طوفان شن بار دیگر آسمان اردن، سوریه و عراق را در برگرفت+ویدئو

طوفان شن و گردغبار بار دیگر وارد شهرهای اردن، عراق و سوریه شده و آسمان برخی شهرهای این کشورها را به رنگ سرخ درآورده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، از وزش مجدد طوفان غبار در عراق، اردن و سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری «العهد» عراق گزارش داد که طوفان شن از گذرگاه مرزی «طریبیل» با اردن وارد خاک عراق شده است. منابع عراقی می‌گویند که طوفان در حال حرکت به سوی پایتخت این کشور است.

گذرگاه مرزی طریبیل

همزمان با این گزارش، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» با انتشار تصاویری خبر داد که طوفان گردوغبار وارد آسمان شهر «سلیمه» واقع در شرق استان حماه شده و آسمان به رنگ سرخ درآمده است.

طوفان شن بار دیگر آسمان اردن، سوریه و عراق را در برگرفت+فیلم

طوفان شن بار دیگر آسمان اردن، سوریه و عراق را در برگرفت+فیلم

منابع اردنی نیز با انتشار تصاویری از وزش شدید طوفان شن و گردوغبار در «الرویشد» واقع در شمال شرق این کشور خبر دادند.

موج طوفان در حالی وارد سه کشور مذکور شده که منابع خبری در هفته‌های گذشته چندبار از وزش شدید طوفان غبار در کشورهای غربی آسیا به‌ویژه عراق خبر داده بودند. در پی وزش طوفان در استان‌های عراق، ۴۰۰۰ نفر از شهروندان عراقی به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شده بودند و فرودگاه‌ها، مدارس و ادارات دولتی سراسر این کشور تعطیل شده بودند.

وبگاه «المانیتور» پیشتر در گزارشی خبر داده بود که وزش طوفان به دلیل فرسایش خاک، خشکسالی شدید و بارندگی کم مرتبط با تغییرات آب و هوایی است.

منطقه غرب‌ آسیا همواره درگیر گرد و غبار و طوفان‌های شن بوده است؛ اما وزش طوفان در سال‌های اخیر روندی تصاعدی داشته و شدیدتر شده‌ است.

ذخایر آب در عراق سال‌هاست که رو به کاهش است و عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی طبقه‌بندی می‌شود. در ماه آوریل، یک مقام وزارت محیط زیست این کشور هشدار داده بود که عراق ممکن است طی دو دهه آینده با ۲۷۲ روز گرد و غبار در سال روبرو شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    اینبار به نظر میرسد حرکت شرق سو دارد و به سمت ایران نیاید البته اگر تغییر جهت ندهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس