کد خبر 1417702
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
گوشی

یکی از قابلیت‌های جذابی که اندروید ۱۳ دراختیار دارندگان گوشی‌های هوشمند مجهز به این سیستم‌عامل قرار می‌دهد، امکان مشاهده‌ی میزان سلامت باتری است.

به گزارش مشرق، درحال‌حاضر قابلیت اطلاع از وضعیت باتری که در آیفون ارائه می‌شود به‌طور بومی در گوشی‌های اندروید دردسترس نیست و به‌همین دلیل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های اپل محسوب می‌شود. اکنون گوگل این ویژگی را در نسخه‌ی آزمایشی عمومی اندروید ۱۳ ارائه کرده است.

با اندروید ۱۳، به‌زودی از زمان تعویض باتری گوشی اندرویدی خود مطلع خواهید شد

میشال رحمان در حساب توییتر خود اسکرین‌شاتی از نسخه‌ی عمومی بتا QPR۱ اندروید ۱۳ به‌اشتراک گذاشته که جزئیاتی در مورد این به‌روزرسانی ارائه می‌دهد. این آپدیت درواقع یک نسخه‌ی میانی بود و حاوی تغییراتی است که به‌صورت دوره‌ای منتشر می‌شود. اما نکته‌ی جذابی در اسکرین‌شات مذکور وجود دارد که به قابلیت تشخیص سلامت باتری اشاره دارد.

 نسخه‌ی آزمایشی عمومی جدید اندروید ۱۳، در بخش تنظیمات گوشی‌های پیکسل، داده‌های مرتبط با سلامت باتری را با یک نشانگر دایره‌ای ارائه می‌دهد. این صفحه، توضیحات نسبتاً واضحی درمورد باتری دستگاه دراختیار کاربر قرار می‌دهد. در تصویر زیر، بررسی وضعیت باتری را مشاهده می‌کنید.

اندروید۱۳ سلامت باتری گوشی‌ را نشان می‌دهد

مشاهده‌ی سلامت باتری برای افرادی که می‌خواهند از گوشی هوشمند خود برای مدت طولانی‌تری استفاده کنند بسیار کاربردی خواهد بود. این کاربران اکنون می‌توانند وضعیت باتری دستگاه اندرویدی خود را بررسی و درصورت نیاز به تعویض، نسبت به انجام این کار، اقدام کنند. اکنون سؤال این است که قابلیت مذکور فقط برای دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ارائه خواهد شد یا در سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند آن را به محصولات خود اضافه کنند. پاسخ به این سؤال تا زمانی‌که اندروید ۱۳ برای بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار منتشر نشود، مشخص نخواهد بود.

میشال رحمان همچنین درمورد قابلیت‌های جدیدی که با اندروید ۱۳ به گوشی‌های هوشمند اندرویدی اضافه خواهد شد، توضیحاتی ارائه داده است. یکی از این ویژگی‌ها Clear Calling نام دارد و همان‌طور که از نام آن پیدا است، با کاهش نویز پس‌زمینه، کیفیت مکالمات صوتی را بهبود می‌بخشد.

اندروید۱۳ سلامت باتری گوشی‌ را نشان می‌دهد

امکان دارد قابلیت Clear Calling ازطریق تنظیمات صدا و لرزش فعال شود ولی همچنان مشخص نیست که آیا فقط مختص گوشی‌های پیکسل خواهد بود یا برای همه‌ی گوشی‌های سازگار با جدیدترین نسخه‌ی اندروید دردسترس قرار خواهد گرفت. با توجه به توضیحات ارائه‌شده، تماس‌های وای‌فای از این ویژگی پشتیبانی نخواهند کرد اما برای تماس‌هایی که بر بستر شبکه‌های تلفن همراه برقرار می‌شوند دردسترس خواهد بود و صداهای مزاحم پس‌زمینه را هنگام برقراری تماس‌های صوتی حذف خواهد کرد.

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس