روز خونین ارتش اوکراین/ ۱۴۰۰ نظامی کشته و ۲ جنگنده سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش اوکراین به دستور رئیس‌جمهور این کشور حملاتی را در مناطق جنوبی انجام داده که با «اقدامات موثر» ارتش روسیه دفع و خسارات و تلفات زیادی بر ارتش اوکراین تحمیل شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ اوکراین اعلام کرد در نتیجه دفع حملات ارتش اوکراین در مناطق جنوبی، صدها نظامی اوکراینی کشته و ۲ جنگنده اوکراینی نیز سرنگون شدند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه: نیروهای ارتش اوکراین به دستور (ولودیمیر) زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) در منطقه «نیکلولایف-کریوی ریه» و مسیرهای دیگر، حملاتی را انجام داند، اما شکست سنگینی بر دشمن تحمیل و تلفات و خسارت چشمگیری متحمل شد.

وی همچنین افزود: در نتیجه حملات دقیق نیروهای هوایی ارتش روسیه، به پایگاه‌های ارتش اوکراین در منطقه «دنیپروپتروفسک»، بیش از ۲۰۰ نظامی، از جمله ۴۰ مزدور خارجی کشته شدند و بیش از ۲۰ خودروی زرهی و حجم زیادی از گلوله‌های توپ نیز منهدم شد.

کوناشنکوف دراین‌باره افزود: اقدامات موثر نیروهای نظامی ارتش روسیه منجر به نابودی ۴۸ تانک، ۴۶ خودروی جنگی پیاده‌نظام، ۳۷ خودروی زرهی، ۸ وانت‌بار با مسلسل‌های با کالیبر بزرگ شد و بیش از ۱۲۰۰ سرباز اوکراینی نیز کشته شدند.

بنا بر گزارش سخنگوی وزارت دفاع روسیه، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، پدافند هوایی روسیه، ۲ جنگنده سوخو-۲۵ در منطقه میکولائیف و ۵ پهپاد در مناطق جمهوری خلق دونتسک، را سرنگون کرده است.

آن‌گونه که وزارت دفاع روسیه گزارش داده از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا امروز سه‌شنبه هشتم شهریور، در کل ۲۷۸ هواپیما و ۱۴۸ بالگرد، ۱۸۳۷ پهپاد، ۳۷۰ سامانه ضدموشکی، ۴۵۳۹تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۸۲۲ سامانه راکت‌انداز چندمنظوره، ۳۳۵۷توپخانه و همچنین ۵۱۳۶خودروی نظامی ارتش اوکراین سرنگون و منهدم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 8
    با این آماری که اینا میدند ، اوکراینی ها هر روز تکثیر دوتایی ام کنند تا الان باید بیست بار تموم شده باشند!! شده جریان سیگار جزیره کریمه
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 2
    اره جون شما
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 1
    شیخ فتنه را باید همانطور که حسن نصرالله جعجع را در لبنان ترسانید بترسانند
  • احمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    عالیه چون اکران طرفدار صهیونیستهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس