جزئیاتی از وقوع حادثه برای تعدادی از زائران از زبان رئیس ستاد اربعین

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور جزئیاتی از وقوع حادثه برای تعدادی از زائران اربعین را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین، در تشریح جزئیات وقوع حادثه برای زوار اربعین که ظهر امروز در استان بابل عراق روی داد، اظهار داشت: ظهر امروز یک دستگاه مینی‌بوس حامل زوار اربعین با یک خودروی دیگر که حامل کپسول‌های سوخت بود برخورد کرد و منجر به ایجاد چنین حادثه‌ تلخی شد.

وی افزود: بر اثر شدت انفجار و حجم گسترده آتش سوزی، هویت اجساد قابل شناسایی نیست و بر همین اساس مقرر شد اجساد جانباختگان به کشور منتقل تا از طریق آزمایش DNA هویت آنها مشخص شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ۶ تن از جانباختگان مرد و ۵ تن زن نیز هستند، خاطر نشان کرد: در این حادثه تعدادی از زوار اربعین نیز مجروح شده‌اند که به نزدیکترین محل درمان منتقل شدند؛ جزئیات بیشتری از این حادثه در اختیار نیست و هنوز اطلاع دقیقی از آن حاصل نشده است.

* پیش‌بینی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین

میراحمدی همچنین درباره نحوه بازگشت زوار اربعین نیز به خبرنگار فارس گفت: یک اتفاق استثنایی و مبارکی که امسال افتاده است و در طی سال‌های اخیر شاهد آن نبودیم، بحث ورود زائران به کشور بود که در زمان مناسب صورت گرفت.

وی افزود: در سال‌های گذشته زائران اربعین در زمان ورود به کشور با مشکلات حمل و نقل مواجه و حتی تا ۳۶ ساعت معطل وسایل نقلیه می‌شدند، اما امروز براساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات ستاد مرکزی اربعین، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا زوار، بازگشت را آغاز کنند و این اتفاق امروز افتاده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان ختطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند؛ به لطف خدا موج برگشت با موج رفت مساوی شده که این اتفاق خوبی است و باعث می‌شود تا ما مشکل انتقال زوار را نداشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس