کد خبر 1419696
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
از مثله کردن جسد همسر تا قتل شوهر با شلیک ۳ گلوله

مثله کردن جسد همسر، حمله پلنگ وحشی به یک دامدار، قتل مرموز پزشک طب سنتی در خانه‌، قتل خونین؛ پایان اختلافات خانوادگی، قتل شوهر با شلیک سه گلوله و ...را بخوانید.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۹ با مراجعه مرد ۳۰ ساله‌ای به اداره پلیس مبنی بر ناپدید شدن همسرش آغاز شد.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: من و مریم پنج سال پیش با هم ازدواج کردیم و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. صبح روز گذشته مریم برای خرید از خانه خارج شد و پس از آن من سر کار رفتم اما وقتی برگشتم هنوز به خانه برنگشته بود. با تلفن همراهش تماس گرفتم که خاموش بود و بعد هر جایی که فکر می‌کردم ممکن است رفته باشد سر زدم و از دوستان و آشنایان هم سراغش را گرفتم اما خبری از او نشد. حالا هم نگران حال او هستم و فکر می‌کنم برایش اتفاقی افتاده باشد.

مأموران تحقیقات خود را برای پیدا کردن زن جوان آغاز کردند، اما چند روز بعد همسر وی دوباره به اداره پلیس مراجعه کرد و گفت: در خانه دستخطی پیدا کردم که نشان می‌دهد همسرم دست به خودکشی زده است. از آنجا که مأموران به رفتارهای مرد جوان مشکوک شده بودند، در ادامه دریافتند آنها از ابتدای زندگی با هم اختلاف و مشاجره داشته‌اند. از این رو وی را مورد بازجویی قرار دادند که در نهایت لب به اعتراف گشود.

متهم در تشریح ماجرا گفت: من و مریم از همان ابتدا باهم مشکل داشتیم تا اینکه حس کردم او به من خیانت می‌کند و تصمیم گرفتم همسرم را بکشم. وقتی دختر چهار ساله‌ام خوابید در اتاق را بستم و همسرم را خفه کردم. بعد هم برای اینکه پلیس متوجه ماجرا نشود سعی کردم سناریوی گم شدن و بعد هم خودکشی او را برای پلیس بازگو کنم اما نشد. سپس کیسه بزرگی تهیه و او را هشت تکه کردم، داخل کیسه گذاشتم و در بیابان‌های سمنان دفن کردم.

پس از اظهارات متهم، مأموران به محل اعلام شده از سوی متهم رفتند و جسد مقتول را کشف کردند، خانواده مقتول نیز با ثبت شکایتی درخواست قصاص کردند. با تکمیل تحقیقات و اعتراف صریح متهم، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و وی به زودی در شعبه دهم دادگاه محاکمه می‌شود.

حمله پلنگ وحشی به یک دامدار

مدثر تیموری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان درگز اظهار کرد: یک دامدار درگزی که در حال چراندن گوسفندان خود در منطقه آذر نوشاد بود، مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت.

وی افزود: در این حادثه ابتدا پلنگ به دام‌ها حمله‌ور شد و دامدار درگزی به مقابله با پلنگ برخاست؛ سپس پلنگ به دامدار حمله و وی را از ناحیه صورت و شکم به شدت زخمی و با دخالت سگ‌های گله، پلنگ صحنه را ترک کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان درگز ادامه داد: این دامدار توسط اطرافیان به بیمارستان قوچان منتقل و تحت مداوا و عمل جراحی قرار گرفته است. چند سال پیش هم یکی از چوپانان روستای سنگ سوراخ درگز مورد حمله پلنگ قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

قتل مرموز پزشک طب سنتی در خانه‌

بامداد امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ فریادهای "کمک کمک" مادر و دختر جوانی در یک آپارتمان در شرق تهران سکوت شبانگاهی محله را درهم شکست. دقایقی بعد، همسایه‌ها برای کمک‌رسانی به خانه آنها رفتند و جسد مرد جوانی که در سالن پذیرایی افتاده بود را مشاهده کردند.

بلافاصله این حادثه از سوی اهالی ساختمان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد و بدین ترتیب مأموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرایم جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی پس از حضور در خانه مورد نظر با جسد مرد جوانی مواجه شدند که آثار خفگی روی گردن وی مشهود بود؛ همچنین در ادامه مشخص شد مقتول پزشک طب سنتی بوده و در یک مطب در شرق تهران فعالیت می‌کرده است. بررسی‌های بیشتر مشخص کرد، مادر و دختر جوان زمان ارتکاب قتل به خانه یکی از آشناهای خود رفته بودند که پس از بازگشت در ابتدا با شکستگی درب خانه مواجه شدند و در ادامه جسد پدر خانواده را مشاهده کردند.

تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی از خانه مقتول حکایت از آن داشت، ۱۰ سکه طلا و ۱۰ هزار دلار توسط قاتل به سرقت رفته و عامل این جنایت، آلت قتاله (سیم مفتول) را پس از ارتکاب جرم با خود برده است. بازپرس پس از دریافت این اطلاعات، به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تا اطرافیان مقتول را هدف تحقیق قرار دهند و دوربین‌های مداربسته اطراف ساختمان مورد نظر را برای شناسایی قاتل بازبینی کنند.

با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم‌جنایی، جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شده‌اند.

قتل خونین؛ پایان اختلافات خانوادگی

سرهنگ علی مسعودجو، فرمانده انتظامی شهرستان باشت، اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در روستای «آبدهگاه» از توابع شهرستان باشت، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد که شخصی توسط فردی به شدت مجروح شده و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است. مأموران بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی گسترده قاتل را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان باشت با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به ارتکاب قتل اعتراف کرد، ادامه داد: متهم انگیزه خود از ارتکاب به قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

قتل شوهر با شلیک ۳ گلوله

نوزدهم شهریورماه جاری، رسیدگی به پرونده قتل یک مرد میانسال در غرب تهران در دستور کار بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرایم جنایی قرار گرفت. بررسی‌های ابتدایی تیم جنایی نشان داد، مقتول پشت فرمان خودرو نشسته بوده که از صندلی عقب ماشین بی‌رحمانه هدف شلیک سه گلوله قرار گرفته و قاتل پس از ارتکاب این جنایت به مکان نامعلومی متواری شده است.

بدین ترتیب با دستور بازپرس کشیک قتل جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای شناسایی قاتل، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را آغاز کردند. بررسی‌های تخصصی کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس پایتخت و بازپرس شعبانی از اطرافیان مقتول ادامه داشت تا اینکه همسر مقتول در تحقیقات جنایی اظهارات ضد و نقیضی را درخصوص زمان ترددش هنگام وقوع قتل به زبان آورد.

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان رصدهای اطلاعاتی را آغاز کنند که در ادامه با تحقیقات گسترده پی بردند که همسر مقتول زمان وقوع قتل، حوالی محل جنایت بوده است و این زن میانسال به دختران خود گفته که پدرشان برای همیشه از میان آنها رفته است. تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه صبح روز دوشنبه _بیست‌وهشتم شهریورماه_ زن میانسال در اداره دهم پلیس آگاهی لب به سخن گشود و به قتل همسر خود در خودروی تاکسی‌اش با شلیک سه گلوله بخاطر اختلافات شخصی اعتراف کرد.

تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرائم‌جنایی ادامه دارد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مرگ تلخ جوان تهرانی در دریای خزر

سرهنگ محمود حسین‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: مأموران کلانتری حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی با مراجعه اهالی مبنی بر غرق شدن فردی در منطقه شنا ممنوع، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه و بررسی صورت گرفته مشخص شد، یک مرد ۲۷ ساله تهرانی که به همراه خانواده خود برای تفریح به ساحل سیاه‌رودسر رفته بود در منطقه خطرآفرین و خارج از طرح سالم‌سازی دریا مشغول شنا بوده و به علت نداشتن آشنایی با فنون شنا، غرق شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: جسد فرد غرق شده از آب خارج و با هماهنگی قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد. شهروندان با توجه به علائم و هشدارها از شنا کردن در محل‌های ممنوعه و خطرآفرین خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    خدا همه رفتگان رو بیامرزه، از تقصیر باقی هم بگذره،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس