کد خبر 1420849
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
سیلاب

در گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود و دما در شما کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در برخی مناطق به‌ویژه ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی مناطق استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات قزوین و زنجان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

فردا در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و شرق اردبیل بارش‌ها ادامه دارد. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است. طی این مدت در برخی مناطق گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا دما در شمال شرق، شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش و از سه‌شنبه تا پنجشنبه به‌تدریج افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما( به‌طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه)

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۳: شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات زنجان و ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۴: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی

توصیه: احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه از حاشیه مسیل‌ها، عدم توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده به انبار یا مکان‌های مسقف، لایروبی، اصلاح و پاکسازی آب‌راه‌ و کانال‌های انتقال آب مزارع و باغات و خودداری از محلول و سم‌پاشی باغات و مزارع در زمان بارندگی

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری و نفوذ گردوغبار

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۳: خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، شمال شرق گلستان، شمال خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، غرب ایلام، بوشهر و خوزستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۴: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، شمال شرق گلستان، شمال خراسان شمالی، غرب ایلام، خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، وزش باد شدید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه های موقت، از جمله تابلوهای تبلیغاتی و گلخانه‌ها، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار.

توصیه: عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه های موقت، پرهیز از حضور در فضای باز بویژه گروه‌های حساس، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، احتیاط در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید(شمالی-شمال‌غربی)

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل بین بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان و غرب مازندران.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی و مسافربری.

توصیه: ممنوعیت از شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی ازجمله فعالیت‌های تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد( شمال‌غربی)

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱ تا ۱.۵ متر و در فرا ساحل ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و نواحی شرقی خلیج فارس

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی و مسافربری.

توصیه: ممنوعیت در شنا، محدودیت درفعالیت‌های دریایی ازجمله فعالیت‌های تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    5 1
    وقتی سیل و زلزله می اید همین بسیجی که در کف خیابان رگ گردنش را میزنند می اید کمک. همین نیروی انتظامی می اید کمک. انوقت یک عده وطن فروش به بسیجی و پاسدار و ناجا توهینی میکنند که لیاقت خودشان را دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس