کد خبر 1420200
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کرملین

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به عدم تغییر وضعیت عملیات در شرق اوکراین پس از اعلام بسیج بخشی از نیروهای نظامی روسیه، گفت ناتو با تمام توانایی‌های لجستیکی و نظامی مقابل مسکو ایستاده است.

به گزارش مشرق، اعتراض و واکنش‌های منفی کشورهای غربی به دستور دولت روسیه برای بسیج بخشی از نیروهای نظامی، با پاسخ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همراه شد.

پسکوف امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری در کرملین گزارش رسانه‌ها درباره قصد روسیه برای جذب یک میلیون نفر پس از اعلام بسیج بخشی از نیروهای نظامی را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به ادعاهای مقامات غربی درباره بسیج نیروهای روسی گفت: «تصمیم برای بسیج بخشی از نیروها به این دلیل است که روسیه اکنون با ناتو و تمام توانایی‌های لجستیکی آن روبه‌رو است».

سخنگوی کرملین درباره برخی ناآرامی‌ها و اغتشاشات شب گذشته در روسیه که به رهبری کشورهای غربی در به خیابان کشاندن آشوبگران به بهانه اعتراض به بسیج نیروهای نظامی نیز اظهار داشت: «دستگیری معترضان به تصمیم بسیج، مغایرتی با قانون ندارد».

پسکوف همچنین افزود: «وضعیت عملیات نظامی ویژه در اوکراین پس از اعلام بسیج بخشی از نیروهای نظامی تغییری نکرده است. گزارش‌های مربوط به جابجایی در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی زمینی اغراق آمیز است».

روز گذشته بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

سران مناطق لوهانسک و دونتسک روز سه‌شنبه تاریخ برگزاری همه‌پرسی برای پیوستن این مناطق به فدراسیون روسیه را اعلام کردند. جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک گفته‌اند این همه‌پرسی از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (۱ مهرماه تا ۵ مهرماه) برگزار خواهد شد.

روسیه در ماه فوریه (اسفند گذشته) این دو منطقه را به عنوان مناطق مستقل به رسمیتی شناخت، اما شمار زیادی از کشورها هنوز آنها را بخشی از اوکراین می‌دانند. با وجود این، کی‌یف به صورت غیررسمی کنترل بر این دو منطقه را در سال ۲۰۱۴ از دست داد. در آن زمان، ساکنان این دو منطقه، نتیجه کودتای تحت حمایت غرب، موسوم به «کودتای میدان» را به رسمیت نشناختند.

پوتین نیز از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داده و  هدف خود را از این اقدام، نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

امروز همچنین «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به مجاز بودن استفاده از سلاح اتمی برای دفاع از خود، تهدید کرد که موشک‌های مافوق صوت روسیه می‌توانند به هر هدفی در اروپا برسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تئورسین IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    اتمی بزنید قبل از این که بخورید و ابتدا انگلیس را باید از میان بردارید چون حلقه اتحاد بین آمریکا و اروپاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس