دیدارهای مشکوک رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با شخصیت‌های عراقی

یک فعال سیاسی عراقی خواستار تحقیق درباره دیدار رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با برخی سیاسیون عراقی شد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم القریشی» عضو حزب «التجمع الوطنی» در مصاحبه‌ای خواستار ورود دستگاه امنیتی عراق به موضوع دیدارهای «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با برخی شخصیت‌های عراقی شد.

او به وبگاه خبری المعلومه عراق گفت که دیدارهای «مکرر و علنی» هاکان فیدان با سیاسیون عراقی مشکوک و سؤال‌برانگیز است و باید پرسید که در این دیدارها چه مسائلی بحث می‌شود و اینکه آیا سازمان اطلاعات عراق از محتوای این نشست‌ها اطلاع دارد یا خیر.

 «ابراهیم القریشی» افزود: «باید از این دیدارهای جنجالی تحقیق صورت گرفته و محتوای آن‌ها به اطلاع عموم برسد. در هر کشوری در جهان هر مقام سیاسی که بخواهد با مقامات امنیتی کشور دیگری دیدار کند، مورد سؤال واقع می‌شود، چرا که این موضوع به امنیت ملی مربوط می‌شود و این گونه دیدارها باید با موافقت مسقیم دولت باشد».

این فعال سیاسی عراقی سپس گفت که نفوذ امنیتی ترکیه در میان فضای سیاسی عراق، با حملات نظامی این کشور در مناطق مرزی همراه است و این مسأله سؤالات زیادی را پیش می‌کشد.

«هاکان فیدان» در آخرین مورد در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در سفر به عراق با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف «السیاده» عراق دیدار و گفت وگو کرد که این سفر با اعتراض محافل سیاسی عراقی همراه بود، به خصوص دیدار وی با خمیس الخنجر که هیچ مسئولیت رسمی ندارد.

محافل عراقی این قبیل دیدارها را در راستای دخالت و اثرگذاری آنکارا بر روند سیاسی عراق و انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور تفسیر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 6
    ترکیه خصوصا" رجب اردوغان مهره عمله و سرباز و مجری طرح ها و توطئه های یهود بین المللی و اسرائیل در منطقه ما هستند ! عراق کشور چند پاره ای که به شدت ضعیف شده ترکیه هیچ ارزشی برای قوانین و حقوق همسایگی در عراق قائل نیست .. باعث تاسف جناب مقتدی الصدر پر مدعا هیچ خن و اعتراض جدی به ترکیه نداشته و ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس