رئیسی

رئیس جمهور از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در عرصه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز دومین روز سفر به ازبکستان، در هتل محل اقامت خود، در دیدار «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان، ظرفیت‌های گسترده کشورمان در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.

رئیسی آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو و نیز سازمان همکاری شانگهای در عرصه‌های مختلف اشاره شده، اعلام کرد.

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه‌ای، تصریح کرد: روز گذشته به همراه امیرعبداللهیان معاهده پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضا کردیم که دارای چهل سند است. با انجام این اقدامات در سال آینده، ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای در اجلاسیه شرکت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ و تأثیرگذار است که می‌تواند نقش بسزایی در امنیت منطقه و جهان ایفا کند. جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه با تکیه بر اشتراکات تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که با کشورهای منطقه دارد، روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای دارد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای در ۲۱ سال گذشته در زمینه‌های مختلف گفت: ایران برای اعضای این سازمان ناشناخته نیست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    55 1
    یکی از نشانه های قدرتمند شدن ایران عضویت و روابط با دیگر کشورها هست و اشتیاق کشورهای خارج از سلطه ناتو به داشتن روابط اقتصادی با ایران نشان از خارج شدن جهان از نظام تک قطبی و انتقال قدرت به شرق هست!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      63 1
      جناب همان کسانی که غرب را پروبال دادند همان ها دارن قدرت اقتصاد جهان و سیاست را به شرق منتقل می کنند یهود بین الملل چه با ویترین غرب یا ویترین شرق دشمن اسلام و آرمان‌های امام خمینی ره است ... آمریکا یا چین و روسیه ویترین است اصل مطلب خاندانهای راکفلر و روچیلدها هستند که این انتقال را انجام خواهند داد
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      49 1
      آفرین به ۱۶:۱۸

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس