کد خبر 1416278
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
احتمال قطع فوری عرضه گاز روسیه و به زانو درآمدن اروپا

نخست وزیر و وزیر خارجه مجارستان درباره قطع فوری عرضه گاز روسیه و به زانو درآمدن اروپا هشدار دادند.

به گزارش مشرق، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان هشدار داد که سطح بالای تورم و کمبود انرژی ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند اروپا را به زانو درآورد.

نخست وزیر مجارستان همچنین تأکید کرد که با وجود تحریم‌های گسترده علیه روسیه، جنگ در اوکراین فروکش نکرده و تلاش‌ها برای تضعیف روسیه شکست خورده است.

اوربان اظهار داشت که اروپا باید سیاست تحریم‌های خود را تغییر دهد، زیرا در غیر این صورت شرایط برای خود این قاره دشوارتر می‌شود.

این اظهارات نخست وزیر مجارستان در حالی است که وزیر امور خارجه این کشور هم گفت: تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه ممکن است به قطع فوری عرضه آن به اروپا منجر شود.

پیشتر نخست وزیر مجارستان در سخنانی خطاب به رهبران اروپایی اعلام کرده بود که این کشور با هرگونه تحریم اتحادیه اروپا بر بخش انرژی روسیه مخالف است.

مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست، از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، روابط خود با مسکو را حفظ کرده و این موضع‌گیری باعث ایجاد تنش با متحدان اروپایی‌اش شده که خواستار رویکردی سخت‌گیرانه‌تر علیه روسیه هستند.

مجارستان نزدیک به ۸۵ درصد وابسته به گاز روسیه است و تاکنون قاطعانه مخالفت خود را با اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم واردات گاز روسیه اعلام کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    باید از خط ترک استریم گاز به صربستان و مجارستان و اتریش و کشورهای دوست روسیه باید رسانید
  • TR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 1
    روسیه تو جنگ نمیتونه به اهداف نظامی برسه داره از گاز تهدید می کنه این نشان اینه که روسیه تو باتلاق فرو رفته
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      0 0
      موشک جواب موشکه. تحریم هم جواب تحریم. خدا را شکر که افتاده اند به جان هم. هر چه می توانند به هم موشک بزنند و تحریم کنند. ما نه سر پیازیم نه ته پیاز.
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      0 1
      اولا گاوچرونها و نوکراشون روسیه رو تحریم کردن و این جواب روسیه به اونهاست دومأ اگر تحریم کردن کشورهای دیگه معنی تو باتلاق فرو رفتن میده پس ارباب یانکیتون الان سی چهل ساله ته باتلاق دراز کشیده!!! خخخخخخ
  • خسرو IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    این کار روسیه حتما به شکستش سرعت بیشتری میبخشه و جهان رو بصورت جدی علیه خودش خواهد شوراند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس