کد خبر 1415144
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
ماجرای واردات ۴ هزار میلیارد تومانی فدراسیون شطرنج

گفته می‌شود با کد اقتصادی فدراسیون شطرنج در سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد تومان محموله‌هایی همانند کود، شکر و لپ تاپ وارد کشور شده است.

به گزارش مشرق، فدراسیون شطرنج این روزها درگیر بدهی مالیاتی ۱۴ میلیارد تومانی به خاطر واردات ۴ هزار میلیارد تومانی کود، شکر و لپ تاپ  است. گفته می‌شود در دوران ریاست محمد جعفر کامبوزیا در سال ۹۲ با کد فدراسیون حدود ۴ هزار میلیارد تومان معاملات صورت گرفته است.

حسن تامینی لیچانی، رئیس فدراسیون شطرنج درباره این مبلغ بدهی مالیاتی گفت: این بدهی مالیاتی در زمان ریاست کامبوزیان در سال ۹۲ رخ داده است، او اعلام آمادگی کرده که نماینده‌ای از طرف خودش بفرستد تا به حل این مشکل کمک کند. علاوه بر این، دستگاه‌های نظارتی هم پیگیر این موضوع هستند.

اداره مالیات به دنبال بستن حساب فدراسیون شطرنج است 

او ادامه داد: اداره مالیات در سال ۹۸ ابلاغیه‌ای به فدراسیون شطرنج صادر کرد که مسئولان وقت فدراسیون بابت بدهی مالیاتی از خودشان دفاع کنند، اما پهلوان زاده در دادگاه تجدید نظر حاضر نشد و اکنون اداره مالیاتی قصد دارد وارد مرحله اجرایی شود و حساب فدراسیون را ببندد.

تامینی گفت: اداره مالیات در مرحله اول به مالیات دهنده می‌گوید که آنقدر بدهی مالیاتی داری و آن فرد وقت دارد تا نسبت به مبلغ مالیات اعتراض کند. مدیران فدراسیون شطرنج  در سال ۹۸ اعتراضی نسبت به رقم مالیات نکردند. وظایف ذاتی فدراسیون شطرنج این نیست که به دنبال حل مشکلات مالیاتی باشد.

ورود محموله با کد فدراسیون شطرنج شدنی نیست 

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: من از سال گذشته که وارد فدراسیون شدم، بدهی مالیاتی را پیگیری کردم. بودجه سالانه ما ۳ میلیارد تومان است، اما ۱۴ میلیارد بدهی مالیاتی داریم که این موضوع قابل هضم نیست. من بعد از پیگیری این موضوع از وزارت اقتصاد  و دارایی، گمرگ، دستگاه‌های نظارتی و اداره مالیات متوجه شدم که با کد اقتصادی فدراسیون اجناسی وارد کردند. به نظرم این موضوع شدنی نیست چرا که مستقیما نمی‌توانند محموله‌ای را وارد کنند مگر اینکه از طریق شرکتی که تعریف  شده اجناس را وارد کشور کنند.

او افزود: کامبوزیا رئیس وقت فدراسیون شطرنج  بعد از نشست خبری جوابیه‌ای داد که چیزی با کد فدراسیون  وارد  کشور نشده است. او بیان کرد که طرح شکایت کرده که این بدهی مالیاتی حل شود. به هر حال نماینده کامبوزیان و خزانه دار فدراسیون با مستنداتی که در اختیار دارند پیگیر این موضوع هستند.

تامینی گفت: ما از اداره مالیات درخواست کردیم تا تعیین و تکلیف موضوع بدهی مالیاتی حساب فدراسیون شطرنج را نبندد تا این مشکل را حل کنیم.

اداره دارایی موضوع ورود محموله با کد فدراسیون شطرنج را رد کرد 

پهلوان زاده رئیس فدراسیون سابق شطرنج درباره بدهی مالیاتی فدراسیون گفت: سال ۹۰ به همه فدراسیون‌ها اعلام شد که معاف از مالیات هستند و مثل سابق فدراسیون‌ها باید اظهارنامه رد کنند، اما هیچ فدراسیونی اظهار نامه رد نکرد، چون اطلاع نداشتند.

او ادامه داد: اگر فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد تومان بدهی داشته باشد آن وقت اداره مالیات می‌نشیند و کاری انجام نمی‌دهد؟ برای چند فدراسیون ورزشی هم مالیات زیاد بستند. آن‌ها سال ۹۸ به این موضوع اعتراض کردند. فدراسیون شطرنج اظهارنامه مالیاتی نداشته و همین موضوع باعث شده که اداره مالیات یک مبلغ را به عنوان مالیات بنویسد.

رئیس فدراسیون سابق شطرنج گفت: سال ۹۲ اعلام شد که فدراسیون شطرنج کود، شکر و لپ تاپ وارد کرده است، اما دارایی این موضوع را تکذیب کرد.

پهلوان زاده درباره اینکه چرا در دادگاه تجدید نظر حاضر نشده است، گفت:دادگاهی تشکیل نشد. ما با اداره دارایی رایزنی کردیم و آن‌ها گفتند مشکل حل شده و  فقط اظهارنامه رد کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    چرا از هرچیزی یک عیبی برای مملکت در میارید؟ خب مثلا موقع نوشتن کد تخصیص ارز احتمالا یک بازرگان به جای ۲ شاید ۳ نوشته و چون ورود کد در آن سال دستی بوده رفته در لیست مودیان مالیاتی و بعد هم اصلاح شده است. برای جواز من هم مالیات آمده بوده در حالیکه مدتهاست تعطیل است. متوجه شدیم که جای عدد صفر یک فردی در کرج عدد ۱ نوشته!! ما را به دردسر انداخته بود ولی عمدی نبود. خودشان درست کردند دیگه هر حرفی را نیارید به عنوان ناکارآمدی بزنید سر مملکت.
  • ملت AU ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 1
    معلوم شد که چرا شطرنج بازان کشورمان با هزینه خود در مسابقات شرکت می‌کردند و کسی هم پیگیر کارشان نبود چون فدراسیون سرش در آخور بخور بخور بود وجوانان ما بتدریج از ورزش زده شدند اینکار آنها نسل‌های ورزشی ما را از بین برد و حکم آنها مرگ است
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    کد مالیاتی به جای خود نام وارد کننده و ترخیص کننده را اعلام کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس