کد خبر 1413874
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
تداوم اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که صدها بیمار فلسطینی ساکن نوار غزه به علت وقت کشی رژیم صهیونیستی در صدور مجوز، نتوانسته اند برای مداوا از این منطقه خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در یک نشست خبری با عنوان «بیماران غزه را نجات دهید» اعلام کرد : ۱۹۲۲ ساکن نوار غزه که نیاز به درمان در خارج از این منطقه دارند، به علت وقت کشی مسئولان صهیونیست در صدور مجور، نتوانسته به بیمارستان های تخصصی قدس اشغالی و کرانه باختری اعزام شوند. بیماران سرطانی و قلبی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و انتظار چند ماهه و طولانی مدت برای صدور مجوز از سوی مسئولان صهیونیست گاهی اوقات به بهای جان آنها تمام می شود.

در این نشست خبری عنوان شد: بیماران کلیوی ساکن نوار غزه نیز به خاطر کمبود شدید دارو در شرایط بغرنجی به سر می برند و بسیاری از بیماران در شرایط غیر انسانی تحمیلی جان خود را از دست می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین ادامه داد: تداوم محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بیماران این منطقه را از حق درمان محروم کرده است و در زمینه داروهای اصلی ۴۰ درصد، لوازم مصرفی پزشکی ۳۲ درصد و تجهیزات آزمایشگاهی و بانک خون ۶۰ درصد کمبود وجود دارد. بر اساس قوانین حقوقی بین المللی، مسئولان رژیم صهیونیستی مسئول کامل جان بیماران ساکن نوار غزه هستند.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در انتخابات سال ۲۰۰۷ و حاکمیت آن بر نوار غزه این منطقه را از زمین، دریا و هوا محاصره کرد و اجازه ورود و خروج به هیچ یک از ساکنان غزه را نمی دهد. این در حالی است که مصر نیز با هماهنگی رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را که تنها راه ارتباطی ساکنان غزه با جهان خارج است بسته و هر از گاهی برای موارد انسانی و معالجه بیماران این گذرگاه را به مدت محدود باز می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    من حاضرم به جنگ اسرائیل شمر زمان برم
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    مرگ برظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس