کد خبر 1415492
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کی یف

اوکراین با این ادعا که کی‌یف درصدد یک ضد حمله بزرگ علیه روسیه است به ساکنان شبه‌جزیره کریمه هشدار داد پناهگاه‌ها را آماده کنند.

به گزارش مشرق، اوکراین روز دوشنبه مدعی شد «کی‌یف با برنامه‌هایی برای یک ضد حمله بزرگ در آینده نزدیک برای بیرون راندن سربازان روسی از خاک اوکراین آماده می‌شود» و به ساکنان شبه‌جزیره کریمه گفت پناهگاه‌ها را آماده و تدارکات را ذخیره کنند.

به گزارش رویترز، اوکراین هفته‌هاست که به ساکنان مناطق جنوبی خود می‌گوید آماده باشند و پیش از آغاز یک ضد حمله آن جا را تخلیه کنند. با این حال هشدار روز دوشنبه قابل توجه بود، زیرا خطاب به ساکنان کریمه بود که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه خود کرد، این در مقابل مناطقی است که در جریان درگیری‌های سال جاری به تصرف روسیه درآمد.

تصور می‌شود که شبه‌جزیره دریای سیاه (کریمه) خارج از برد تسلیحات اوکراینی است، اگرچه چندین انفجار اخیر در سایت‌های نظامی روسیه در کریمه این موضوع را زیر سوال برده است. کی‌یف از قبول مسئولیت این حوادث خودداری کرده است.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: «ما از ساکنان سرزمین‌های اشغالی از جمله شبه‌جزیره کریمه می‌خواهیم که توصیه‌های مقامات (اوکراینی) را در خلال اقدامات خلع اشغالگر رعایت کنند.»

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین افزود: «به ویژه برای تهیه یک پناهگاه موشکی، مقدار کافی آب تهیه کنید و منابع ذخیره انرژی را شارژ کنید.» او در توییتر نوشت: «همه چیز اوکراین خواهد بود.»

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در گفت‌وگوی تصویری با نمایندگان پارلمان اروپا هشدار داد‏، ذخایر تسلیحاتی اتحادیه اروپا رو به کاهش است، زیرا کشورهای عضو به فرستادن سلاح و مهمات به اوکراین ادامه می‌دهند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • SMAH1 IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    14 15
    لاف در غریبی
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      17 16
      احمق هاخیال می کنند می توانند با پشتیبانی غربی ها کاری به پیش ببرند
    • ناشناس IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      20 16
      آره والا احمق ها میخان کشورشان را از اشغال متجاوزین آزاد کنند چقدر عوضی هستند اینا ..
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      13 9
      دفاع از وطن همیشه مقدس است ولی فروختن کشور به یه طرف، مثلا آمریکا، بعد راه اندازی جنگ الکی به خاطر تأمین منافع آمریکا دیگه واقعا حماقته. و البته یه سری هم تو داخل احمقن. این قضیه چون برا هر دو طرف هزینه بردار هست به نفع ما است. و از طرفی دیدیم که روسیه از ما پهباد خرید به جاش سوخو و موشک انداز تحویل داد.
    • GB ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      13 10
      به کمک غربی ها کاری از پیش نبردند؟ لشکر 65 کیلومتری زرهی که 2 ماه در 25 کیلومتری کیف متوقف شده بود تا پشت مرزهای روسیه عقب نشست. یادتان می اید قرار بود چند روزه دولت وابسته به غرب زلنسکی سقوط کنه؟ الان 8 ماهه!!!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      8 6
      یک استان تازه تاسیس تازه استقلال یافته که مرزهایش در درون شوروی تعریف می شد و ضعف و ناتوانی اش عامل همه بدبختی هایش است حدود وثغورش مشخص نیست - لاف حمله می زند - اوکراین را سیاستمدارانش مثل صدام و هیت حاکمه حزب بعث نابود کردند.
    • روزبه US ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      7 4
      جنگ اوکراین سرآغازی برای فروپاشی تمدن در غرب خواهد شد، اوکراین با برآورد اشتباه از هزینه های پیوستن به ناتو و جبهه غرب عملاً دست به خودکشی زد، روسها با الحاق کریمه به سرزمین خود و بعد با تهاجم پیش دستانه و کنترل بخشی از سواحل اوکراین مزیتهای ژئوپلتیک اوکراین رو تضعیف و در آستانه نابودی قرار دادند، اروپا هم در توهم به تله انداختن روسها برای حذف رقیب سنتیشان خود در تله آمریکا افتاد، برنده مناقشه هم در نهایت چین خواهد بود چرا؟ چون اروپا برای تامین نیازهای انرژی خود وارد بحران خواهد شد، یعنی نمی توان بارو کرد که تولیدات صنعتی و نظامی غرب در رقابت با کالاهای چینی بایستی با سوخت ذغال سنگ بتوانند دوام بیارن، شما فرض کنین شرکتهایی همچون بنز، بویینگ، فراری و... با ذغالسنگ بخوان مزیتهای رقابت پذیری خودشون رو در بازار بشدت رقابتی حفظ کنن، حالا میشه فهمید چرا آمریکا در حال افزایش تنش با چین در مناقشه تایوان گام بر می داره، صنایع چین در این شرایط به سرعت تولیدات خودشون رو به نفع اقتصاد چین رقم خواهند زد، نه مثل اروپا دچار تامین بحران سوخت هستن و نه دست به خود تحریمی با تحریم انرژی روسیه زدن، غرب در حال فروپاشی است اول مزیتها اقتصادی که جامعه غرب رو به این نقطه رسانده با شروع جنگ اوکراین در حال افول هست و بعد با فشارهای اجتماعی و سقوط دولتهای متمایل به غرب و به قدرت رسیدن دولتهای راست افراطی ملی گرا فروپاشی اتحادیه اروپا گام بعدی است، دولتهای راست افراطی هم بناچار برای جلوگیری از فروپاشی بایستی به همکاری با روسها تن بدن، یعنی روسها توانستن در وحله اول هم غرب رو دچار بحران انرژی و کاهش رشد اقتصادی بکنن و هم این فشارها باعث ایجاد گسل در تمدن غرب خواهد شد
  • عطار IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    13 10
    دلقک ها کارشون خنداندن مردم هست
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    20 14
    دورد بر قهرمان مقاومت زلنسکی مرگ بر پوتین جنایتکار
    • جلال میاندوآب IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      5 8
      خیلی خیلی احمقی
    • mohamad IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 3
      جلال تو هم عقلت رو از دست دادی
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 3
    روسیه با این وسعت در دست ۳۰۰ ملیون نفر . این درست نیست روسیه باید تجزیه شود و از نقاط دیگر زمین برای ایجاد کشورهای جدید به این سرزمین بشری جاری شوند.
  • رحیم ترکمن IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    9 2
    به مرزهای بین المللی احترام بگذاریم.....اوکراین هم حق داره از خاک خودش دفاع کنه.... توی نص صریح قران هم امده که در برابر متخاصم باید دفاع کرد....این دیگه چیز معلومیه...
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      4 7
      پس روسیه کار درستی میکنه که میخواد خاک خودش رو پس بگیره
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    3 8
    نوکران آمریکا برای دلخوشی کدخدا و اربابشان درودهای بی کران بفرستند!
    • مندلی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      7 1
      نوکران پوتین غصه بخورید و از این غصه دق کنید خخخ
  • بختیار IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 5
    زلنسکی یهودی ٠۷۷
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 7
    زلنسکی توهم زیاد میزنه باید دید ساقی اون کی هست!!!!
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 7
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 4
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .
  • ش. AE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 5
    اگر بیل زن بودید تا الان زده بودید دوما آنقدر چوب تو لونه زنبور میکنین تا اون روی روسیه بالا بیاد و حمله کنه همه جا رو با خاکستر یکسان کنه همونطور که در ماریوپل انجام‌ داد و همه ماریو پل گرفت هوا که سرد بشه دوستان شما شما رو تنها خواهند گذاشت با طناب پوسیده این وحشی ها تو چاه رفتن فقط حماقت هست کریمه آنقدر نیرو هست که هر گونه حمله از ناتو را هم دفع میکنه اوکراین که عددی نیست
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 1
    خوب روسیه اولا پولی بابت این تسلیحات کره شمالی قرار نیست بدهد و کره شمالی در قبال تسلیحاتش نفت و گاز دریافت خواهد کرد که قبلا اروپا می خرید دوما کره شمالی هم مهمات حساس شده و تاریخ مصرف گذشته اش را در اوکراین منهدم خواهد کرد ایران هم بهتر است این طرح را اجرا کند و موشک های تاریخ مصرف گذشته اش را هم که زیادند به روسها بدهد
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 7
    درود بر پوتین که مقابل امپریالیسم غرب ایستاد
    • رضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      9 2
      ای کاش پوتین جرات ایستادن در برابر امریکا و اروپا را داشت.متاسفانه آنها به یک کشور ضعیفتر از خود و یک مردم آزاد حمله کردند و زنان و کودکان و..به خاک و خون کشیدند.و یک عده انسان نمای داخلی هم از این حمله حمایت میکنند که باعث تاسفه.
    • سید محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      5 2
      انشاالله خشک شدن ریشه تو و امثال تو و پوتین و داعش
  • محمد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 12
    اونهای که ضد اوکراین هستند بدانند سال 2014 آیا روسیه حمله نکرد کریمه رو اشغال کرد آیا دوسال قبلش ابخازیا کرجستان را اشغال نگرد توروخدا ایقدر مزدور نباشید روسیه اشغال
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 3
      آخه همه اونجاهایی که نام بردی مال روسیه بوده
    • حمید IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      7 3
      چون گرجستان و اکراین قصد داشتند به ناتو ملحق بشن حداقل ایرانی باش و بفهم که قبول وجود ناتو آنهم نزدیک کشورت یک خطای راهبردی هست تازه آذربایجان هم میخواست ناتویی شود. که با تهدید ایران و روسیه بجای ناتو ای ، نانویی شد خخخ
    • محمد.قم IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 5
      کاری به روسیه ندارم اما چطور آمریکا و غرب وقتی به کشور دیگه (عراق.افغانستان.پاکستان.سوریه.لیبی.یمن و...)با توهم تهدید امنیت ملیش حمله نظامی یا دخالت میکنه و میکشه و نابود میکنه صدایی از شما در نمیاد اما روسیه که اوکراین رو با یک کودتای آمریکایی از دست داد و الان میخواد از مرزهاش در قبال استقرار تجهیزات نظامی ناتو که واقعا تهدید امنیت ملیشه مقابله کنه میشه متجاوز؟بابا شما دیگه چطور تحلیل گرایی هستید؟
    • Ali IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      درجواب اون آقایی که گفته گرجستان مال روسیه بوده،تو چقد بیچاره ای،گرجستان مال ایران بوده نه روسیه بدبخت
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 1
    اوکراین به توصیه مشاوران غربی خود میخواهد قواعد جنگ سالم رابشکند حالا معلوم شد کشتن مردم عادی اهرمی برای کنترل روسیه است . درست است که غرب از جنگ جهانی سوم درسخن گریزان است ولی میتوان حملات موشکی به روسیه را گام آتشینی برای ورود به جهنم جنگ جهانی دانست . غربیها باورنمیکنند اما درست به سمت جهنم جنگ بزرگ میروند . تنها مسلمین درامان خواهند بود اما دوطرفه ناچار باید بجنگند ومتاسفانه خواهیم دید !
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ گوسفند شریف... بله با شمام... اون موقعی که از هر لحاظ اوکراین رو تقدیم آمریکا بکنند اولا بلحاظ نظامی و پیشروی ناتو که البته اصلا برای شما مهم نیست و در ثانی این پیشروی رو به روسیه هم تسری بدهند و روسی زبانهای کشورشون رو بکشند، کجا بودی که از حقوق مردمی که زیر سلطه نظام تبلیغات، کشته میشوند، دفاع کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس