افزایش ۶۱ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در زمستان ۱۴۰۰

طبق اعلام مرکز آمار ایران، متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه برای اجاره‌ یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان پارسال نسبت به فصل قبل ۱۶.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۰.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران حاکی است متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به‌علاوه‌ سه درصد ودیعه‌ پرداختی برای اجاره‌ یک مترمربع زیربنای مسکونی در سطح کشور ۳۶۸ هزار و ۶۹۴ ریال با میانگین مساحت ۱۰۳ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۵ سال بوده که نسبت به فصل قبل ۱۶.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۰.۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در کل کشور هم ۱۱ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۴۵ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل (پاییز ۱۴۰۰) ۶.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۴ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۲ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۰۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده که نسبت به فصل قبل ۸.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.۸ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    کشورهایی که سرشون به ترنشون می ارزه، همه ساله نرخ ثابت افزایش اجاره بها دارند ولی تو ایران هر کی هر غلطی میخواد میکنه.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    وقتی کاری به بانگهای بیشرف ندارید که بزرگترین ملاکان و دلالان کشورند، وضع هر روز بدتر میشه. اقایون بترسید از روزی که افسوس براتون فاید نداره
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    مرد مومن صاحبخونه کرایه 1/250 پارسال رو با کلی منت کرد امسال 3/500، این میشه 60 درصد؟
  • سالی IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    به نظرم کار امریکاست میخواد ابروی نظام رو ببره مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس