آمبولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: دو هواپیما با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح به صورت آماده در فرودگاه های مرزی مستقر است.

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در مراسم اربعین امسال ۳۰۰ دستگاه آمبولانس، ۴۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت فروند بالگرد در منلطق مرزی مستقر و تیم های فوریت های پزشکی به همراه پزسکان متخصص آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان هستند. دو هواپیما با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح به صورت آماده در فرودگاه های مرزی مستقر بوده تا در صورت نیاز لازم نباشد ظرفیت هایمان مانند آمبولانس و سایر تجهیزات از مناطق مرزی خارج شوند.

به گفته وی در مهران سه بیمارستان صحرایی راه اندازی شده است. بیمارستان ۱۰۰تخت خوابی در شهر مهران برای خدمت رسانی به مراجعه کنندگان آمادگی کامل دارد همچنین بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی ایلام را برای مراسم اربعین امسال افتتاح کرده ایم. در شهر ایلام دو بیمارستان صحرایی آماده و بیمارستان قصر شیرین نیز آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان است.

او افزود: دو بیمارستان صحرایی در مسیر نجف به کربلا راه اندازی شده است و دو دستگاه موتورلانس برای ارائه خدمات بهتر در این مسیر مستقر هستند. اقدلنات بیماریابی و بیماری های سندرمیک در مبادی ورودی مرزها انجام می شود و در آن سوی مرز با همکاری هلال کارشناس های بهداشت و بیماری ها حضور دارند.

او گفت: در سال جاری برای فارغ التحصیلان ویژه افرادی که در این ایام در مناطق مرزی حضور یافته امکانات و امتیازات خاصی در نظر گرفته شده است به طوری که برای افراد حاضر در مناطق مرزی افزایش ضریب برای مدت خدمت مد نظر قرار داده می شود و امکانات مالی خوبی برای این افراد پیش بینی شده است.

او افزود: به دلیل حجم بالای کار و طولانی بودن زمان ارائه خدمات، افزایش توان و ظرفیت نیروها با افزایش میزان ترددها انجام خواهد شد. بیشترین میزان تردد زائران بین روزهای ۲۰ تا ۲۷ شهریور ماه است.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها بیشترین تردد از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و کرمانشاه است که در تمام نقاط مرزی بیمارستان های صحرایی و درمانگاه ها را به همراه تیم های بهداشتی و درمانی مستقر کرده ایم.

او افزود: خدمات فوریت های پزشکی در مرزهای شرقی کشور به اتباع کشور های پاکستان و افغانستان ارائه می شود و تیم های بهداشتی و درمانی در مرزهای تعیین شده مستقر خواهند بود. درمانگاه های سیار و بیمارستان های صحرایی در مرزهای مشخص شده راه اندازی و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد به عنوان پشتیبان در این مناطق مستقر هستند..

او گفت: تیم بهداشتی و درمانی در منطقه حاضر بوده و واکسیناسیون‌هایی چون فلج اطفال و کرونا را انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    آمبولانس و آتش نشانی فقط اونجور جاها کاربرد داره؟؟؟؟ هر جا شما دلتون بخاد؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس