کد خبر 1417853
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در دیدار خداحافظی سفیر روسیه در تهران ضمن مردود خواندن اقدام نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نسبت به حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز و سیاسی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

«الکسی ددوف» به عنوان سفیر جدید فدراسیون روسیه در تهران و جایگزین لوان جاگاریان شده است.در همین زمینه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز سه شنبه ۱۵ شهریور ماه در توئیتر نوشت: امروز با الکسی ددوف دیدار داشتم. وی بزودی به عنوان سفیر جدید روسیه در ایران شروع به کار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار جاگاریان ضمن تشکر از تلاش‌های سفیر روسیه در دوره ماموریتش در تهران و با اشاره به نقش سفرا در زمینه سازی برای گسترش مناسبات دو کشور، بر نهایی شدن سند همکاری‌های بلندمدت دو ایران و روسیه تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در این دیدار ضمن مردود خواندن اقدام نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نسبت به حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز و سیاسی تأکید کرد.

وی همچنین با غیرقابل قبول خواندن هرگونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه، بر ضرورت تلاش برای بازگرداندن آرامش در منطقه تأکید کرد.

 در پی وقوع درگیری جدید نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به این درگیری‌ها و تشدید تنش بین دو کشور ابراز نگرانی کرده و ۲ طرف را به خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز دعوت کرد.

لوان جاگاریان هم در دیدار با امیرعبداللهیان دوره سفارت خود در ایران را بخش مهمی از حیات سیاسی خود خواندو حضورش در ملاقات رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری را بهترین خاطره خود در ایران برشمرد.

دیدار خداحافظی سفیر روسیه با امیرعبداللهیان

وی بر عزم فدراسیون روسیه برای ارتقا همکاری‌های فیمابین با ایران تأکید کرد.

 پیش از این نیز سفارت روسیه در تهران از این دیدار خبر داد و اعلام کرد: در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه ایران، جناب آقای لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران را به مناسبت پایان ماموریت وی در تهران، به حضور پذیرفت. طی گفت‌وگوها درباره وضعیت کنونی و چشم انداز توسعه روابط روسیه و ایران تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس