سازمان ملل: وضعیت غزه پس از ۱۵ سال محاصره، فاجعه‌بار است

سازمان ملل متحد در گزارشی خواستار رفع فوری محاصره نوار غزه و لغو تمامی محدودیت‌ها و بازسازی کارخانجات تخریب شده در این منطقه شد.

به گزارش مشرق، دفتر هماهنگی امور انساندوستانه در اراضی اشغالی فلسطین (اوچا) در گزارشی اعلام کرد که وضعیت نوار غزه پس از گذشت ۱۵ سال محاصره زمینی، دریایی و هوایی این منطقه، فاجعه‌بار شده است.

در این گزارش آمده است که محاصره نوار غزه باعث افزایش نرخ فقر و بیکاری به بالاترین حد آن، نابودی اقتصاد فلسطینیان و اتکای ۵۰ درصد آن‌ها به کمک‌های بین‌المللی شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در این گزارش با اشاره به نگرانی سازمان ملل از محاصره نوار غزه و نقض تعهدات رژیم صهیونیستی، بر ضرورت رفع محاصره غزه مطابق با قطعنامه شماره ۱۸۶۰ شورای امنیت تأکید شده است.

اوچا در گزارش خود همچنین آورده است که محاصره نوار غزه تاکنون باعث مرگ صدها نفر از ساکنان نوار غزه شده است همچنانکه مسئولان مصر پس از سال ۲۰۱۴ به دنبال ناآٰرامی‌های سیاسی در مصر، گذرگاه رفح را بسته اما این گذرگاه از اواسط سال ۲۰۱۸ در بیشتر اوقات باز است.

بر اساس این گزارش، محاصره غزه از سال ۲۰۰۷ باعث تأخیر در ساخت خانه‌هایی شده که رژیم اشغالگر آن را تخریب کرده است و علاوه بر آن ارائه خدمات بهداشتی، أموزشی و خدمات در بخش آب و فاضلاب و غیه کاهش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    گفتاردرمانی چه فایده ای داره راست میگیداقدام عملی انجام بدیداسراییل موقتی راتحریم بکنید. چقدردوگانه ونژادپرستانه هست این ارگانهای سازمان ملل اگه غزه یاایران وکشورهای مستقل یه سرفه هم بکنن فوری تحریمش میکنن وای بروزی ک غزه یه موشکی دردفاع ازخودشلیک کنه تمام غرب ووهابیون وپادوهای عربیش جرمیدن خودشون. کشوری مثل عرعرستان چطوردم ازعربیت میزنه ک حماس وغزه راتحریم کرده وتروریست میخونه؟؟ ملتش اینقدرنفهم هستن ک نمیدونن بخاطراسراییل ودفاع ازاسراییله ک کشورهای عربی دیکتاتورفلسطینی هارا تروریست میخونن. بعدادای قدس دوستی درمیارن مثل اردوغان منافق..سازمان ملل شده مثل دولت روحانی فقط گفتاردرمانی وشعار.. میدونست غرب داره انگولشون میده بازمیافتادبه التماس غرب.. نوددرصدمشکل فلسطین مربوط به خیانتکارهای عربه وگرنه جرات نمیکرداسراییل موقتی اینجورپاچه بگیره تاحالا ساقط شده بوداگه خیانتکاران عرب دیکتاتورنبودن وهابیون رذل عامل همشه
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    اگرایران نبود فاجعه بارترهم میشد ولی چون تودهن سازمان ملل زد الان رواین موج اهمیت دادن به غزه کسب ابرو میکنین
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    العجل یا مهدی ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    فاجعه اصلی جهان امروز خود سازمان دول است که آبرویی برایش نمانده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس