انتخاب کی‌روش کاملاً سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه‌مان صعود می‌کنیم/ هیئت‌رئیسه را تعطیل می‌کنم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با اینکه مخالف حضور کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی ایران بودم اما معتقدم ما با این مربی در جام جهانی قطعاً نبازتر از اسکوچیچ خواهیم بود.

به گزارش مشرق، خداداد عزیزی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال و اخراج دراگان اسکوچیچ و جایگزینی کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران به جای او اظهاراتی را مطرح کرد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را تعطیل می‌کنم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به نظر من انتخاب کی‌روش نه انتخاب مهدی تاج بود، نه انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال! هیئت رئیسه فوتبال که اصلاً به نظر من در این فدراسیون هیچ کاره است. اگر من روزی سمتی در فوتبال ایران بگیرم به طور کلی هیئت رئیسه را تعطیل می‌کنم. هیئت‌رئیسه هیچ نقشی در اتفاقات فوتبال ندارد. هیئت‌رئیسه ای که امروز حکم برکناری اسکوچیچ داده و حکم به انتخاب کی‌روش صادر کرده، همان هیئت رئیسه ایست که دو ماه و نیم پیش کمیته فنی که همه آنها مربیان اسبق تیم ملی بودند حکم به برکناری اسکوچیچ دادند اما در آن زمان همین اعضای هیئت رئیسه اسکوچیچ را در سمتش ابقا کردند و گفتند "اسکوچیچ باید بماند"! همین آقای سخنگوی شان، اصولی بود که این حرف را به رسانه‌ها زد. متن صحبت هایش هم در آرشیو رسانه ها موجود است. ده بار مصاحبه کرد و گفت اسکوچیچ تا جام جهانی سرمربی تیم ملی ایران است. من این حرف‌ها را مستند می‌زنم.

به قرآن قسم‌تان می‌دهم به ما هم بگویید چرا اسکوچیچ را برداشتید؟

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: در این مدت اخیر چه اتفاقی در فوتبال ما رخ داد که ورق برگشت؟ تیم ملی با بازی دوستانه انجام داد و یک شکست داشت. اسکوچیچ صحبت هایی انجام داد و از برنامه هایش گفت اما یک مرتبه همه چیز عوض شد و تصمیم به برکناری اسکوچیچ رقم خورد! آیا واقعاً هیئت رئیسه ما چیزی از فوتبال نمی‌فهمند؟ لااقل اسکوچیچ باید یک کاری می‌کرد تا او را عوض می‌کردید. شما همان هایی هستید که وقتی کمیته فنی اسکووچیچ را کنار زد، شما سینه سپر کردید و گفتید او باید تا جام جهانی بماند و اسکوچیچ هم ماند. مگر تک تک شما نبودید؟ یک مرتبه چه اتفاقی افتاد؟ رئیس جدید که آمد چه موضوعی مطرح شد که ما اهالی فوتبال از آن بی خبریم؟ شما را به قرآن قسم تان می‌دهم به ما هم بگویید که در این دو ماه چه اتفاقی رخ داد؟ چطور در این فاصله به این نتیجه رسیدید که اسکوچیچ نباید باشد؟ اگر اسکوچیچ ضعیف بود چرا دو ماه پیش او را بر نداشتید؟

آنهایی که تاج را آوردند کی‌روش را هم آوردند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: اینجا فقط دو اتفاق می‌تواند رخ داده باشد. من حدود ۳ ماه پیش در یک برنامه تلویزیونی روی خط تلفنی آمدم و گفتم ما با اسکوچیچ به جام جهانی نمی‌رویم، چون او را قبل از مسابقات برکنار می‌کنند. چون میدانستم با ماندن مورد اسکوچیچ مخالف بودند و دوست نداشتند در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. همان آقایانی که تاج را آوردند همان ها هم گفتند کی‌روش را هم بیاورد. تحلیل آنها این بود که کی‌روش روی نیمکت تیم ایران در بازی قرن مقابل آمریکا عملکرد بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی همه استقلالی‌ها با جام جهانی؟

آمریکا در گروهمان نبود کی‌روش هرگز نمی‌آمد

خداداد عزیزی ادامه داد: شاید اگر تیمی‌غیر از آمریکا در گروه ایران قرار داشت هرگز این جابجایی در راس کادر فنی تیم ملی ایران رخ نمی‌داد. چون سیاسیون ایران می‌خواهند ما به آمریکا نبازیم. مانند اتفاقی که در جام جهانی ۹۸ برای خود ما افتاد. زمانی که ما آمریکا را شکست دادیم، آمدند در داخل رختکن و گفتند "دیگر جام جهانی برای ما تمام شده است"! در حالی که هنوز یک بازی دیگر در گروه ما باقی مانده بود. الان هم ما دوست نداریم به آمریکا ببازیم که این امر کاملاً طبیعی است.

بود و نبود این هیئت رئیسه برای فوتبال فرقی ندارد

پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان خاطرنشان کرد: قطعاً ما در جام جهانی با کارلوس کی‌روش نبازتریم تا با اسکوچیچ. شاید با اسکوچیچ در خط جلوبرنده تر باشیم اما در خط عقب، یعنی در کار و سیستم دفاعی یا همان دفاع صرف اتوبوسی ما با کی‌روش قویتریم. این واقعیتی است که باید آن را بپذیریم. چون سیستم دفاعی را کی‌روش به فوتبال ما آورد و کارش را هم خوب بلد است. این یک تحلیل درست است. اما آقایان هیئت رئیسه! شما که دو ماه پیش سینه تان را سپر کرده بودید حتما از جایی به شما گفته شد که اسکوچیچ را بردارید، وگرنه چه اتفاقی افتاد که یک مرتبه سینه ها عقب رفت و سرها پایین افتاد و همه گفتید اسکوچیچ باید برود!؟ حتما از جای دیگری به شما گفته شد! اگر این هم نبوده باشد پس حتما از تاج ترسیدید و مهدی تاج به شما گفته که کی‌روش باید بیاید. اما اگر قرار باشد از جای دیگری به شما بگویند و یا تاج یا هر رئیس دیگری در فدراسیون حرف اول و آخر را بزند، پس واقعاً شما بود و نبودتان در فوتبال ایران هیچ فرقی به حال ما می‌کند؟ بروید خانه هایتان چون به درد این فوتبال نمی‌خورید.

انتخاب کی‌روش نه کار تاج بود نه رؤسای فوتبال!

زننده گل صعود ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه یادآور شد: من صراحتاً می‌گویم که انتخاب کارلوس کی‌روش یک انتخاب کاملا سیاسی بود. نه تاج کاره ای بود و نه دوستان در هیئت رئیسه! همه آنها هیچ کاره بودند. این را بدون تعارف تکرار می‌کنم، چون افراد دیگری گفتند که کی‌روش باید هدایت تیم ملی ایران را در جام جهانی در دست داشته باشد. دلیلش هم دو مورد مهم است. اول اینکه ما نباید مقابل آمریکا بازنده باشیم که این تحلیل، تحلیل کاملاً درستی است. باز هم می‌گویم ما با کی‌روش به آمریکا نبازتریم تا اسکوچیچ. البته در فوتبال ممکن است هر نتیجه ای رقم بخورد. البته من نمی‌گویم ما به آمریکا یا انگلیس نمی‌بازیم ولی از نظر فنی ما با کی‌روش نبازتریم. حداقل روی کاغذ این موضوع ثابت شده است. چون او کارش را در بخش دفاعی بلد است و این واقعیت را می‌گویم.

می‌شد بهتر از کی‌روش را هم بیاوریم

وی اضافه کرد: من شخصاً مخالف آمدن کی‌روش بودم. بنابر دلایلی که قبلا هم آنها را عنوان کردم. مثل اینکه او دو دوره ما را به جام جهانی برد و حدود ۸ میلیون دلار از ما پول گرفت، بعد از آن هم به کلمبیا و مصر رفت ولی نه در جام جهانی و نه در جام ملت ها برای ما کاری نکرد. اما حرفم این است حالا که ما میخواستیم به جام جهانی برویم با این پولی که نصیب ایران شده می‌توانستیم از کارلوس کی‌روش بهتر بیاوریم. حتی می‌شد زین الدین زیدان را هم آورد.

دوست دارم ایران حتی با کی‌روش نتیجه بگیرد

عزیزی تاکید کرد: من امیدوارم حتی با کارلوس کی‌روش بهترین اتفاقات برای تیم ملی و فوتبال ما بیفتد چون این تیم فوتبال ایران است. حتی اگر کی‌روش را به غلط سرمربی تیم ملی ایران کردند که من باز هم تاکید می‌کنم تاج و هیئت رئیسه او را نیاوردند، بلکه دستور دادند که کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران باشد ولی من دوست دارم تیم ملی ایران با کی‌روش نتیجه بگیرد. کسی که همه اهالی فوتبال با او مخالف هستند. ما تیم ملی مان را دوست داریم و با کی‌روش، تاج و بقیه کاری نداریم. برای ما شادی مردم مهم است. اینکه تیم ملی ایران صعود کند و مردم به خیابانها بریزند و شادی کنند.

در فوتبال کسی جوابگوی اهالی اش نیست

وی افزود: اما تحلیل دیگر آقایان در رابطه با آوردن کی‌روش این است که اگر دوستان کی‌روش را نمی‌آوردند و اگر ما مقابل انگلیس و آمریکا نتیجه نمی‌گرفتیم همین آقایانِ دلال و کسانی که سنگ کی‌روش را به سینه شان می‌زنند میگفتند "ما که گفته بودیم کارلوس کی‌روش باید بیاید"! اما حالا که کی‌روش آمده اگر نتیجه هم نگیریم باز می‌گویند "دیدید ما کی‌روش را هم آوردیم، از کی‌روش بهتر که نداشتیم. نشد و نتوانستیم آمریکا را هم ببریم". آن وقت است که سوخته ایم و هجمه سنگینی علیه تاج و فدراسیون فوتبال به راه می‌افتد. گرچه فدراسیون فوتبال با تاج و نفرات قبل از تاج هرگز به کسی پاسخگو نبوده و نخواهد بود.

بدترین نتایج را هم بگیریم، فقط یک فاتحه نصیب فوتبال می‌شود

بازیکن اسبق فوتبال کشورمان توضیح داد: در این دوره حدود سه هزار میلیارد تومان پول در باشگاه های لیگ برتر هزینه می‌شود که چیزی در حدود ۲ هزار میلیارد آن صرف چند باشگاه صنعتی مثل مس کرمان، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و فولاد می‌شود ولی هیچکس نمی‌گوید این ۱۸ میلیاردی که به یک بازیکن می‌دهید کجا می‌رود؟ کسی از مدیران باشگاه سوال نمیکند بابت ۱۸ میلیاردی که به بازیکن تان می‌دهید چه آورده ای برای تان دارد؟ کسی که ۱۸ میلیارد می‌گیرد لااقل باید شش گل سه امتیازی برای تیم بزند. یعنی به ازای هر یک میلیارد یک امتیاز برای باشگاه آورده باشد، اما کسی پاسخگو نیست! مطمئن باشید اگر بدترین نتایج ما هم در جام جهانی برای فوتبال ایران رقم بخورد فقط یک فاتحه می‌فرستند و تمام! کسی از کسی نمی‌پرسد چه شد یا چه اتفاقاتی رخ داد؟ کی‌روش را آوردید چه شد؟ هیچکس جواب نخواهد داد! اما آنهایی که میگفتند کی‌روش را باید بیاوریم تمام راههای غُر زدن ها و بهانه آوردن ها را بستند.

شک ندارم کی‌روش در جام جهانی به ما کمک می‌کند

وی درباره حضور کی‌روش در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: این تحلیل که ما با کی‌روش در جام جهانی سخت تر شکست می‌خوریم کاملاً درست است. با آنهایی که چنین تفکری را داشتند کاملاً موافقم. توجیه آنهایی که میگفتند کی‌روش بیاید ما بهتر نتیجه میگیریم درست است. در اینکه کی‌روش در جام جهانی می‌تواند به ایران کمک کند شکی نیست. من به این موضوع اعتقاد دارم، البته فقط در جام جهانی و همین سه بازی! زمانی که ما بخواهیم دفاع کنیم و نبازیم کی‌روش به ما کمک خواهد کرد. مطمئن باشید ما با کی‌روش به راحتی به انگلیس نخواهیم باخت، ما با کی‌روش به راحتی به ولز نمی‌بازیم و با کی‌روش به راحتی هم به آمریکا امتیاز نخواهیم داد. اگر از کیروش بدمان می‌آید که معمولاً کسی از چنین مربی بدش نمی‌آید و اگر ما در این باره می‌گوییم در واقع با زبان فوتبالی حرف می‌زنیم، ولی واقعیت ها را باید گفت. کی‌روش در سیستم دفاعی خیلی قوی است. اگر کی‌روش بیاید و در جام جهانی تیم ملی را با چهار اتوبوس جلوی انگلیس، آمریکا و ولز را به میدان بفرستد من فکر می‌کنم احتمال باخت ما خیلی کمتر می‌شود.

ما با کی‌روش شانس صعود داریم

عزیزی تصریح کرد: وقتی ما در جام جهانی با سیستم کاملا دفاعی مقابل اسپانیا، آرژانتین و پرتغال به میدان می‌رویم و دفاع را می‌بندیم طبیعی است که سخت گل بخوریم و از آن طرف طبیعی است که ممکن است روی ضدحملات شانسی برای گلزنی داشته باشیم. حتی میتوانیم برنده باشیم. من شخصاً پیش بینی می‌کنم که تیم ملی ما صعود خواهد کرد. اگر در بازی اول مقابل انگلیس مساوی کنیم شرایط برایمان خیلی متفاوت می‌شود. ما حتی اگر به انگلیس ببازیم باز هم با ۴ امتیاز شانس صعود داریم. چون قطعاً انگلیس، آمریکا و ولز را شکست میدهد. من اعتقاد دارم ما حتی شانس صعود داریم. چرا! چون ما خوب دفاع می‌کنیم. اگر خوب دفاع کنیم، در ضربات ایستگاهی و یا ضدحملات بالاخره شانس برای ما ایجاد میشود. مهدی طارمی‌در حال حاضر فوق العاده سر حال است و ما نیروهای خوبی در تیم مان داریم.

به کی‌روش بگویید این انگلیس، منچستر ۲۰ سال پیش نیست!

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با این موضوع که کی‌روش تا چه اندازه بازی های روحی روانی مقابل رقبا را بلد است و به تازگی هم در مواجهه با مطالب رسانه‌های انگلیسی جواب آنها را در تمرین تیم ملی داد گفت: وقتی انگلیسی ها می‌آیند از کی‌روش تعریف می‌کنند این یک بازی رسانه‌ای است. کی‌روش هم از آنها تعریف کرد و خدا را شکر گفت. اما زمانی هست که بد او را می‌گویند و باید عکس العمل نشان بدهد. اما فعلاً از او تعریف کرده‌اند. اما این کی‌روش آن کی‌روشی که ۲۰ سال پیش در منچستریونایتد بود، نیست.

سبک فوتبال انگلیس در دو دهه اخیر با حضور افرادی مثل گواردیولا، توخل، کلوپ و بقیه عوض شده است. فوتبال امروز انگلیس چه در سطح باشگاهی و چه ملی فوتبال مالکانه است و دیگر شباهتی به فوتبال بیست سال پیش این کشور ندارد. فوتبال امروز انگلیس آن فوتبال منچستر نیست که می‌جنگیدند و می‌خواستند از کناره ها توپ ارسال کنند. سبک فوتبال امروز انگلیس مالکانه و پرس از جلو است. نوع فوتبال در انگلیس و کل دنیا تغییر پیدا کرده. اینکه عده ای میگویند چه خوب شد کی‌روش آمد چون انگلیس را مثل کف دستش می‌شناسد تحلیل غلطی است. نوع فوتبال رحیم استرلینگ و دیگر بازیکنان انگلیس کاملا متفاوت با زمان قدیم است. در نهایت فقط امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال ما رقم بخورد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 3
    کیروش را فقط برای فوتبال دفاعی که تیمش ارائه میکند اورده اندتا بلکه از گل خوردن زیاد تیم ملی جلوگیری کند.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 4
    نبازتر از اسکوچیچ یعنی کی روش بهتر است؟ این آقا هم بالاخره باید در این فضای متعفن فوتبال زندگی کند.
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 1
    حذف با مربی گرون در جام جهانی
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 2
    حرف نزنی نمیگن لالی.
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 1
    با سلام خدمت جناب عزیزی عزیز خوب برادر جان اینکه در جام جهانی جلوی این سه تیم نتیجه بهتری بگیریم و در کنار آن جلوی تیمهایی مثل آمریکا و انگلیس هم که به هر حال حساسیت‌های خودش رو دارد بهتر نتیجه بگیریم چه اشکالی دارد در ثانی زیدان هم در فاصله دو ماه تا جام جهانی چطور تیم را می شناخت به نظر بنده انتخاب کی‌روش هم از نظر ورزشی و هم سیاسی و انسجام تیم نتیجه بهتری به امید خدا دارد
  • مرادی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 6
    به اسکوچیچ ظلم شد . آقای عزیزی هم حزب باد است . اما برای دومین بار فوتبال ما از حسادت دایی ضربه خور یکبار در زمان مربیگری ایشون و خط خوردن علی کریمی و کریم باقری و مبعلی به خاطر حسادت و اینبار هم زدن جرقه اخراج اسکوچیچ به وسیله طارمی باز هم بخاطر حسادت
  • GB ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    شما یک عده انگشت شمار و مربیان درب و داغون و حسود و بیسواد مخالف مربی جهانی و محبوب ایرانیان کیروش هستید وگرنه تمام کارشناسان فوتبال ایران و دنیا میدونند که کیروش چه مربی بزرگی هستش و به کسی باج نمیده!
  • کامران IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    عجب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس