عملکرد ضعیف کی‌روش مقابل حریفان ایران/ کابوس‌های سنگال برای کی‌روش ادامه دارد؟

تیم ملی ایران در حالی در دو دیدار دوستانه به مصاف اروگوئه و سنگال می‌رود که کارلوس کی‌روش تاکنون کارنامه خوبی برابر این دو تیم نداشته است.

سرویس ورزش مشرق _ هفته گذشته فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که کارلوس کی‌روش پس از سه سال و نیم دوباره به نیمکت تیم ملی ایران بازخواهد گشت. این درحالی است که کمتر از ده روز دیگر اردوی تیم ایران در اتریش آغاز خواهد شد. تیم ملی کشورمان باید در این اردو، طی دو دیدار به مصاف اروگوئه و سنگال برود.

البته اروگوئه و سنگال تیم‌های گمنامی برای کارلوس کی‌روش نیستند. این مربی پرتغالی بارها به عنوان سرمربی در تیم‌های مختلف با این دو تیم روبرو شده است ولی عملکرد قابل قبولی مقابل آنها نداشته است. کی‌روش تاکنون یک بار برابر اروگوئه با تیم ملی کلمبیا و سه بار برابر سنگال با تیم ملی مصر روبرو شده است که سهم وی از این دیدارها سه شکست (دو شکست در ضربات پنالتی) و یک پیروزی بوده است.

عملکرد کی‌روش مقابل سنگال و اروگوئه/ کارلوس در اندیشه انتقام!

کارلوس کی‌روش در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای نخستین بار به همراه تیم ملی کلمبیا مقابل اروگوئه صف آرایی کرد. کی‌روش که عملکرد خوبی در تیم ملی کلمبیا نداشت، در این بازی هم برابر تیم ملی اروگوئه با سه گل کاوانی، سوارز و نونز شکست خورد. این شکست تیم ملی کلمبیا در حالی رقم خورد که این بازی در استادیوم خانگی آنها برگزار می‌شد. کی‌روش پس از این بازی مقابل اکوادور نیز با نتیجه شش بر یک باخت تا پس از قطع امید مسئولین فوتبال کلمبیا از صعود به جام جهانی، اقدام به اخراج دستیار سابق فرگوسن کنند.

پس از اخراج کی‌روش از تیم ملی کلمبیا، وی به تیم ملی مصر پیوست و موفق شد به همراه مصر به فینال جام ملت‌های آفریقا صعود کند. آنها باید در دیدار نهایی در ورزشگاه اولمبه کامرون به مصاف سنگال می‌رفتند. این نخستین تقابل کی‌روش با شیرهای ترانگا بود. با وجود عملکرد مثبت شاگردان کی‌روش در فینال جام‌ملت‌ها ولی این تیم پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه به جنگ سنگال در ضربات پنالتی رفت، ولی در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب سنگال شدند و به عنوان نایب قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رسیدند.

عملکرد کی‌روش مقابل سنگال و اروگوئه/ کارلوس در اندیشه انتقام!

ولی داستان کی‌روش و تیم ملی سنگال به همین دیدار ختم نشد. تیم ملی مصر چند ماه پس از فینال جام ملت‌ها بار دیگر باید در دو دیدار انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف سنگال می‌رفت. دیدار اول این دو تیم به میزبانی مصر برگذار شد. این بازی با نتیجه یک بر صفر با گل به خودی سالیو سیس به سود مصر به اتمام رسید، تا کی‌روش نخستین پیروزی خود را برابر سنگال جشن بگیرد.

چهار روز بعد نوبت میزبانی سنگال از تیم ملی مصر بود. نتیجه این دیدار نیز همانند بازی قبلی این دو تیم یک بر صفر در ۹۰ دقیقه به پایان رسید. ولی این بار سنگال بود که توانست با تک گل بولای دیا پیروز ۹۰ دقیقه هیجان‌انگیز باشد تا دوباره سرنوشت این دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شود. این بار هم سنگال موفق شد با نتیجه ۳ بر یک در ضربات پنالتی کی‌روش و تیم ملی مصر را شکست دهد. البته این دیدار حواشی زیادی داشت. در این دیدار هواداران سنگال با استفاده از لیزر تمرکز بازیکنان و دروازه‌بان تیم ملی مصر را بهم ریختند، که این موضوع موجب شکایت فدراسیون مصر از سنگال شد ولی سرانجام این شکایت به جایی نرسید و سنگال به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید.

عملکرد کی‌روش مقابل سنگال و اروگوئه/ کارلوس در اندیشه انتقام!

کی‌روش تاکنون در هیچ دیدار دوستانه‌ای مقابل اروگوئه و سنگال قرار نگرفته است و این اولین باری است که کی‌روش با تیم ملی ایران در دیدار دوستانه برابر آنها قرار می‌گیرد. همچنین کی‌روش هیچگاه موفق به شکست تیم ملی اروگوئه نشده است. او می تواند با برتری برابر اروگوئه به همراه تیم ملی ایران برای نخستین بار به این مهم دست پیدا کند.

تیم ملی از ساعت ۲۰ روز جمعه یک مهر ماه با اروگوئه و از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۵ مهر با سنگال دیدار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    9 5
    تاج و مافیاش چه چیز کیرروش را به اسکوچیچ ترجیح دادند؟ پورسانت خودشان را
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    10 6
    میشه مخالفین به سرکردگی صدا وسیما وگروه تاج وفدراسیون این زمان کوتاه را ساکت باشند تا جام حهانی تمام شود وبعد از آن تیم ملی را قربانی منافع خود کنند کیروش هرچه باشد از اسکوچیچ یک سروگردن بالاتر است حالا مخالفین هم صحبتهایی دارند اما العان فقط خودنمایی وتیشه به ریشه ایران وتیم ملی زدن است آقای مخالف کیروش آیا مسئولیت شش یا نه هیچ باختن به انگلیس را قبول میکنی یا باخت به امریکا. اما تاج آیت مسئولیت را با کیروش پذیرفته فدراسیون هم خیلی عاقلانه این مسئولیت را به گردن تاج انداخته حالا فقط باید بگوییم درود به تیم ملی وکیروش وفدراسیون وتاج بعد جام جهانی متخلف را قانونا مجازات کنیم وحت به صلیب بکشیم مخالفین با منافع یا بی منافع سکوت کنند در غیر این صورت خائن به ایرانند
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 5
      امثال شما هستند که همیشه انسانیت و شرافت را فدای منافع و مصالحی می کنند که هیچ گاه حاصل نمی شود. نتایج کیروش عزیزتان را هم خواهیم دید.
  • GB ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    مشتی دلال بی سواد ، بازیکنان و مربیان در حد تیم های محلی را از جاهای دیگر دنیا را به ایران غالب می‌کنند و خوب پول بجیب میزنند.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 2
    باور ندارم انتخاب تاج و کیروش بدون هماهنگی دولت صورت گ فته باشه.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 4
    هر چه فکر میکنم فدراسیون با چه منطقی به کی روش اعتماد کرده و سکان تیم ملی رو بدست کسی داده که یکبار آن ضربه حیثیتی رو ازش خورده جز حماقت فدراسیون به نتیجه ای نرسیدم .
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    برای غاصبان صندلی ریاست فدراسيون نه نتايج ايران در جام جهانی مهم است نه آبروی ايران...آنها کیروش را آورده اند که همانند دو دوره قبل پاداشهای نجومی فیفا که‌ بالای ۲۰ ميليون دلار است را هاپولی کنند و بعد از جام جهانی فدراسیونی ورشکسته را با باختهای آبرومند به‌ ملت ايران توسط مافیای رسانه‌ ای و دستهای پشت پرده که حمایتشان می‌کنند بفروشند و از شکست‌ خوردگان همیشگی قهرمان بسازند
  • الف س SE ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    کیروش بهترین ابزار برای سرمایه‌ داران مافیایی بانک‌های نااهل ایران است. با تاسیس شرکتهای ظاهری عامل پول شوی و انتقال ارز و فرار مالیاتی پس ماندهای دولت های قبل ....را امکان پذیر میکند.....
  • افتخار ایران IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    یک سوال: فوتبالیست افتخار مملکت است یا آن سرباز و افسری که نگهبان آب و خاک مملکت است!! مسلما فوتبالیست چون دارای قرارداهای میلیونی و میلیاردی است؟ اما سرباز و افسر چی نهایتش چندرغاز حقوق میگیرن که فقط از گرسنگی نمیرن!!! واقعا کار بکجا رسیده...............مربی خارجی باید میلیارد میلیارد پول این کشور را صرف عشق و حالش کنه و نظامی ما که از جانش بخاطر مملکتش میگذره زیر خط فقر زندگی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پول مفت IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    ایران خانه توست کی روش عزیز .... مردم ما دارند از گرسنگی می میرند و مسئولین ما دارند به تو میلیارد میلیارد دستمزد می دهند میدونی یه کارگر ما ذر ماه حتی به اندازه پول آدامس تو حقوق نمیگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس