کد خبر 1415650
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
الکاظمی

رسانه‌های عراقی از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «خبر پرس» عراق امروز (سه شنبه) به نقل از یک منبع دولتی آگاه در این کشور، از سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا خبر داد. این منبع دولتی عراق که نخواست نامش فاش شود، گفت: الکاظمی به خاطر شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد به جای «برهم صالح» رئیس جمهور عراق راهی این کشور می‌شود.

او همچنین گفت علت اینکه الکاظمی بجای برهم صالح به آمریکا سفر می‌کند، بررسی تحولات سیاسی و پیامدهای آن در سطوح امنیتی و اقتصادی و دیدگاه جامعه جهانی در خصوص بحران عراق است؛ به خصوص آنکه قرار است تا مصطفی الکاظمی با مقامات ارشد جهانی دیدار کند.

پیش از این رسانه‌های خبری گزارش داده بودند مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه با «باربارا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و هیئت همراه وی دیدار و گفتگو کرده است.

طبق گزارش الجزیره، در طی این دیدار، در خصوص روابط دو جانبه، تحولات عراق، نقش دولت عراق در مقابله با چالشها، تلاش‌ها برای مهار بحران سیاسی کنونی از طریق راه اندازی طرح‌های متعدد گفت و گوی ملی همه جانبه میان تمامی نیروهای ملی – سیاسی بحث و تبادل نظر شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    داره میره دستورات را مستقیم از ارباب بگیره
  • CA ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    خوبه تا اونجا هست عزلش کنن که برای برگشت دوباره به دردسر هم نیفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس