کد خبر 1416907
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه بر وظیفه آمریکا و دبیر کل سازمان ملل برای تضمین شرکت همه هیاتهای اعزامی کشورها در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه یادآور شد، آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل موظف به تضمین شرکت همه هیاتهای اعزامی به سازمان ملل در نشستهای مجمع عمومی هستند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای هیات اعزامی روسیه به این رویداد روادید صادر کرده است یا خیر گفت: «آمریکایی ها وظایفی دارند دبیر کل سازمان ملل موظف  شرکت همه هیاتهای اعزامی در رویدادهای این سازمان از جمله در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل را تضمین کند.»

پیشتر آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفته بودئ، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا از وزارت امور خارجه آمریکا درخواست صدور روادید برای سفر لاوروف و دیگر اعضای هیات اعزامی روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل را مطرح کرده است.

لاوروف تاکید کرد از همکارانش خواسته است هنوز به طور رسمی به آمریکا یادآوری نکنند، هیات روسیه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل نیاز به روادید دارد و هنوز زمان باقی مانده است.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۳ سپتامبر در مقر سازمان ملل در نیویورک گشایش می یابد. بر طبق برنامه ریزی، مناظرات عمومی مجموع عمومی قرار است در ۲۰ سپتامبر آغاز شوند. واشنگتن تا امروز همچنان برای هیات روسییه و خبرنگاران همراهی کننده آن روادید صادر نکرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: «هنوز زمان باقی است. من به همکارانم گفتم که دیگر نیازی به یادآوری نیست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 1
    تو ديگه در مورد وظايف حرف نزن، من هميشه فکر ميکنم اگه سازمان ملل يه جايی مثلا تو روسيه بود همه دنيا رو بيچاره ميکرد روسيه يه ذره توی يه ورزشی مثل کشتی لابی داشت همه رو بيچاره کرده بود ، اونجا که ديگه به خاک سياه مينشوند اگه قدرت داشت ، ديدم که ميگه، خدا همون دونسته به خر شاخ نداده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس