کد خبر 1415745
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
بی‌تجربگی عامل شکست ایران مقابل لهستان/ عطایی شایسته سرمربیگری تیم ملی است/ عطایی بازهم شایستگی خود را اثبات کرد/ والیبال ایران می تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به مسابقه سختی که تیمش برابر برزیل پشت سر گذاشت، گفت: حریف بسیار با قدرت بازی کرد و با استفاده از نقاط ضعف ما پیروز میدان شد.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی پس از واگذاری نتیجه برابر برزیل در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان جهان اظهار کرد: مسابقه بسیار سختی بود و با توجه به این که در مرحله حذفی قرار داشتیم، دو تیم تمام تلاش خود را به خرج دادند تا پیروز از زمین خارج شوند.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران در ست اول مقداری تحت تاثیر حساسیت این دیدار قرار گرفتند و خیلی خوب شروع نکردند اما در ست‌های اول و دوم عملکرد قابل قبول‌تری داشتند. به هر حال حریف ما تیمی مانند برزیل با سابقه درخشان بود که با قدرت بازی کرد و با استفاده از نقاط ضعف ما امتیاز گرفت. در برخی مواقع از بازی در کار تهاجمی و تدافعی خوب عمل نکردیم اما برزیل بازی خوبی داشت و مستحق این پیروزی بود.

عطایی افزود: باختیم و داستان قهرمانی جهان برای ما به پایان رسید اما مدل برگزاری مسابقات مورد اعتراض بسیاری از تیم‌ها و مربیان قرار گرفت. ژاپن، صربستان و ایران حذف شدند اتفاقی که شاید برای آمریکا یا فرانسه هم رخ می‌داد. در گروه ما تیمی که سوم شد به واسطه مدل چینش تیم‌های رنکینگ از یک تا 16 به آسان‌ترین رقیب خورد. اگر قرار به انتخاب میان تیم‌هایی بود که با آن‌ها بازی کردیم شاید صربستان را انتخاب می‌کردیم.

سرمربی تیم ملی شیوه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان را یک اتفاق غیرعادی دانست و گفت: این موضوع بر جریان مسابقات اثر نامطلوب گذاشت.  آمریکا در مرحله یک چهارم دوباره به لهستان خورد تیمی که در گروه مقدماتی هم بازی داشتند و ممکن است با دو باخت برابر یک تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شود. این نشان می‌دهد برنامه این مسابقات خیلی دقیق و کارشناسی شده نیست. ایران هم از این قاعده مستثنی نبود. مسابقه خیلی سختی را گذراندیم و امیدوارم در آینده والیبال ما با کار بیشتر به شرایط بسیار ایده‌آل‌تری برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    24 3
    تیم ما در این دوره بسیار ضعیف بازی کرد
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      13 8
      زمین کج نیست آقای عطایی شما بلد نبودی. فرضا این مرحله بالا میرفتی مرحله بعدی چی؟
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    15 3
    مثل همیشه چیزی از ارزشهای ما کم نمیشه...طفلک اونایی که دلشونو به این تیم خوش کرده بودند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    16 6
    خب چرا این نقاط ضعف را پوشش ندادی؟ یک ضعف بزرگ خودتی آقای عطایی، لطفا با احترام برو.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 7
    گمشو خونتون عطایی
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 5
    نه عطايي و نه هيچ مربي داخلي ديگري در حد تيم ملي واليبال ايران نيست. حيف از اين همه بازيكن خوب و جوان
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 2
      شما یه لطفی کن از جیب عمه جون مبارکت چند میلیون یورو ناقابل بده مربی خارجی ، اونوقت تخته گازشو بگیر بشو قهرمان اول جهان . چطوره ؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    10 1
    مربی که از هلند شکست می خورد نباید مدعی باشد
  • حسین IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 7
    نبود سعید معروف و امیر غفور و محمد موسوی کاملأ مشهود بود
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 4
      هیچکس امیر غفور نمیشه.
  • م -_ش IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 3
    عدم آگاهی از فن مربیگری شما را درتمام تیمهایی که دراختیارت بود برهمه ثابت شده این بهانه ها را زیاد شنیده ایم واقرار کنید بی اطلاعی تان ازاصول مربیگری ارتباط قویتان در کسب صندلی مربیگری وحماقت در کسب نتیجه مقابل هلند مارا از رسیدن به یک چهارم نهایی محروم کردید یک خیانت دیگر به این مردم پاک .درنهایت گورت رااز والیبال گم کن.وباادعاهای پوچ وعبث مردم را گول نزن عوضی مدعی.گندزدنترو در کاله آمل هم دیدیم ارسال نظراز شمال کشور
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 8
    متاسفم برا اون‌هایی که همه اش بلدند حرف مفت بزنند. اتفاقا آقای عطایی خیلی هم خوب عمل کرد. با یک تیم جوان بعد از آقای خاص بهترین نتیجه ها رو تو تیم ملی والیبال گرفته. بازی برد و باخت داره. برزیل هم تیم کمی نبود ولی بد هم مقابل برزیل بازی نکردند. نباید انتظار داشت همیشه پیروز شد.
  • FR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 2
    برنامه مسابقات نقشه صهیونیست هاست.خسته نباشی
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 6
    اگر تمام مربیان جهان می‌آمدند قادر به شکست برزیل نیستیم واقع بین باشید
  • میلاد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 1
    با احترام به همه دوستان آقای عطایی عزیز شما هم مثل بقیه آدم ها ( بازیکنان و کادر فنی و همه و همه ) باید کلاس های مختلف مربیگری رو ادامه بدی ( ز گهواره تا گور دانش بجوی ) 1 - تو بازی با برزیل شما جند بار در زمان سرویس زدن با بچه ها صحبت کردی که این کار رو هیچ مربی حرفه ای انجام نمیده 2- شما هم دقیقا مثل ما تماشاگران علاقه مند دچار هیجان گرفتن امتیاز و از دست دادنش میشدی ( در حالی که باید به بازیکنان آرامش میدادید ) اگه میخواید تیم رو حرفه ای تر کنید و این نسل خوب رو بدرخشانید لطفا خودتون رو بزرگتر کنید یا ...
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 0
    به هلند نباید می باختیم دیگه تیم بعد یک سال تجربه لازم کسب کرده
  • mojtaba SE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    با تیم برزیل کلا بازی کردن خودش سطح والیبال ایران رو نشان میده.تیم ما اتفاقا با این بازی ها یاد میگیره که باید ارزش لحظه ها رو بدونه و 3 تا سرویس تا پون مساوی 10 به تور نزنه..تیمی میبره که بتون حداقل 3 تا پون از سرویس زدنهاش مستقیم یا غیر مستقیم در هر ست بگیره ,تیم خوب بازی کرد اما سهل انگار بود و نتونست راندمان زحمتهای رو که کشید بالا ببره..بازیکنها نیاز به تجربه جمعی دارن ,عطائی عالی بود
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 0
    نیمیر 40 امتیاز در مقابل ابران/ 10 امتیار در مقابل هلند !! این نفش آنالیز درست ومربی کاربلد را میرساند. ببینید جطور اسماعیل نژاد و معنوی نژاد و اسفندیار را از کار انداختند یاد بگیرید.
  • مادر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    والیبال برزیل درجه یکه ومادرآسیاحتی بارها این اواخر به چشم بادامیهاباختیم وجلوی هندلرزان بودیم
  • حسين DE ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 0
    آقاى عطائى من براى شما احترام قائلم خيلى زحمت كشيدى ولى شما در حدو اندازه هاى ميادين جهانى نيستى لطفاً توجيه نكنيد و اين اظهارات شما ميتونه واليبال ما رو نابود كنه،شما يك تعويض درست نداشتى،وقتى يك بازيكن طرف مقابل ميتونه به تنهائى تيم ما رو شكست بده ضعف از تيم ما نيست ضعف از كله گنده هاى تيمه كه نميدونند چه كار كنند،خيلى تلاش كردى خيلى زحمت كشيدى ممنون دست شما درد نكنه،همين جام جهانى نشوند داد كه واليبال ما از كشورهائى نظير ژاپن،فرانسه،آمريكا ،ايتاليا،لهستان،برزيل حداقل پنج سال عقبه،جبران اين عقب ماندگى خيلى سخته و اگر كمى دير بجنبيم واليبال ما ميشه در سطح واليبال نپال،كامبوج،سومالى،فيجى،لائوس،سودان و ديگه هيچى،بازى ديشب تيم ما در برابر برزيل براى چندمين بار ثابت كرد كه تيم ما كمبود دانش مدرن واليبال امروز رو داره،تو رو خدا بازى تيمهائى نظير فرانسه ،آمريكا ،برزيل،ايتاليا ،ژاپن و لهستان رو با يكديگر ببينيد و سطح بازى و كيفيت فنى بازى و انجام تعويضهاى هوشمندانه در نظر بگيريد و همه آنها را با تيم ما مقايسه كنيد، من مطمئن هستم كه ما حداقل پنج سال از واليبال مدرن امروز كه اين تيمها بازى ميكنند عقبتريم،زمانيكه ما به ضعفهاى خودمان اعتراف كنيم و بدانيم كه اين ضعفها ناشى از عدم آشنائى به دانش مدرن أست آنزمان ميتوانيم تلاش كنيم تا پيشرفت كنيم،توجيه بى توجيه،ژاپن تا چند سال پيش زيردست ما بود حالا چرا اينگونه ما رو با تحقير شكست ميده؟ مربى با دانش و كادر فنى بسيار باتجربه و آگاه در اين دوره حذفى ژاپن تنها تيمى بود كه با شايستگى حذف شد و حيف شد،ما نياز بيك خانه تكانى در سطح مربيان و كادر فنى داريم كه اميدوارم هر چه زودتر صورت بگيره وگرنه واليبال ما فاتحه…………..، مردم سطح توقعشون از واليبال فوق العاده بالاست و اين يك نكته بسيار مثبته كه مسئولين مربوطه با واقع بينى سطح توقع مردم رو برآورده كنند،طبيعى است كه مردم توقع ندارند ما در المپيك بعدى قهرمان شويم ولى انتظار دارند كه اگر ما شركت داشتيم زنگ تفريح ساير تيمها نباشيم و اين حداقل توقع و انتظار است كارى كه ژاپنى ها انجام دادند،چرا ما نتوانيم ؟
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    اقاااااا ما تو دفاع روی توز و همچنین توپ گیری مشکل داریم. آقای عطایی شما فرصت کافی برای رفع این مشکلات رو داشتی اما چیزی که شما نداری دانش روز مربیگری است . پس لطفا از سرمربیگری استعفا بده و از تیم برو .
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    بچه ها کم نذاشتن ولی بک بازیکن بی تجربه بنام جواد. خیلی بد بازی کرد یک تنه تیم را بازوند
  • حیدریا IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    تیم ما بازیهای خوب هم داشت بدم داشت ولی چیزی که کاملا در مقایسه با تیمهای عمدتا اروپایی مشخص بود اینه که باید بادانش روز وکاملا حرفه ای کار کرد البته این امر علاوه بر مربی خوب خارجی نیاز به امکانات و برنامه ریزی اروپایی دارد نه اینکه آقای عطایی باهرکی وهرجور دلش میخاد کار کنه بعدم بهانه هایی بیاره که هیچ ارزشی نداره به فرض که مقابل صربستان یا اوکراین بازی میکردیم با اون بازیه بی برنامه بازم میباختیم جلو برزیل هم اگه 5ست میباختیم موجه بود نه 3_0
  • مهدی قلی راد IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام به نظر من ارنج تیم کاملا از اول اشتباه بود و دوم اینکه تیم به هیچ عنوان از لحاظ روانی امائه این بازی نبودند
  • سالار IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    بدترین و مغرور ترین مربی تاریخ .دیدید سرمربی ایتالیا چجوری برای هر امتیاز نقشه ویژه ای طراحی میکرد ولی عطایی مثل مربی کوچه بازاری ۶ تا رو میفرسته میگه برید به امان خدا انشالله پیروز میشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس