کد خبر 1415211
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
با ویژگی «گیمینگ مُد» در گوشی‌های وان پلاس آشنا شوید

یکی از شرکت‌هایی که چند سالی است به حوزه گوشی‌های هوشمند وارد شده، شرکت «وان پلاس» است.

به گزارش مشرق، «وان پلاس» (OnePlus) شرکتی چینی است که در دسامبر سال ۲۰۱۳ برای تولید تلفن‌های همراه هوشمند تأسیس شد. وان پلاس، برندی است که معمولا به دنبال هدف قرار دادن مخاطبان خاص نیست؛ بجای آن، این شرکت گوشی‌های با ارزشی تولید می‌کند که در موارد متعددی عالی به نظر می‌رسند. همچنین گوشی‌های این شرکت بخاطر داشتن برخی عملکردها در زمینه «گیمینگ» (بازی) مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

شرکت وان پلاس همراه با «سیستم عامل اکسیژن ۵» (OxygenOS ۵) شروع به ارائه گوشی‌های خود همراه با نوعی «حالت بازی» (gaming mode) کرد. سیستم عامل اکسیژن، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که از سوی شرکت «وان پلاس» به شکلی اختصاصی برای تلفن‌های همراه این شرکت توسعه یافته است. این ویژگی در ابتدا به عنوان یک پلاگین ساده بهینه سازی آغاز به کار کرد و بعدا نامش به «حالت فنتیک» (Fnatic Mode) تغییر نام داد و اکنون به سادگی به عنوان مجموعه‌ای از ابزارهای بازی در زمانی که شما در حال انجام یک بازی پشتیبانی شده هستید، قابل دسترس است.

در اینجا می‌خواهیم نگاهی به نحوه تنظیم آن و چگونگی روشن کردن آن نگاهی بیاندازیم:

دستگاه‌های شرکت وان پلاس که سیستم عامل اکسیژن ۱۱ به بالا را دارند، دارای اپلیکیشن بازی (Games app) هستند که برای استفاده از «حالت گیمینگ» در زمان بازی مفید است؛ هر چند ضروری نیست. این اپلیکیشن، مکانی مناسب برای دیدن هرگونه ضبط صفحه و یا «عکس از صفحه» (اسکرین شات)‌هایی است که شما در حین بازی گرفته اید؛ همچنانکه می‌توانید اخبار و به روز رسانی‌ها را مشاهده کرده و با «انجمن بازی وان پلاس» در تعامل باشید.

نخستین باری که یک بازی پشتیبانی شده را راه اندازی می‌کنید، بایستی بلافاصله در یک کادر، دستورالعمل اینکه چطور شما می‌توانید به ابزارهای بازی در هر زمانی دسترسی داشته باشید، نشان داده می‌شود. درصورتی که شما این کادر را در هیچ بازی نمی‌بینید، اپلیکیشن بازی (Games app) را راه اندازی کرده و با زدن بر روی دکمه سه نقطه، در گوشه سمت راست صفحه تان، به بخش تنظیمات (Settings) بروید و مطمئن شوید «ابزارهای بازی» (Gaming Tools) فعال است.

حال دفعه بعدی که شما هر بازی را اجرا می‌کنید، به سادگی و با کشیدن از گوشه بالا سمت راست و یا بالا سمت چپ صفحه نمایش گوشی تان به سمت پایین، یک منوی کوچک حاوی تمامی «ابزارهای بازی» برایتان ظاهر می‌شود. در این منو بیش از ۱۲ ابزار وجود دارد که شما می‌توانید برای بهبود تجربه بازی کردن با گوشی وان پلاس، از آن‌ها بهره ببرید.

گفتنی است طبق آنچه که در سایت شرکت وان پلاس در خصوص معرفی ویژگی «حالت بازی» (Gaming mode) آمده، زمانی که شما حالت بازی را در گوشی‌های وان پلاس فعال می‌کنید، اعلان‌ها (نوتیفیکیشن ها) مسدود می‌شوند و می‌توانید اطمینان حاصل کنید بی جهت بخاطر این اعلان‌ها اذیت نمی‌شوید. این ویژگی همچنین سرعت راه اندازی برنامه‌ها و داده‌های شبکه را بهبود بخشیده و عملکرد دستگاه شما را افزایش می‌دهد و زمانی که شما در حال بازی هستید، تأخیر را کم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس