افسر اطلاعاتی آمریکا با یک پیام کوتاه رمز دار ترتیب فروش اورانیوم برای تسلیحات اتمی را به دولتمردان ایرانی می دهد.

به گزارش مشرق، سریال مظنون (person of interest)  که از سپتامبر 2011 از شبکه سی بی اس پخش می شود در اپیزود یازدهم خود به موضوع برنامه اتمی ایران پرداخت.
این سریال درمورد یک مامور سابق سازمان سیا و یک متخصص رایانه است که با طراحی نرم افزاری سعی دارند از وقوع جرم در نیویورک پیشگیری کنند.
دولت آمریکا به کمک این نرم‌افزار کلیه فعالیت‌ها روزانه شهروندان را کنترل و اطلاعات شخصی آنها را بایگانی می‌کند.این نرم افزار علاوه بر پیدا کردن اقدامات تروریستی و گزارش آن به مقامات آمریکا سایر اقدامات جنایی را نیز مشاهده و پیش بینی می کند با این حال مقامات آمریکا تنها به اقدامات تروریستی علاقه مندند و سایر اقدامات را مهم نمی شمارند. از اینرو آقای فینچ و همکارش تلاش می کنند افرادی را که این نرم افزار مشخص می کند از خطر مرگ نجات دهند.

در قسمت یازدهم این سریال نرم افزاری که برای نظارت بر افراد طراحی شده تا از وقوع اتفاقات تروریستی پیشگیری کند شماره ای را در اختیار نیروهای امنیتی آمریکا قرار می دهد. این مرد فردي بنام "گوردن کورزول" است. وی فردی است که در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا خدمت می کند و بیست سال است سوابقش توسط اف بی آی چک می شود اما نشانه ای از خیانت و جاسوسی از او یافت نمی شود. تا اینکه اخیرا به یک پارک مراجعه کرده و یک بازرگان سوریه ای تلفن همراه خود را می اندازد و کورزول با این تلفن همراه و با یک اس ام اس رمز دار ترتیب فروش 26 پوند اورانیوم برای تسلیحات اتمی را به دولتمردان ایرانی می دهد.


در دقایق بعدی فیلم مشخص می شود این نرم افزار چگونه نام این جاسوس امنیتی آمریکا را که به نفع ایران وارد عمل شده پیدا کرده است.

این جاسوس آمریکایی سومین چهار شنبه هرماه به یک پمپ بنزین می رفت و در سه مورد از این موارد یک ماشین شاسی بلند در این قرار حضور پیدا می کرد. این ماشین به نام زن رئیس یک شرکت نفتی ثبت شده است .کسی که پول بلیط هواپیمایی را داد که توسط یک ایرانی که در انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس در سال 1994 دست داشت ،استفاده شده است. و به این ترتیب این نرم افزار با کشف راین روابط فرد مظنون را پیدا کرده است.


همانطور که در این سریال دیده می شود رسانه های آمریکایی تلاش می کنند تا با ابزار تفریح و سرگرمی موضوعاتی مانند تلاش ایران برای دست یابی به تسلیحات هسته ای و نقش ایران را در انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس در کشور آرژانتین را واقعی جلوه دهند. ایران هراسی در سالهای گذشته برای بعضی از کمپانی ها و افراد در آمریکا  به صنعتی برای کسب درآمد تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    خودمونیما ولی این بدبختا چقد از ایران می ترسن که دارن فقط تو فیلماشون حال ایران رو می گیرن.البته بذارین خوش باشن دیگه آخرای عمرشونه.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    بهتر نیست این ویدئو ها رو زیر نویس کنی ما بی سواد ها هم بفهمیم چی میگن ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس