کد خبر 1416395
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
برنامه هفته هفتم لیگ منتظر نظر کی‌روش است/ شرایط برپایی اردوی تیم ملی مبهم است/ برای برگزاری لیگ باید اربعین راهم لحاظ کنیم

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: در رابطه با برگزاری مسابقات هفته هفتم لیگ برتر پیش از تشکیل اردوی تیم ملی دو موضوع مهم وجود دارد که می‌تواند در اجرا یا عدم اجرای این برنامه تاثیرگذار باشد.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره موضوع احتمال برگزاری هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر پیش از تشکیل اردوی تیم ملی، پایان مسابقات لیگ پیش از شروع جام جهانی و مسائل مختلف دیگر مرتبط با لیگ برتر فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد.

در شرایطی که گفته می شود شاید کارلوس کی روش دیرتر به تهران بیاید این احتمال داده شده که شاید هفته هفتم مسابقات لیگ برتر نیز در هفته پیش رو برگزار شود تا پس از آن ملی پوشان به اردو بروند. این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

فدراسیون فوتبال برنامه لیگ را از ما درخواست کرد و ما هم تقدیم شان کردیم تا به دست سرمربی محترم تیم ملی برسد. این بستگی به این دارد که ایشان نظرشان را اعلام کنند. اگر نظر ایشان تا فردا به دست ما برسد ما بر اساس نظر کی روش اگر اصلاحی باشد اعمال و آن را اعلام می‌کنیم. اما در غیر اینصورت مسابقات فردا آخرین هفته ما پیش از اردوی تیم ملی خواهد بود.

با توجه به اینکه گفته شده کی روش بامداد دوشنبه وارد تهران می‌شود و فاصله کم برپایی اردوی تهران تا اعزام به اتریش این احتمال تا چه اندازه وجود دارد که هفته هفتم رقابت‌ها تا پایان هفته آینده برگزار شود؟

ما برای هفته هفتم دو مشکل اساسی داریم. اول اینکه در وهله اول نظر کی روش را نداریم ضمن اینکه اسامی ملی پوشان را هم نداریم. نمی دانیم که قرار است در لیست قبلی تغییراتی اعمال شود یا نه! پیش از این و با کادر فنی قبلی همواره ما تلویحاً اسامی نفرات حاضر در لیست تیم ملی را داشتیم و بر اساس لیست قبلی عمل می کردیم. اما اینکه آیا لیست جدید همان نفرات خواهد بود یا نه و اینکه آیا تاریخ اعزام همان تاریخ قبلی است که در برنامه اعلام شده بود یا نه شرایط را به گونه‌ای مبهم کرده است. بنابراین نمی توانیم تصمیم درستی داشته باشیم. اما موضوع دیگری هم وجود دارد.

چه موضوعی؟

ما در حال حاضر بحث ایام اربعین را هم در پیش داریم و سفرهایی که در حال صورت گرفتن هستند. در حال حاضر بحث ایاب و ذهاب بین شهری به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته اند چراکه علاقمندان و زوار به سمت کربلا عازم هستند و اکثریت مدیریت حمل و نقل کشور توان شان را برای سرویس دهی به زوار محترم متمرکز کرده، به همین خاطر پروازها و یا مسیرهای اتوبوسی برای تیمی که بخواهد از شهری به شهر دیگر جابجا شود با کمبود مواجه است. تهیه سی تا چهل بلیت برای یک تیم در این شرایط آسان نیست. قطعاً با نزدیکتر شدن به ایام اربعین، این شلوغی بیشتر هم میشود.

خیلی از تیم ها حتی در همین هفته گذشته هم برای تهیه بلیت با مشکل مواجه بودند. این موضوع دیگری است که باعث می شود در اجرای برنامه هفته هفتم تأمل بیشتری صورت بگیرد، چرا که با برنامه لیگ برتر تداخل پیدا میکند. به همین خاطر باید جمیع جهات را نگاه کنیم. اینکه فقط یک برنامه را روی کاغذ بنویسیم کار سختی نیست کما اینکه همین حالا هم برنامه هفته هفتم را آماده داریم تا آن را اعلام کنیم اما اجرایی شدن و عملیاتی بودن آن قطعاً مهمتر از اعلام کردنش است. به همین خاطر باید کمی صبر کنیم و جوانب امر را بسنجیم تا کاری که انجام میدهیم منطقی و اجرایی باشد.

پیشتر اعلام کرده بودید هفته هفتم در یکی از روزهای هشتم و نهم مهرماه برگزار می شود. همچنان تقویم به همین شکل خواهد بود؟

این هم مربوط به تاریخ بازگشت و پرواز تیم ملی به سمت تهران است. وقتی بازیکنان برگردند و بخواهند به لیگ برگردند قاعدتاً نیاز به یکی دو روز ریکاوری و تمرین با تیم های باشگاهی شان هم دارند که این مهم است، اما فکر می کنم برگزاری هفته هفتم بین روزهای هشتم و نهم مهرماه منطقی باشد. چون روز پنجم مهر، آخرین روز فیفادی است و طبق قانون بازیکنان ملی پوش را باید ۷۲ ساعت پیش از مسابقات در اختیار باشگاه قرار بدهیم. این ۷۲ ساعت میشود روز هشتم. اما تاکید می کنم این برنامه منوط به بازیکنان و لیست تیم ملی است. مثلا می توانیم روز هشتم مسابقات تیم‌هایی را برگزار کنیم که ملی‌پوش ندارند یا ملی‌پوش کمتری داشتند و در روز نهم مسابقاتی را اجرا کنیم که ملی پوشان بیشتری داشتند تا از این طریق کمکی هم به باشگاه ها شده باشد.

در ارتباط با مسابقات هفته ششم که هر هشت مسابقه در یک روز برگزار می شود نکته خاصی وجود دارد؟

با توجه به اینکه بازی ها در یک روز و همزمان با هم برگزار می شود کار را برای عوامل اجرایی تا حدی دشوار خواهد کرد. از باشگاه ها و یگان محترم ویژه تقاضا داریم در این زمینه همکاری لازم را با مسئولان برگزاری رقابت‌ها داشته باشند. خصوصاً دو رقابت سنگین تیم های استقلال و پرسپولیس که این دو بازی به لحاظ استقبال هوادار جزو بازی های سنگین این هفته به شمار می روند. گرچه تیمهای گل گهر سیرجان و سپاهان نیز همواره بازی هایش با تماشاگر برگزار می شود و استقبال خوبی هم از آنها می شده اما این دو بازی دو بازی سنگین تر خواهند بود. خواهش می کنم که مردم با مسئولان و نیروهای پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا بازیها سر موعد برگزار شوند و به پایان برسند تا به استقبال اردوی تیم ملی برویم و در ادامه به استقبال جام جهانی فوتبال.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس