کد خبر 1394273
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
ناتو

ژنرال کریستوفر کاوولی به عنوان فرمانده جدید ارتش آمریکا در ناتو انتخاب شد.

به گزارش مشرق، تنها یک روز پس از پایان نشست دو روزه ناتو در اسپانیا، ژنرال «کریستوفر کاوولی» به عنوان فرمانده جدید ارتش آمریکا در ناتو انتخاب شد.

براساس گزارش فاکس نیوز، این ژنرال ۴ ستاره که پیش از این فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا را بر عهده داشت، قرار است به زودی فرماندهی ۳۰۰ هزار نیروی فعال نظامی را بر عهده داشته باشد.

ژنرال مایک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه لوید آستین وزیر دفاع این کشور، در مراسم انتخاب فرماندهی جدید ارتش ایالات متحده در ناتو در اشتوتگارت آلمان، اظهار کرد ژنرال کاوولی، امروزه اروپا را بهتر از هر کس دیگری می شناسد و بهترین گزینه برای این سمت است.

در این مراسم آستین از ژنرال تاد والترز که پیش از این عهده دار این سمت بود و در جابجایی نیروهای ناتو از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه های اخیر اشتباهاتی کرده بود، تشکر کرد.

میلی افزود: ژنرال کاوولی در اروپا بزرگ شده و در بیشتر کشورهای این قاره زندگی کرده است. وی به زبان های فرانسوی، روسی و ایتالیایی تسلط کامل دارد و در حال فراگیری اسپانیایی و پرتغالی است و زبان های لهستانی و اوکراینی را نیز متوجه می شود و همین توانایی ها باعث شده وی بتواند ارتباط مستقیمی با حدود نیمی از جمعیت اروپا داشته باشد.  

ژنرال کاوولی بزرگترین و بیشترین سمت های نظامی مهم را در آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم بر عهده داشته که برخی از آنها عبارتند از فرماندهی لشگر دهم دفاعی آمریکا در افغانستان و فرماندهی گروه آموزشی هفتم ارتش آمریکا در اروپا و جانشین فرماندهی لشگر هشتاد و دوم نیروی هوایی و لشگر بیست و پنجم پیاده نظام.   

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در اروپا مستقر کرده و به زودی شمار نیروهای ناتو به ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش در نشست ناتو در اسپانیا اعلام کرد که آمریکا حضور نیروهای خود را در اروپا افزایش می دهد.

وی در یک کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مادرید اسپانیا اظهار کرد این اجلاس سه روزه نشستی تاریخ ساز است زیرا کشورهای عضو آماده پذیرش سوئد و فنلاند به عنوان دیگر اعضای خود می شوند.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد واشگتن حضور نیروهای خود در اروپا را افزایش خواهد داد. تعداد نابودکننده های نیروی دریایی آمریکا مستقر در اسپانیا نیز از ۴ فروند به ۶ فروند افزایش می یابد و تعداد مقرهای موقتی ارتش آمریکا در اروپا نیز بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد آمریکا دو فروند اسکادران F-۳۵ دیگر را به بریتانیا و سیستم های دفاع هوایی و تجهیزات دیگری را نیز به آلمان ارسال خواهیم کرد.

بایدن همچنین روز گذشته از ارسال بسته کمک ۸۲۰ میلیون دلاری دیگر به اوکراین برای تقویت تسلیحات دفاع هوایی این کشور در مقابله با روسیه، خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج _____ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است.___ سد ایسیلو‌‌ نباید باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس