کد خبر 1420029
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
انهدام ۱۲ انبار مهمات ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه از انهدام ۱۲ انبار مهمات ارتش اوکراین و کشته شدن ۲۰۰ نظامی اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، «ایگور کوناشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) از انهدام ۱۲ انبار مهمات ارتش اوکراین و کشته شدن ۲۰۰ نظامی و شبه نظامی اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت نیروی هوایی و توپخانه‌ای روسیه همچنین ۶۸ مقر و پایگاه نظامی را ۱۴۷ منطقه هدف قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای روسی توانسته‌اند در حملات خود به یگان‌های تیپ ۲۸ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین خسارات زیادی وارد کنند. به طوریکه در روستای "پراودینو" در منطقه خرسون در این حملات طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند، تعداد زیادی از این کشته‌ها زمانی اتفاق افتاد که نیروهای گروهان چهارم از گردان دوم به میدان مین برخورد کردند».

طبق این گزارش، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۱۱ پهپاد را طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق روستاهای «استارومیورسکویه»، «پتروفسکویه» و «کارپوفکا» در جمهوری خلق دونتسک، سرنگون کردند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که ۲۸ فروند راکت انداز آمریکایی «هیمارس» و سه موشک ضد رادار «هارم» آمریکا در منطقه خیرسون در منطقه منهدم شدند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه از ابتدای آغاز جنگ در اوکراین، در مجموع ۲۹۵ هواپیمای نظامی، ۱۵۵ بالگرد، ۲۰۱۸ پهپاد، ۳۷۵ سامانه موشکی ضد هوایی، ۵۰۵۲ تانک و سایر خودروهای جنگی، ۸۴۱ راکت‌انداز، ۳۴۰۵ قبضه توپ و خمپاره‌انداز منهدم شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس