کد خبر 1414699
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
گردوغبار آسمان غرب سوریه را به رنگ سرخ درآورد+ویدئو

رسانه‌های سوری گزارش دادند که در پی وزش گردوغبار شدید در مناطق غربی این کشور، دامنه دید به‌شدت کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (شنبه)،‌ با انتشار تصاویری خبر داد که طوفان غبار منطقه «الرهجان» در صحرای حماه (غرب) را در نوردیده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، تا لحظه انتشار خبر درباره خسارات وارده به محصولات کشاورزی و تلفات احتمالی جزئیاتی گزارش نشده است.

«اسامه زیدان» مدیر اداره کشاورزی منطقه در گفت‌وگو خبرگزاری سانا اشاره کرد که منطقه الرهجان معمولا در این مقطع از سال شاهد وزش باد شدید و طوفان گردوغبار است.

زیدان اضافه کرد که گردوغبار به‌قدری در این مناطق شدت پیدا می‌کند که دامنه دید به‌شدت کاهش می‌یابد و نفس کشیدن دشوار می‌شود.

این مقام سوری در ادامه با اشاره به اینکه وزش باد همواره باعث خسارت به محصولات کشاورزی و تلفات در گله‌های حیوانات می‌شود، پیش‌بینی کرد که این شرایط جوی به مدت چند روز پایدار باشد و با ریزش باران‌ پاییزی رفته‌رفته این شرایط تغییر یابد.

وی همچنین در پایان اظهارات خود به مردم این کشور درباره خروج از خانه به‌ویژه افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی هشدار داد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اواخر اردیبهشت‌ ماه سال جاری، طوفان ۱۰ شهروند سوریه را در مناطق شمالی این کشور به کام مرگ کشاند.

تعدادی از اعضای کادر درمان در سوریه به شبکه «اسکای نیوز» در این باره خبر داده بودند که در پی طوفان، بیش از  ۵۰۰ نفر از شهروندان سوریه راهی بیمارستان شدند و صدها نفر دیگر به علت بسته شدن جاده‌ها نتوانسته‌اند خود را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    بادسرخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس