ارتش انگلیس: درگیری‌های شدید در جنوب اوکراین ادامه دارد

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به ادامه داشتن درگیری‌های شدید بین نظامیان کی‌یف و مسکو در جنوب شرق اوکراین، مدعی شد رزمایش‌های فعلی ارتش روسیه فقط برای خوشآمد سران این کشور است.

به گزارش مشرق، همزمان با ورود بازرسان و کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اوکراین و تلاش برای حضور در نیروگاه اتمی «زاپروژیا» واقع در جنوب شرقی این کشور، لندن از تداوم درگیری‌ها در این منطقه خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) در گزارشی درباره جنگ اوکراین، گفت: «درگیری‌های شدید در جنوب اوکراین ادامه دارد که شامل گلوله‌باران منطقه اِنِرهودار، در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا نیز می‌شود».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «با وجود جریان داشتن جنگ در اوکراین، ارتش روسیه در تاریخ یکم سپتامبر رزمایش نظامی وُستوک۲۲ را آغاز کرد، که رزمایش مشترک راهبردی سالانه برای نشان‌دادن اوج تمرین‌های نظامی در یک سال است».

وزارت دفاع انگلیس درباره این رزمایش توضیح داد: «روسیه علناً می‌گوید ۵۰ هزار نظامی در این رزمایش مشارکت دارند، در حالی که امکان ندارد در سال جاری بیش از ۱۵ هزار خدمه ارتش [در این رزمایش] حضور فعال داشته باشند. این رقم فقط ۲۰ درصد نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش قبلی وُستوک در سال ۲۰۱۸ است».

لندن با مقایسه عملکرد روسیه در جنگ اوکراین و رزمایش‌ها، مدعی شد: «عملکرد ارتش روسیه در اوکراین نشان داد که رزمایش‌های نظامی راهبردی روسیه مانند وُستوک، نتوانسته‌اند توانایی ارتش این کشور برای انجام عملیات‌های بزرگ و پیچیده را حفظ کند».

در پایان این گزارش آمده است: «چنین فعالیت‌هایی به‌شدت نماشی، بدون منجر شدن به ابتکار عمل و اساساً برای خوشآمد سران روسیه و مخاطبان بین‌المللی است».

پیش از این نیز بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای حداقلی بودن روند پیشروی روس‌ها در عملیات در منطقه دونباس، گفته بود جنگ در اوکراین پس از شش ماه برای روسیه پرهزینه و زیان‌بار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد پلاس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 1
    ظاهراً وقتی به میدان نگاه میکنیم صحت ادعای انگلیس نمایان هست
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    شما آنگلو ساکسونهای کثیف چی؟ شما که از نطفه شیطان هستید
  • محمد حسین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 1
    گزارشهای انگلیس دقیق و خرفه ای هست .
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 2
    معلومه خبر کشته شدن چندین افسر اطلاعات انگلیس در حمله به نیروگاه هسته ای اوکراین صحت داشته که اینجوری جفنگ و جفتک باهم صادر می‌کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس