کد خبر 1414270
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کویت به کار با پیمانکاران خارجی پایان می‌دهد

دولت کویت از تسریع در برنامه اخراج کارگران خارجی خبر داد و قطع همکاری با ۳۰ پیمانکار خارجی در وزارت دادگستری این کشور را بخشی از این برنامه عنوان کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه ایندیپندنت مصر در گزارشی از پایان دادن به قرارداد ۳۰ پیمانکار غیرکویتی توسط وزارت دادگستری این کشور خبر داد.

عمرالشرقاوی از مقامات ارشد وزارت دادگستری کویت، هدف از پایان دادن به همکاری با این پیمانکاران غیرکویتی را زمینه سازی برای استفاده از اتباع کویتی از سوی پیمانکاران جدید عنوان کرد.

مهدی البداوی از مدیران ارشد اتحادیه تجار مصر هم با اشاره به حضور حدود ۲ میلیون کارگر مصری در کویت، از تلاش برای حفظ حقوق آنها پیش از بازگشت به وطنشان خبر داد.

وی، کارگران شهرداری کویت را اولین گروه از کارگران اخراجی از این کشور عنوان کرد و افزود: قرار است هر ۶ ماه یکبار، ۳۳ درصد از کارکنان خارجی از همه ملیت‌ها از کار اخراج شوند.

روزنامه الرای کویت نیز در گزارشی نوشت: از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، حدود پانزده هزار خارجی از این کشور اخراج شده‌اند.

وزارت کشور کویت، دلیل اخراج این افراد را ماده ۱۶ قانون این کشور اعلام کرده که براساس آن، هر تبعه خارجی که مشخص شود راه مشخصی برای امرارمعاش ندارد، اخراج می شود.

این در حالی است که عفو بین الملل درباره برخورد با معترضان به قوانین جدید کویت علیه مهاجران غیرقانونی هشدار داد.

افراد فاقد تابعیت در کویت که به آنها «بدون» گفته می‌شود از حمایت های دولتی در حوزه آموزش، بهداشت و دیگر حمایت ها محروم هستند و اخیرا راهپیمایی‌هایی را برای کسب حقوقی مشابه با شهروندان عادی برگزار کردند.

آخرین تظاهرات اعتراض‌آمیز این گروه، جمعه گذشته در غرب کویت برگزار شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی عفو بین‌الملل اعلام کرد: دادگستری کویت روز چهارشنبه ۱۸ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات اخیر را بازداشت کرد که پیش بینی می شود این افراد به ۹ ماه زندانی محکوم شوند.

آمنا گولالی از مدیران ارشد سازمان عفو بین‌الملل خواستار شنیده شدن صدای افراد فاقد تابعیت در کویت توسط حاکمان این کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس