شهید رئیسعلی دلواری مبتنی با فرهنگ عاشورا پا به میدان گذاشت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسعلی دلواری مبتنی با فرهنگ عاشورا پا به میدان گذاشت.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف پنجشنبه‌شب در کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: شهید رئیس علی دلواری وقتی تصمیم به مبارزه گرفت و مبتنی بر مکتب قرآن دست به تفنگ برای دفاع از ایران عزیز و مردم برد، بر اساس هر شرایط مادی حساب کنیم هرگز نتیجه آن این نبود که پیروزی منتظر او است.

وی اضافه کرد: در حقیقت شهید رئیسعلی دلواری مبتنی با فرهنگ عاشورا پا به میدان گذاشت و با باورهای مکتب امام حسین پا به میدان گذاشت و او باور داشت که اگر در مسیر سنت‌های الهی گام بردارد شامل وعده الهی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشادت‌های مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هم رزمندگان ما با همین نگاه الهی و عاشورایی وارد مبارزه با دشمن شدند.

وی تاکید کرد: ما در مسیر سنت‌های الهی حرکت می‌کنیم و همه این تاریخ به ما نشان می‌دهد که پیش زمینه ورود استعمار به هر سرزمینی، بی‌شک استبداد و وابستگی آن سرزمین است و اینها درس‌های بزرگی برای همه ما است.

قالیباف با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین، تصریح کرد: مهم‌تر از جنگ نظامی ما، جنگ شناختی است که دشمن تلاش می‌کند با عملیات رسانه‌ای و تحلیل‌های مختلف محاسبات فکری مردم را تغییر دهد.

وی افزود: امروز مبارزه ما از جنس مبارزه سخت نظامی درم قابل یکدیگر نیست چون دشمن از این جبهه ناامید شده ولی به این معنی نیست که ما از قدرت دفاعی و بازدارندگی و پاسخگویی غافل شویم.

جنگ امروز شناختی و اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن در حوزه جنگ شناختی و جنگ اقتصادی برای شکاف بین جامعه و بین امام و امت و اختلاف در جامعه تلاش می‌کنند و امروز جبهه مبارزه ما آنجاست.

وی گفت: امروز به فرهنگ شهادت بیش از شهادت نیاز داریم و باید فرهنگ مقاومت، فرهنگ گذشت، فرهنگ زیست مومنانه و برادری و فرهنگ خون دل خوردند، فرهنگ عقب‌نشینی نکردن از تهمت‌ها و شیطنت دشمن را داشته باشیم.

قالیباف با بیان اینکه باید در مدیریت‌ها برای تأمین منافع عمومی جامعه و مردم تلاش کنیم تصریح کرد: دولت و مجلس باید در این مسیر برای خدمت به مردم را با همان فرهنگ گذشت و محبت دوران دفاع مقدس ادامه دهند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که با عقل متصل به وحی در کنار یک عزم مومنانه و در کنار یک ابتکار عمل و خلاقیت و تلاش مجدانه و خستگی‌ناپذیر و دیر یک شجاعت در فهم و شجاعت در تصمیم برای مشکلات و سختی و عبور از مشکلات تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و شهادت ما را در جنگ اقتصادی و جنگ شناختی پیروز می‌کند افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدای دفاع مقدس خدای جنگ اقتصادی و شناختی هم هست.

وی با بیان اینکه باید باورها در حوزه جنگ اقتصادی تقویت شود گفت: خداوند وعده داده است که اگر در این مسیر حرکت کنیم به پیروزی می‌رسیم. این حق را خدای بزرگ به کسانی که زیست مومنانه داشته باشند و در سختی‌ها بایستند داده است.

قالیباف با بیان اینکه باید درک درستی از فرهنگ جهاد و شجاعت برای حکمرانی نو و مدیریت خلاقانه و حکیمانه و شجاعانه داشته باشیم افزود: اگر همین‌طور حرکت کنیم در جنگ اقتصادی و شناختی هم به پیروزی می‌رسیم و ناامیدی گناهی نابخشودنی است.

لزوم حل مشکلات ساحل‌نشینان

وی با اشاره به اینکه امروز بازدیدهایی را از نقاط مختلف استان داشته‌ایم اظهار داشت: مردم و مسئولان استان بوشهر مسائل و مشکلات را بیان کردند که دو موضوع برجسته بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش مهمی از زندگی ساحل‌نشینان با دریا گره خورده است افزود: بی‌شک اقتصاد این مردم برای معیشت و برای توسعه و تحول در اقتصاد ملی و اقتصاد خانواده‌ها مربوط به دریا و آب است و این موضوع اولویت اول است.

وی با اشاره به اینکه سه دهه با این موضوعات آشنایی دارم اضافه کرد: موضوع اقتصادی ساحل‌نشینان را در سطح ملی و در گفت‌وگو با رئیس جمهور مطرح کرده و دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله هستیم.

قالیباف افزود: این دولت و این مجلس ساماندهی کسب و کارهای مرتبط با دریا را با جدیت دنبال می‌کنیم و باید مبتنی بر مقررات حل شود که هم زندگی و معیشت مردم و هم مصلحت کشور و اقتصاد ملی مد نظر قرار گیرد و هر دو با هم باید پیش برود.

توسعه زیرساخت‌های استان بوشهر

وی بیان کرد: شیلات و آبزی‌پروری و همچنین صید و صیادی از دیگر مسائلی است که دغدغه مردم این استان است و باید با نگاهی نو برای حل این مسائل استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به مسائل زیرساختی استان بوشهر را ضروری دانست و تاکید کرد: در حوزه مسائل حمل و نقلی با تکیه بر حمل و نقل ریلی و دریایی باید عنایت ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع آب نیز با جدیت باید دنبال شود افزود: با حل این مسائل شاهد توسعه روز افزون در استان خواهیم بود و موضوعات دیگر هم حل می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی نیز مد نظر است ادامه داد: توجه به زیرساخت‌ها باید با جدیت دنبال شود که در برنامه پنج‌ساله هفتم این اولویت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس