کد خبر 1420685
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
مسکو

مسکو پیشنهاد خصمانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تشکیل یک دادگاه ویژه به منظور محاکمه برخی از شهروندان روسیه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق، یکی از نمایندگان وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا برای محاکمه برخی از اتباع روسیه در دادگاهی ویژه، گفت که مسکو به اظهارات «غیرحرفه‌ای و خصمانه» بورل عادت کرده است.

این مقام وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد که ایده برپایی «دادگاهی ویژه برای پاسخگو کردن روسیه، اساساً در نفس جمله‌بندی جانبدارانه بوده و هیچ قرابتی با عدالت حقیقی ندارد.»

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که «هیچکس به بورل این حق را نداده که درباره گناهکار بودن کسی تصمیم بگیرد.»

علاوه بر این، نماینده وزارت خارجه روسیه اینگونه استدلال کرد که سکوت بروکسل درباره بمباران دونتسک در ۱۹ سپتامبر که به کشته شدن ۱۶ غیرنظامی از جمله دو کودک انجامید، گواه دیگری است بر اینکه اتحادیه اروپا تا اینجا، هرگونه تظاهر به بی‌طرفی را کنار گذاشته است.

وی درباره این موضوع اظهار داشت: شهرهای غیرنظامی دونباس همچنان زیر بمباران هستند و نمی‌توان هیچ پایانی برای آن متصور شد؛ و بورل این اقدامات فاحش را محکوم نکرده و خواستار تحقیقات و مجازات مسئولان آن نشده است.

بورل به تازگی در گفت‌وگو با نشریه پولیتیکو، گفته بود که بروکسل از ایده ایجاد دادگاهی ویژه برای محاکمه برخی شهروندان خاص روسیه، استقبال می‌کند. وی گفته بود: با پاسخگو کردن روس‌ها بابت کارهایی که کرده‌اند، بسیار موافق هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس