بالگرد جديد تهاجمي سپاه با نام شاهد 285، عملکرد موفقي در نمايشگاه بين المللي کيش از خود به جا گذاشت.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، اين بالگرد سال گذشته توسط سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران رونمايي و قرار شد به صورت انبوه در اختيار يگانهاي دريايي، زميني و هوايي سپاه قرار بگيرد.
اين بالگرد در سه نوع توليد شده که نوع اول آن مخصوص مقابله با اهداف زميني در شرايط غير جنگ (مانند اشرار)، نوع دوم بر ضد اهداف دريايي و نوع ديگر آن مخصوص نبرد در مقابل ارتش ناهمتراز است که در نمايشگاه بين المللي هوايي در کيش، 2 نوع زميني سبک و سنگين آن حضور داشتند.
نمايش موفق بالگرد تهاجمي شاهد 285 در اين نمايشگاه و پروازهايي با مانور بسيار زياد، موجب توجه بيش از پيش متخصصان هوايي به اين هواگرد سپاه پاسداران شده است به گونه اي که سوالات و بحث هاي متعددي در حاشيه پروازهاي آن، با دست اندرکاران اين پروژه صورت مي گيرد.
بالگرد شاهد 285 در نوع A (زميني سبک) مي تواند با سرعت بيش از 225 کيلومتر در ساعت پرواز کرده و حدود 890 کيلومتر برد عملياتي دارد. اين بالگرد مي تواند حدود 5 ساعت مداومت پروازي داشته باشد و مجهز به مسلسل و 2 راکت انداز است.
پرواز با سرعت بالا در ارتفاع پائين، امکان استفاده به عنوان وسيله شناسايي، توليد شده از مواد مرکب پيشرفته و عملگرد مناسب در شرايط جغرافيايي مختلف ايران از ديگر ويژگي هاي اين بالگرد سپاه پاسداران است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    کپی جت رنجر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس