کد خبر 1419258
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
انتقال ۳۶۳ بیمار و ۷۴ پیکر زائر از عراق به ایران

رئیس جمعیت هلال احمر از انتقال ۳۶۳ بیمار و ۷۴ پیکر زائر ایرانی از خاک عراق به ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این تعداد بیمار و پیکر (جسد) از مرز مهران و شلمچه و تا روز گذشته (یکشنبه ۲۷ شهریور) وارد خاک ایران شده است.

وی با بیان اینکه هر کدام از بیماران و مصدومان ایرانی که در مراکز درمانی عراق به شرایط پایدار برسند به خاک کشور منتقل می‌شوند،  اظهارداشت: هر زمان شرایط مساعد شد، همه افرادی را که در مراکز درمانی عراق بستری هستند، به کشور منتقل می‌کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه هنوز ۷۰۰ هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند و بیشتر تراکم در شهرهای نجف و کربلا است، ‌گفت: همچنان مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های هلال احمر ایران در این دو شهر زیاد است اما درمانگاه‌های هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا جمع شده است.

وی با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی درباره انتقال بیماران و مصدومان ایرانی به خاک کشور نداشته باشند، افزود: با وجودی که هلال احمر وظیفه‌ای در این بخش ندارد و وظیفه اصلی با شرکت‌های بیمه است اما در صورت نیاز از همه امکانات خود همچون آمبولانس، اتوبوس‌آمبولانس، ‌نیروهای تخصصی، بالگرد و یا هواپیما استفاده می‌کند و همه بیماران ایرانی را به کشور منتقل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 1
    چه مدیریت خوبی! 74 فوتی . واقعاً این حد از مدیریت شاهکاره و صد البته باعث شرمساری ، البته برای مدیران بی لیاقت.
  • یک زن شیعه IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    در جواب اون ابلهی که گفته 74فوتی اولا کسی که پا در راه اربعین میزاره اگه ازدنیا بره شهید میباشد طبق روایات واحادیث ثانیا چطور شیخ انگلیسی صفت شما روزی 700ایرانی را به کام مرگ کشانده بود بالیاقت ومدیرو مدبربود که اینا همه از حماقت امسال تو نادانو کیسه کشه حمام شرق وغرب و کدخداتون میباشد مرگ در راه حق شهادت است وشهید زنده تو باشو بمیرو فوت کن البانی نشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس