کد خبر 1415860
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
هواپیما

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزل دو تن از مدیران ارشد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل توزیع نامناسب بلیت تأکید کرد: از حق و حقوق مردم نمی‌گذریم و این خط قرمر ماست.

به گزارش مشرق، حسین مذنب، درباره نظارت بر عرضه بلیت پروازهای اربعین و اتوبوس‌ها در ایام سفرهای زیارتی اربعین، اظهار داشت:‌ نمایندگان بازرسی وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌های مرزی همچنین پایانه‌های مسافری در استان‌های مبدأ‌ و استان تهران حضور ۲۴‌ساعته دارند؛ همچنین در فرودگاه‌های کشور نمایندگان ما استقرار یافته‌اند و بر نحوه خدمت‌رسانی به زوار نظارت دقیق دارند.

وی ادامه داد: در ترمینال زیارتی سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) که پروازهای اربعین بسیاری انجام می‌شود نیز بازرسان ما مستقر هستند.

* عزل مدیران متخلف در ایران‌ایر ادامه دارد

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزل دو تن از مدیران ارشد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل توزیع نامناسب بلیت تأکید کرد: ‌عزل چند تن دیگر از مدیران در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در صورت ادامه ناکارآمدی‌ها ادامه دارد.

مذنب توزیع ناصحیح بلیت، سرگردانی زوار اربعین و فروش حضوری بلیت هواپیما را از مشکلات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ایام عرضه بلیت پروازهای اربعین اعلام کرد و گفت:‌ قرار بود عرضه بلیت هواپیما به صورت اینترنتی و بدون ایجاد ازدحام و سردرگمی زوار انجام شود، ما از همان اول هم مخالف فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین بودیم اما این اتفاق در ایران‌ایر رخ داد و شاهد سرگردانی زوار بودیم.

وی تأکید کرد:‌ از حق و حقوق مردم و حقوق بیت‌المال نمی‌گذریم و این خط قرمز دولت است.

* با پروازهای چارتری مقابله جدی می‌کنیم

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه با پروازهای چارتری حتما مقابله جدی می‌کنیم گفت: پیش از این یکی از شرکت‌های هواپیمایی به صورت غیرشفاف عرضه چارتری پروازهای اربعین را انجام داده بود ‌که پیش از انجام این پروازها، ‌ورود و عرضه این پروازها را متوقف کردیم.

* ظرفیت حمل و نقل هوایی محدود است

وی این را هم گفت که زوار اربعین توجه کنند ‌ظرفیت ناوگان هوایی ما برای خدمات‌دهی به زوار حدود ۶۰ هزار صندلی پروازی است اما در پورتال سماح، ‌حدود ۵۰۰ هزار زائر برای سفر هوایی اربعین ‌ثبت‌نام کرده‌اند و قطعا محدودیت‌هایی داریم.

* مابه‌تفاوت پول زوار در صورت گرانفروشی بلیت هواپیما برمی‌گردد

مذنب افزود: زائری اگر بلیت پروازهای اربعین به صورت رفت و برگشت را بیش از ۶ میلیون تومان از شرکت‌های داخلی خریداری کرد به سرعت از طریق پورتال وزارت راه و سامانه پیامکی به ما اطلاع‌رسانی کند و مطمئن باشد پیش از اینکه به سفر کربلا برود مابه‌التفاوت پول وی را برمی‌گردانیم و آن شرکت را جریمه می‌کنیم.

وی ادامه داد: روز گذشته یکی از شرکت هواپیمایی بلیت رفت و برگشت را ۳ میلیون تومان گران‌تر فروخته بود که همانجا به زائر برگردانیم و قطعا شرکت هواپیمایی که از نرخ مصوب عبور کند با آن برخورد می‌کنیم.

* تخلف دو شرکت اتوبوسرانی در عرضه بلیت سفرهای اربعین با نرخ‌های غیرمصوب

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، پیش از شروع طرح سفرهای جاده‌ای اربعین بازرسی از پایانه‌های مسافری و همچنین نظارت بر شرکت‌های تعاونی و اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار دادیم؛ روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور از پایانه‌های مسافری استان تهران بازدید کردیم، همان‌جا دو شرکت تعاونی متخلف را شناسایی کردیم که بدون صدور بلیت با صدور یک برگ کاغذ، بلیت سفرهای اربعین را تا ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به زوار فروخته بودند، صبح روز جمعه ۱۱ شرکت این دو شرکت را به کمیسیون ماده ۱۲ فرستادیم و همه سفرهای آنها را تعطیل کردیم اما متعهد شدند که دیگر تخلف نکنند و با تعهد محضری مجدداً به عرصه فعالیت برگشته‌اند.

مذنب هشدار داد: همه شرکت‌های تعاونی، راننده‌ها و مالکان اتوبوس‌ها مطمئن باشند در صورت مشاهده هرگونه تخلف راننده به کمیسیون ماده ۱۱، شرکت تعاونی به کمیسیون ماده ۱۲ و مالک اتوبوس به کمیسیون ماده ۱۴ می‌رود.

* امکان ثبت شکایات در پورتال وزارت راه و شهرسازی

وی ضمن اشاره به بازرسی محسوس و نامحسوس از همه ناوگان در ایام اربعین حسینی گفت:‌ امسال طوری برنامه‌ریزی شده است که در همه پایانه‌ها و فرودگاه‌هایی که به زوار اربعین خدمات می‌دهند بازرسی مستقر است ما سامانه پیامکی ‌ راه‌اندازی کرده‌ایم که زوار هرگونه مشکل و تخلف را به ما اطلاع‌رسانی کنند همچنین در سایت وزارت راه و شهرسازی بخش شکایات امکان درج مشکلات و شکایات را دارند؛ ما از هیچ خطایی کوتاه نمی‌آئیم و حقوق مردم خط قرمز ما است.

* افزایش ناوگان اتوبوسرانی با همکاری دولت و نهادهای نظامی

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد:‌روز گذشته با وزیر صمت صحبتی داشتیم مبنی بر اینکه حدود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در اختیار مس کرمان به چرخه اعزام زوار اربعین انتقال دهد.

مذنب افزود: برخی نهادهای نظامی و دولت به ما وعده دادند اتوبوس در اختیار ما قرار دهند.

* افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین‌

وی همچنین گفت: روز گذشته در جلسه ستاد اربعین که در وزارت کشور برگزار شد مقرر شد بلیت اتوبوس اربعین که ۷۵ درصد افزایش یافته است در راستای تشویق راننده‌ها به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و این موضوع در ستاد اربعین ارائه شد تا رانندگان، مالکان اتوبوس و شرکت‌های تعاونی تشویق به ارائه خدمات بیشتر به زوار اربعین شوند.

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ تلاش شده است در پایانه‌های مرزی در زمان بازگشت زوار، ناوگان به وفور استقرار یابد ‌تا ازدحام و تجمیع زوار را در زمان برگشت از سفر زیارتی اربعین نداشته باشیم.

* با روزفروش بلیت اتوبوس اربعین موافق نبودیم

مذنب اظهار کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی با روز فروش بلیت اتوبوس توسط شرکت‌های تعاونی مسافری و تصمیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ‌مخالف بود زیرا حضور روزانه متقاضیان در پایانه‌های مسافری از نظر ما منطقی نبود و ازدحام ایجاد می‌کرد. وی بیان کرد: در همین راستا بود که ‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پذیرفت ۵۰ درصد بلیت اتوبوس‌های اربعین را پیش‌فروش کند، اما برخی شرکت‌های هواپیمایی ‌همکاری نکردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شركت هواپيمايي آسمان IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    يك سري به شركت آسمان بزنيد اينجان همه اش باي كساني خاص هست اصلاً روي سايت فروش نرفته ديشب تا 11 شب ماندن فقط براي دوستان محترم مديرعامل صادر كنند
  • افزایش کرایه! IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    ایاراضی هستیدشمامسولین کم کاری خودتون راازجیب ملت پرداخت کنیدبرای افزایش 100درصدی؟؟ازکیسه خلیفه میبخشید؟ بجای امتیازدادن به اتوبوسها یاکمکهای خاص دولتی بهشون راه اسان ومیانبر رابرگزیدیدوکرایه را100درصد افزایش دادین ایابعدازاربعین این حرکت باعث نمیشه تمام کرایه شهرهای دیگه هم 100درصدافزایشی بشه؟؟ بایدچندماه قبل تصمیمگیری جدی میشدنه یشبه بجای گرانی بهشون امتیازگرفتن لاستیک یاسوخت میدادید
  • میثم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    بسوزه پدر سیاست زدگی و سیاسی کاری، فقط نمیدونم این عزل و نصب ها چرا در رویه کثیف این ادارات هیچ تاثیری نداده، هر دولتی میاد همین آش و همین کاسه هست
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      بماند که خیلی از برخوردها تو ادارات هست
  • حمیدرضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    این بابا چقدرشبیه محمدحسین رنجبران مجری تلویزیونه!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    عملیات نمایشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس