تحویل ۱۹ زندانی ایرانی انتقال یافته از قطر به مقامات قضایی فارس

رئیس کل دادگستری فارس گفت: ۱۹ زندانی ایرانی که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در کشور قطر محبوس بودند تحویل مقامات قضایی استان فارس شدند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی، گفت: محکومین که شامل ۱۸ مرد و یک زن بودند پس از انتقال به شیراز از طریق پرواز مستقیم بین دو کشور و انجام تشریفات اداری و دیپلماتیک در اختیار مقامات قضائی استان فارس قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با دستور مقام قضائی ۱۶ تن از زندانیان به زندان منتقل و ۳ تن دیگر به علت اتمام دوران محکومیت آزاد شدند گفت: همه زندانیان انتقال یافته به زندان محکومان مواد مخدر می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون احکام مراجع قضائی قطر مجدداً در محاکم داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: با توجه به اصل سرزمینی بودن قوانین جزایی تعیین مجازات برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام می‌پذیرد.

این مقام ارشد قضائی استان از اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های این زندانیان خبر داد و بیان داشت: محکومیت جدید این افراد با احتساب دوران حبس آنان در کشور قطر محاسبه و اعمال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: در راستای حقوق شهروندی محکومان دستورات قضائی لازم جهت ملاقات زندانیان با خانواده آنان صادر شد و محکومان پس از انتقال به زندان با خانواده‌های خود ملاقات کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس