کد خبر 1418191
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

پاور بانک نیز یکی از وسایل جانبی موبایل است و اول از همه برای خرید پاور بانک می ‌بایست در خصوص کیفیت آن اطلاعات لازم را دریافت کرده باشیم. در ادامه مطلب به بیان دلایل باد کردن پاور بانک می پردازیم.

چرا پاور بانک باد می کند؟

اشتباهاتی که باعث باد کردن پاور بانک می‌شود

  1. استفاده نا منظم:

پاور بانک ها نباید مدت زیادی شارژشان خالی بماند، حتی اگر از پاور بانک استفاده زیادی نمی‌کنید، هر چند وقت یک ‌بار آن را شارژ و خالی کنید؛ اگر این کار انجام نشود، موجب باد کردن باتری آن می‌شود.

  1. مرطوب شدن پاور بانک:

باید حواستان باشد که پاور بانک ها را از گرد و خاک و مرطوب شدن محافظت کنید؛ در غیر این صورت اگر آب یا رطوبت وارد آن شود، باعث باد کردن باتری پاور بانک و شارژ نکردن آن می‌شود.

  1. افتادن پاور بانک از ارتفاع:

پاور بانک ها هم باید مثل گوشی یک محافظ داشته باشند، که اگر از ارتفاع افتادند به قاب و باتری آن صدمه وارد نشود، به همین جهت افتادن پاور بانک موجب روشن نشدن و یا باد کردن آن می‌شود.

  1. شارژ شدن بیش از اندازه:

یکی دیگر از دلایل باد کردن و خراب شدن پاور بانک، بیش از اندازه شارژ کردن آن است، یعنی اینکه پاور بانک را به مدت زیادی در شارژ نگه دارید.

  1. گرم و سرد شدن باتری

پاور بانک همیشه باید در دمای مناسب باشند، چرا که اگر دمای آن ها خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، باعث صدمه زدن و باد کردن پاور بانک شما می‌شود.

نکات استفاده از پاور بانک

در خصوص استفاده از پاوربانک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باتری

به طور تقریبی کیفیت باتری پاور بانک یکی از مسئله های حیاتی این وسیله  است؛ زمانی که کیفیت باتری این وسیله، خیلی پایین یا نا مرغوب باشد، موجب منفجر شدن و باد کردن پاور بانک می شود. هزینه اصلی که بر روی ساخت پاور بانک ها می کنند، در اصل روی باتری آنها است.

تقریبا نیمی از شرکت ها از باتری لیتیوم و از باتری های لیتیوم پلیمر برای ساخت این وسیله استفاده می کنند. در بین این شرکت ها کسانی هستند که از باتری هایی با لیتیومی ارزان تر و به قول خودشان به  صرفه تر استفاده می کنند. به کارگیری از این نوع باتری ها از نظر ایمنی، می تواند خیلی خطرناک و جبران ناپذیر باشد و حتی بعضی از آن ها از باتری های بازیافتی هم استفاده می کنند. در اکثر مواقع دلایل باتری ضعیف و نا مرغوب می تواند موجب باد کردن و یا منفجر شدن پاور بانک ها شود.

  • قیمت پاور

قیمت پاور بانک های استاندارد و غیر استاندارد متغییر بوده و حداقل امکان بهتر است از نوع استاندارد آن استفاده کنیم.

  • دمای محیط

زمانی که پاور بانک شما در محیطی نا امن مانند دمای بالا قرار بگیرد، منجر به آسیب های جدی می شود؛ اکثر مردم به این مسئله دقت می کنند و پاور بانک خود را در دمای مناسب می گذارند؛ چون تقریبا از خطرهایی که ممکن است برای پاور بانک آنها اتفاق بیافتد مطلع هستند. به طور اتفاقی پیش می آید روی پاور بانک آب ریخته شود یا در اثر سهل انگاری در محیطی گرم رها شود و فاجعه ای مثل منفجر شدن رخ دهد.

  • شارژ پاوربانک

لحظه ای که پاور بانک شما کاملا شارژ شده است، به هیچ عنوان با آن بازی نکنید؛ چرا که این عمل بسیار خطرناک است.

  • دقت در هنگام شارژ

 زمانی که پاوربانک در حال شارژ است سیم های آن را دستکاری نکنید؛ چرا که این عمل مخصوصا در نمونه پاور بانک های غیر استاندارد به شدت خطرناک است.  همچنین از دستمال مرطوب برای تمیز کردن پاور بانک استفاده نکنید.

تشخیص پاور بانک اصل

  1. قیمت: اولین روش مقایسه کردن قیمت پاور بانک اصل از نمونه تقلبی است.
  2. رنگ بدنه: روش تشخیص بدنه های برند تقلبی از اصل دو رنگ بودن پاور بانک می باشد. معمولا پاور بانک اصل تک رنگ و نشان استاندارد را دارد.
  3. چک کردن کابل شارژ: به طوری که نمونه های اصل بسیار ساده و محکم هستند؛ اما نمونه تقلبی نرم تر هستند و برجستگی دارند.
  4. جریان برق: آمپر پاور بانک های مخصوص گوشی بین ۵ تا ۲۰  می باشد، اگر این جریان از ۲۰ آمپر بالاتر بود به احتمال زیاد این محصول تقلبی است.
  5.  میزان شارژ: نشان دادن میزان شارژ پاور بانک ها به دو روش هستند؛ یکی از طریق چراغ های LED و دیگری نمایش دادن روی بدنه، اما پاور بانک های تقلبی چنین قابلیتی را ندارند.

در چه مواردی پاور بانک نیاز به تعمیر کردن دارد؟

  • اگر برای برد یا باتری پاور بانک مشکلی پیش آید امکان تعمیر دارد.
  • زمانی که شارژ صد در صد پاور بانک نشان داده نشود این مشکل از برد می باشد و می بایست تعمییر شود.
  • زمانی که پاور بانک شما به شارژر متصل می شود و شارژ نمی شود می توان به دو قسمت اشاره کرد. قسمت ورودی شارژر و قسمت مدار شارژر، وقتی که مدت زمان شارژ دهی کم می شود، این مشکل از آمپر و افزایش جریان روی برد می باشد و با تعمییر حل می شود.
  • زمانی که پاور بانک دیر شارژ می شود یا شارژ نمی شود، این مسئله مربوط به مدار کنترل شارژ می باشد. در بعضی مواقع سوکت خروجی، دو مدار شارژ و باتری، می تواند عامل خرابی پاور بانک باشد و با تعمیر این مشکل حل شود.

دلایل استفاده از پاور بانک

زمانی که می خواهید از یک پاور بانک استفاده کنید و موبایل، تبلت و یا وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید، باید یک اتصال دهنده میکرو یو اس بی را به آن وصل کنید.

یک گوشی هوشمند معمولی زمانی که می خواهد شارژ شود، نیاز به یک پاور بانک با قدرت ۱۵۰۰ میلی آمپر دارد و می بایست به ظرفیت آن توجه کرد و سطح شارژ مربوط و دمای محیط را بررسی کرد.

وقتی که یک پاور بانک ظرفیت بالاتری داشته باشد، زمان شارژ کردن موبایلتان افزایش پیدا می کند؛ به همین جهت اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که با توجه به مقدار نیاز خود ظرفیت بهتر را تهیه نمایید.

چرا پاور بانک باد می کند؟

سخن پایانی

نکاتی که در بالا توضیح داده شد، برای آشنایی بیشتر شما با مشکلات و خرابی های احتمالی پاور بانک است که هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید و هر پاور بانکی را خریداری نکنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس