پاشینیان

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با رئیس شورای اروپا در نیویورک، خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان را خواستار شد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر ارمنستان در دیدار با رئیس شورای اروپا در «نیویورک» در حاشیه برگزاری هفتاد وهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیان» «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز جمعه در نیویورک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا دیدار و بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری ارمنستان تاکید کرد.

پاشینیان دراین ملاقات خواستار ارزیابی‌های دقیق جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا در خصوص آنچه که وی تجاوز نیروهای جمهوری آذربایجان خواند، شد.  پاشینیان در دیدار  با مقام ارشد اروپایی مدعی نقض فاحش قوانین بین‌المللی  توسط نیروهای جمهوری آذربایجان و هدف  گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌ها شد.

رئیس شورای اروپا نیز به نوبه خود از بروز تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی و بر اهمیت حل مشکلات منطقه از طریق مذاکرات تاکید کرد.

سران دولت‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان اخیرا در دیداری به میزبانی شارل میشل شرکت کردند.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو دو روز طول کشید. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ مجروح داده است. نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت که دستکم ۱۳۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

طی روزهای گذشته رئیس جمهوری آذربایجان در مراسمی در شهر«لاچین»  گفت که اگر ارمنستان حرف شنوی داشت، احتمالا جنگ دوم قره باغ رخ نمی‌داد.  «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان پس از برافراشتن پرچم جمهوری آذربایجان در شهر «لاچین» گفت که اگر ارمنستان به حرف ما گوش می‌داد، به طور محتمل جنگ دوم قره باغ رخ نمی‌داد.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان افزود: «ما جنگ طلب نیستیم. به همین دلیل است که ما حدود به ۳۰ سال است که در حال مذاکره هستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    23 12
    هر که با ترکها درافتاد ور افتاد جناب پاشنه کش
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      9 0
      پاشنه کش خخخخخخ
  • شهروز IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    11 5
    بانی این اختلافات. روسیه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    4 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس