باکو

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای روایت وزارت دفاع ارمنستان درباره اقدامات ارتش جمهوری آذربایجان را «ادعای بی اساس» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال اظهارنظر وزارت دفاع ارمنستان درباره نقض آتش‌بس توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، واکنش مقام‌های باکو را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای از باکو پایتخت جمهوری آذربایجان خبر دادند، وزارت دفاع این کشور بیانیه وزارت دفاع ارمنستان را به شدت رد کرد.

وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت مواضع نظامیان این کشور آتش گشوده و توافق آتش‌بس را نقض کردند.

این وزارتخانه با اشاره به اقدام متقابل نیروهای ارمنستانی در شلیک به سمت نظامیان جمهوری آذربایجان، توضیح داد که حمله نظامیان باکو تلفاتی برای نیروهای این کشور نداشت.

«نیوز آز» جمهوری آذربایجان و دیگر رسانه‌های این کشور خبر دادند، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روایت وزارت دفاع ارمنستان را «ادعای بی اساس» و «اطلاعات غلط تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان در مورد اقدام تحریک آمیز یگان‌های ارتش آذربایجان کاملا نادرست و بی اساس است.

این وزارتخانه با مخاطب قرار دادن ارمنستان افزود: «ما به طور قاطع این اطلاعات را رد می‌کنیم. ما اعلام می‌کنیم که این یکی دیگر از اطلاعات نادرست تحریک آمیز طرف مقابل است».

تنش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شرایطی خبرساز شده که دور جدید خصومت‌ها بین دو کشور همسایه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در منطقه‌ای نامرتبط با منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد.

روایت باکو این بوده که از حمله‌ در پاسخ به اقدام تحریک‌آمیز ارمنستان به حمله دست زده و ایروان هم اعلام کرده بود که نیروهای جمهوری آذربایجان شهرهای مسکونی ارمنستان بدون هیچ زیرساخت نظامی را هدف گلوله‌باران قرار دادند.

به دنبال تشدید درگیری‌های نظامی دو کشور، سرانجام با میانجیگری کشورهای منطقه و به ویژه روسیه، این درگیری‌های اخیر به آتش‌بس منجر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس