لوید آستین: ناتو به دنبال رویارویی با روسیه و تهدید این کشور نیست

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ناتو به دنبال تقابل با روسیه و تهدید این کشور نیست و فقط از کشورهای حوزه خود دفاع می کند.

به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ناتو نه به دنبال رویارویی با روسیه نیست و این کشور را تهدید نمی‌کند، این در حالی است که روسیه همیشه بر ماهیت تهاجمی و تمرکز این ائتلاف بر رویارویی تاکید می‌کند.

آستین در نشست خبری مشترک با «یانا چرنوخوا» وزیر دفاع جمهوری چک در پراگ افزود: صادقانه بگویم، ناتو به دنبال رویارویی با روسیه نیست و این کشور را تهدید نمی‌کند، اما ائتلاف دفاعی ما از هر وجب از خاک کشورهای حوزه خود محافظت خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد زمان پایان درگیری در اوکراین، پاسخ داد: در حال حاضر طرح هرگونه حدس و گمان در این خصوص دشوار و خطرناک است. به همین دلیل است که من معتقدم هدف اصلی ما اکنون حمایت از اوکراین است.

در پایان این نشست خبری و هنگامی که از لوید آستین در مورد تأمین تسلیحات دوربرد اوکراین از جمله راکت‌اندازهای دوربرد هیمارس HIMARS سوال شد، او پاسخ داد که ایالات متحده همه چیز مورد نیاز را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

این ادعاهای وزیر دفاع آمریکا در حالی است که به گفته مقامات رسمی این کشور واشنگتن تا کنون میلیاردها دلار تسلیحات در اختیار کی یف قرار داده است و علناً مقامات اوکراین را به جنگ علیه روسیه تشویق می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 1
    ناتو غلط میخوره
  • خسرو IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    شکست روسیه قطعیست ولی حمایت ناتو ابزار مشیت کائناتیست
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس