد: در صورت حل مشکلات دارویی طی چند سال آینده سلامت مردم در حوزه دارو تأمین خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات مجموعه دولت و وزارت بهداشت تأمین سلامت مردم را امری بسیار دشوار دانست و ابراز کرد: مقوله بهداشت و درمان جزو مقوله‌های مهم جامعه است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حرکت کشور در مرزهای علم و دانش اشاره و اظهار کرد: ان شاء الله با سرمایه‌گذاری و نظم بیشتر در این مسیر حرکت کرده و حتی مرزهای پیشرفت را بشکنیم و قدم‌های نو و جدید به خصوص در حوزه بهداشت و درمان برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • فرود IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    4 1
    کیفیت هم مثل ماشین های جاده مخصوص .
  • ابراهیم IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    4 0
    قرص قند سینوریپا آزاد حساب میشه ورقی 72 هزارتومان.خجالت بکشید لااقل این چرندیاتو تحویل مردم ندید
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    3 0
    اینقدر هم کیفیت داره که اکثر پزشکان وقتی نسخه می‌نویسند، تاکید می‌کنند اگر خارجی اش رو پیدا کنی خیلی بهتره !!!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    تاثیر داروها کم شده از کیفیت اونها کاسته شده دوز اونها کمتر شده ما فامیلهای پزشک داریم اذعان دارند به این اتفاق کاش وزارت بهداشت و نهادهای وابسته کیفیت داروها رو بررسی کنند از نظر قیمتی که دست نیافتنی شدند
  • محمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    تا جایی که من میدونم ۹۶ درصد شرکت های دارویی جهان صهیونیسی هستن.توی ایران هم شرکتهای دارویی با این شرکتها در ارتباطن و مواد اولیه از اونا میگیرن
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    مواد اولیه داروها وارادانی است. در ایران فقط به شکل قرص یا شربت بسته بندی شده با کیفیت پایین تز از داروهای خارحی. به همین دلیل سالانه بیش ار ۲ میلیارد دلار واردات دارو داریم که عدد بسیار بالایی است
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    نود و هشت درصد به تنهایی ذکر بشه یک مغالعه هستش. ۹۸ درصد از داروهایی که در لیست دارویی کشور هستند. این لیست سالها داروی جدیدی بهش یا اضافه نشده یا اگر شده بسیار محدود بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس