کد خبر 1419425
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
قهرمان جهان تغییر وزن می‌دهد؟

کامران قاسم‌پور دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان در خصوص تغییر وزن خود گفت: در حال حاضر تمرکزم در این وزن است تا کشتی بگیرم و باید ببینم شرایط چگونه خواهد بود تا تصمیم لازم را بگیرم.

به گزارش مشرق، کامران قاسم‌پور اظهار کرد: خدا روشکر در این مدت بعد از جهانی سال گذشته دوباره تمریناتم را از سرگرفتم. کشتی‌ها به پایان رسید و توانستیم نتیجه خوبی را در بخش تیمی و فردی بگیریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ۲ سال به المپیک باقی مانده و آیا به وزن‌های المپیکی ۸۶ یا ۹۷ کیلوگرم خواهی رفت؟ توضیح داد: سعی می‌کنم تا قدم به قدم کارم را شروع کنم و تمرکزم در این وزن است تا کشتی بگیرم و باید ببینم شرایط چگونه خواهد بود تا تصمیم لازم را بگیرم.

قاسم‌پور در خصوص حریف آمریکایی خود گفت: وی فردی با اخلاق و کشتی‌گیر کاملی بود. کاکس کشتی‌گیری کار بلدی است که برنامه و تاکتیک خاصی دارد که توانستم در بلگراد با مبارزه‌ای حساس با شکست او از میدان بیرون آیم.

همچنین «علیرضا سرلک» نیز با ناراحتی و احساس شرمندگی به مردم گفت: برنامه من پس از بلگراد اگر لیاقت پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد را داشته باشم، تلاش خواهم کرد.

امیر حسین زارع گفت: کسب ۲ نشان طلا (کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد) و در مجموع ۷ مدال ارزشمند که از آوردگاه بلگراد را به مردم عزیزم تبریک می‌گویم. این ۷ مدال برای تیم ملی ایران نوید روزهای خوبی را می‌دهد. با توجه به اینکه روزهای خوبی در بلگراد نداشتم و خاطرات خوبی صورت نگرفت، امیدواریم با تمرینات بهتر، بهتر از آن ظاهر شوم تا دل مردم ایران را مجدد شاد کنم.

رضا اطری دارنده مدال نقره وزن ۶۱ کیلوگرم جهان نیز اظهار داشت: به طور قطع تلاشم این بود که از بلگراد با دست پر بازگردم. با تغییر وزن به نظرم راه جدیدی برایم باز شده است. در انتخابی جام تختی و انتخابی تیم ملی اول شدم و با یک وزن بالاتر در جهانی کشتی گرفتم.  

وی بیان کرد: این مدال می‌تواند سکوی پرتاب من باشد و بهتر از این شروع کنم. تمام تلاش خود را خواهم کرد تا در سال بعد در وزن ۶۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی حضور یابم.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهرخ IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    خداقوت به تمام ورزشکاران ایرانی خصوصا کشتی گیران (پهلوالان دوستداشنی که دردل یک ملت جادارند)بنظربنده همگی کشتی گیران ملی تلاشهای طاقت فرسایی میکنند ومدالهای رنگارنگی گرفتند،ورزش جنگ نیست ورقابتی سالم همراه بابردوباخت هست،مطمئناتلاششونوادامه میدن آقای سرلک درمدت کوتاهی چندباروزن کمکرد وحریف چینیشو دستکم گرفت وشناختی ازش نداشت،امیرمحمد دوستداشتنی مشکلش دل همه روآتیش زدوازنمایشش ویک مدال روی تشک محرومشدیم،جناب اطری بالاخره مدال روهم به کلکسیونش اضافه کردومطمئنا دفعه بعدانگیزه ومدالش طلا باشه،عموزادتعریف جسارت وجنگندگی روتصحیحکرد،پهلوان یونس زیباترین کشتیهاروگرفت واگربدلیل اون وقفه چلنج کایل داک فرصت نفس تازه کردن پیدانمیکرد بدون شک نابودش میکرد،سردارکشییمون کاپیتان یزدانی سلطان قلبهایت ورنگ مدالش بهمون نویداینومیده که کشتی زیباترمیشه،کامران افتاده وبی ادعا که تشنگی ماروازدیدن فنون ایرانی وومهلک رفع میکنه، جناب محمدیان وقتی توکشورواین وزن اول میشه انتظارمون دیدن همون کیفیت وجنگندگی درکلاس بالاتری درآوردگاههای بین المللی ازش هست،فکرمیکنم این عزیزان نقاط قوت واحیانا ضعف خودشون وحریفانشون،مسائل تخصصی فنی و....روهم بهترازهرکسی هم میدونن هم متخصصین بهشون میگن و...بهمون عشق،ایثار،درس اخلاق وخیلی چیزها میدن وحداقل کاراینه که یکهزارمشوبعنوان طرفدارجبرانکنیم،فقط دلمون با اشتباه سرلک،بدشانسی امیرمحمد(یکمدال صددرصد)،رضایت ذهنی اطری ازنقره،ناراحتی عمیق حسن آقا(شیرشاه)تغییرفاحش محمدیان نسبت به خودش،ریسکیکه زارع تووزن ۱۲۵کیلو کردکه میخواست حریفشو باختلاف فاحش ببره که باعث تبیه خودش شدتپید،چشمامون خیسشد،گلومون گرفت،کیف کردیم و...درود به شرفتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس