کد خبر 1413906
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
استعفای کارمندیهودی گوگل درحمایت از فلسطین

یک کارمند یهودی گوگل گفت که در اعتراض به عقد قرارداد میلیاردی این شرکت با رژیم صهیونیستی، از سوی مدیران این شرکت مجبور به استعفا شده است.

به گزارش مشرق، «آریل کورن» کارمند آمریکایی و یهودی بخش بازاریابی شرکت گوگل می‌گوید که به دلیل اعتراض به عقد قرارداد موسوم به «نیمباس» میان این شرکت با رژیم صهیونیستی، مورد آزار و اذیت مدیران گوگل قرار گرفته و مجبور شده است که استعفا بدهد.

به نوشته وبسایت عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت، این کارمند ۲۸ ساله از دیگر کارمندان گوگل خواسته است تا هفته آینده در مقابل سه دفتر این شرکت در آمریکا تجمع اعتراضی تشکیل دهند.

او که از هفت سال گذشته در گوگل کار می‌کرد، می‌گوید که گوگل و آمازون در قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلاری با رژیم تل آویو که در جولای ۲۰۲۱ امضاء شد، قرار است فناوری‌های مختلف هوش مصنوعی و محاسباتی در اختیار این رژیم قرار دهند که به زیان فلسطینی‌ها خواهد بود.

کورن در صفحه توئیتر خود نوشت: «این هفته به دلیل مشاهده سیاست خصمانه با کارمندانی که نظرات خود را بیان می‌کنند، گوگل را ترک می‌کنم. گوگل بلافاصله پس از مخالفت من با قرارداد یک میلیارد دلاری هوش مصنوعی و نظارتی با اسرائیل، پست من را به خارج از کشور منتقل کرد.»

استعفای کارمندیهودی گوگل درحمایت از فلسطین

کورن تاکنون در اعتراض به این قرارداد، بارها با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و سعی کرده است تا مقامات ارشد گوگل را به انصراف از این قرارداد متقاعد کند که ناموفق بوده است.

مدیران گوگل در مصاحبه با نیویورک تایمز مدعی شده‌اند که این شرکت خدمات ابری عمومی در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌دهد که منجر به تحول دیجیتال در اسرائیل خواهد شد و این فناوری در اختیار سازمان‌های دولتی جهت انجام کارهای روزانه قرار خواهد گرفت که شامل حوزه‌هایی مانند اداره امور مالی، بهداشت، حمل و نقل و آموزش است و ارتباطی به داده‌های بسیار حساس طبقه‌بندی شده ندارد.

با وجود ادعای مدیران گوگل، اما بر اساس گزارش‌ها، این شرکت قرار است نرم افزارهایی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد که می‌تواند چهره افراد یا حالات روحی و درونی آن‌ها را از طریق چهره تشخیص داده یا اشیای مختلف را در یک ویدئو مشخص کند.

استعفای کارمندیهودی گوگل درحمایت از فلسطین

«آریل کورن» در بیانیه‌ای که تصمیم خود برای استعفا از گوگل را شرح داده، گفته است که گوگل به شکل سیستماتیک، صدای فلسطینی‌ها، یهودیان، عرب‌ها و مسلمانانی که نگران همدستی این شرکت در نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها هستند، سرکوب می‌کند و همزمان علیه کارمندانی که به این روند اعتراض دارند اقدام کرده و فضایی از ترس را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی همچنین در نامه خود از کارکنان خواست تا به تظاهراتی که در روز هشت سپتامبر در مقابل دفاتر این شرکت در مقابل دفاتر سانفرانسیسکو، نیویورک و سیاتل با حضور کارکنان و فعالان گوگل در قالب کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید» برگزار می شود، بپیوندند.

استعفای کارمندیهودی گوگل درحمایت از فلسطین
آریل کورن

در همین راستا ۷۰۰ کارمند گوگل و ۲۵۰۰۰ نفر از افراد خارج از این شرکت طوماری را امضاء کرده‌اند که در آن آمده است «آریل کورن» از سوی مدیران گوگل مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. پس از استعفای کورن، ۱۵ کارمند دیگر گوگل نیز که اکثر آن‌ها خواسته‌اند ناشناس بمانند، کمپینی را در یوتیوب راه اندازی کرده و از گوگل خواسته‌اند تا با رژیم صهیونیستی همکاری نکند.

به نوشته وبسایت وای‌نت، در سال های اخیر اعتراضات بسیاری از سوی کارمندان در گوگل صورت گرفته است که در آن کارمندان علیه عملکرد این شرکت برخاسته و یا در مورد مسائل مختلف از آن انتقاد کرده‌اند و بارها کسانی که این اعتراضات را رهبری می‌کنند گفته‌اند که مدیران گوگل آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند یا آن‌ها را مجبور به استعفا کرده یا به شکل مستقیم از کار برکنارشان کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    دمش گرم این بانوی پیرو موسی کلیم الله
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    من دو سه ساله از گوگل استفاده نمی‌کنم ذره‌بین رو نصب کردم که موتور جستجوی بسیار خوبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس