چرا مجمع فدراسیون فوتبال «تاج» را برگزید؟/2 سال فرصت برای جبران

۲ سال سپری شده پس از مدیریت مهدی تاج آنچنان شرایط ویژه ای در فوتبال ایجاد کرد که در نهایت مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بار دیگر این مدیر را به مسند ریاست فدراسیون فوتبال بازگرداند.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار و مهدی تاج با کسب ۵۱ رای از ۸۱ رای ماخوذه بالاتر از میرشاد ماجدی و عزیز الله محمدی که به ترتیب ۲۵ و ۴ رای کسب کرده بودند، بار دیگر به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. 

این در شرایطی است که فوتبال کشورمان پس از اتمام ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون در تاریخ ۲۰ تیر تا آغاز مجمع انتخاباتی، شرایط بسیار ملتهبی را تجربه کرد و جدا از اعتراض های مداوم افرادی مثل امیررضا واعظ آشتیانی و علیرضا اسدی که کمیته بدوی صلاحیت آنها را برای حضور در این انتخابات تایید نکرد، رقابت زیادی بین ماجدی و تاج برای رسیدن به صندلی داغ ریاست فدراسیون شکل گرفت.

جدا از آن ۲ سال سپری شده پس از مدیریت مهدی تاج آنچنان شرایط ویژه ای در فوتبال ایجاد کرد که در نهایت مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بار دیگر این مدیر را به مسند ریاست فدراسیون فوتبال بازگرداند.

*چالشی که خیلی زود ختم به خیر شد

تنش ها برای کسب صندلی ریاست فدراسیون آنچنان فزونی یافت که حتی تا بامداد روز برگزاری انتخابات نیز ادامه داشت. جایی که حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون در رسانه ملی خبر لغو مجمع را شبانه رسانه‌ی ای کرده و جو بسیار عجیبی را به وجود آوردند که این اقدام با توجه به حضور نمایندگان AFC در تهران می‌توانست لطمات جبران ناپذیری برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد اما در نهایت اعضای هیات رئیسه با برگزاری جلسه فوری بامدادی، تصمیم کامرانی فر را فاقد استدلال دانسته و رای به برگزاری مجمع دادند. 

 این اقدام فدراسیون فوتبال، باردیگر تصمیمات هیجانی فدراسیون فوتبال در دوران سرپرستی را نشان داد. تصمیماتی مانند برکناری اسکوچیچ و در نهایت رد آن و موارد بسیاری دیگر که تا روز انتخابات هم ادامه داشت و شاید مجمع برای رهایی از این هیجانات، تصمیم گرفت مدیر سابق را بر مسند بنشاند.

تاج از کارنامه خاکستری درس گرفته است؟

بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال پس از فاجعه قرارداد مارک ویلموتس و صدور حکم قطعی پرداخت ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو به مربی بلژیکی اسبق تیم ملی و ۳۵۴ هزار یورویی مانوئل فررا، دستیار این مربی برخی ابهامات مالی شرکت فولاد مبارکه با انتقادات زیادی همراه شده و قطعا در این فضا کار برای رئیس جدید بسیار دشوار خواهد بود و افکار عمومی و جامعه ورزش به نوعی امیدوار به جبران اتفاقات تلخ ماجرای مارک ویلموتس هستند.

هرچند در دوره مدیریت قبلی تاج در فدراسیون اتفاقات مثبتی مثل کسب بهترین نتیجه تاریخ حضور تیم ملی در جام جهانی با هدایت کارلوس کی روش، صعود تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به جام جهانی، کسب رتبه سوم جام جهانی فوتسال، دوم جام جهانی فوتبال ساحلی و حضور بانوان در ورزشگاه با حضور آنها در دیدار ایران و کامبوج و همچنین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ رقم خورد اما انتظار می رود تاج با درس گرفتن از تجربه‌های تلخ و شیرین دوره مدیریت قبلی‌اش، طرحی نو برای اداره فدراسیون دراندازد.

هرچند آماده سازی تیم ملی برای حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲، مهم ترین چالش پیش روی تاج و همکارانش محسوب می‌شود و شاگردان اسکوچیچ برای حضور در این رقابت‌ها نیاز به تصمیم‌هایی مدبرانه دارند اما نباید تمام تمرکز مدیران جدید فدراسیون معطوف به این مهم شود و باید برای آماده سازی تمام تیم‌های ملی و البته اعتلای فوتبال باشگاهی کشورمان نیز برنامه‌هایی مدون در نظر گرفت.

بازوان تاج وضعیت فوتبال را بهتر می‌کنند؟

پس از انتخاب تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، برای دو نایب رئیس پیشنهادی او نیز رای‌گیری صورت گرفت و در نهایت مهدی نبی با ۶۴ رای و منصور قنبرزاده با ۵۸ رای به ترتیب نایب رئیس اول و دوم این مجموعه انتخاب شدند. نبی و قنبرزاده جزو مهره‌های باسابقه مدیریت بالا در فوتبال کشورمان هستند که در سوابق هر دو عضویت در هیات رئیسه و دبیرکلی فدراسیون دیده می‌شود. به همین دلیل آنها باید به عنوان نیروهایی باتجربه به بازوان قدرتمندی برای تاج تبدیل شوند تا از این طریق بتوان به بهبود وضعیت فوتبال کشور در تمام سطوح ملی و باشگاهی بیش از پیش امیدوار ماند. 

از طرفی محمدرضا ساکت که پیش از این مشاغل زیادی مثل دبیرکلی، مدیر تیم ملی، مدیر مرکز ملی فوتبال و ... را برعهده داشت نیز با کسب ۲۶ رای به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه معرفی شد و از او نیز انتظار می‌رود به خوبی حق تمام باشگاه‌ها را پیگیری کرده و البته در امور کلان فدراسیون نیز به تیم فعلی مدیریتی کمک کند.

انتظار از ماجدی چیست؟

میرشاد ماجدی که ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ به عنوان جانشین شهاب عزیزی خادم سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت، روز گذشته در رقابت با تاج نتوانست جایگاه ریاست را به دست آورد اما او همچنان باید به عنوان عضو هیات رئیسه به فعالیت خود ادامه بدهد. هرچند تفاوت دیدگاه در هر مجموعه‌ای وجود دارد و در بسیاری از مواقع همین موضوع، راندمان مجموعه را هم بالا خواهد برد اما از ماجدی به عنوان یک چهره فوتبالی انتظار می‌رود با فراموش کردن تمام اتفاقاتی که در دوران رقابت با تاج رخ داد، نگاهی همسوتر با همکارانش داشته باشد.

چرا مجمع فدراسیون فوتبال «تاج» را برگزید؟/ ۲ سال فرصت برای جبران

تاج ثانیه‌هایی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید فدراسیون اعلام کرد: امروز روز کار و تلاش است. از فردا همه آنچه گذشته از نظر من دور ریخته  شده و فقط باید رفاقت و دوستی و برادری و همکاری باشد. 

ماجدی نیز به این همکاری تاکید و اعلام کرد: تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده و وظیفه همه ماست که نه به مهدی تاج بلکه به فوتبال کشور کمک کنیم. باید به تیم ملی کمک کنیم.

سرپرست قبلی فدراسیون نیز در این دوره شش ماهه نقاط مثبت و منفی زیادی در عملکردش داشت اما اکنون او و البته همه اعضای هیات رئیسه باید برای اعتلای پرچم فوتبال ملی منیت‌ها را کنار بگذارند و فقط به فکر تحقق یک هدف مشترک باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    8 0
    ماله نکش ، این انتخاب دهن کجی به شعور مردم بود . نسبت به جناب تاج پیش داوری نمی کنم ولی افکار عمومی را نمی توان با این حرف ها توجیه کرد .
    • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      مگر بارها و بارها رهبر فرزانه انقلاب در مورد مبارزه با فساد و رانت تذکر نداده اند و رهنمود نکرده‌ اند. پس چرا ادمی را که هنوز در پرونده قراداد ترکمنچای فوتبال و فساد 92000 میلیاردی فولاد مبارکه پایش گیر است تایید صلاحيت میشود و رای هم می اورد مگر تاج و فرقه اش چه قدرتی در این کشور دارند؟
  • رسول ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    11 0
    در فدراسیون رو باید با انتخاب این یارو که قبلا امتحانشو پس داده گ...وه گرفت
  • هموطن IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    فعلآ که یه مدیر مریض شده رییس فدراسیون فوتبال، حالا تا چه شود، و ایشون در کارنامه اش هم آن چیزی که زیاد مشهود و هویداست قرارداش با آن مربی خارجی که باعث چندین میلیارد حیف و میل پول این بیت المال است که این هم اینطور معلوم است برای مسولین زیاد مهم نیست، دادستان هم مثلاً نماینده مردم است و برایش این حیف و میل زیاد مهم نیست.
  • منتخب رانت!! IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    جوابش حتی یه بچه دوساله هم میدونه چون دونه به دونه مهره چینی های خود تاجه ومحصول رانت وفسادو.... مثل این میمونه ک قاضی ومتهم وشاکی یکی باشه.. کامرانی فرنفرمهره اول تاییدتاج ک مجمع انتخاباتی رالغوکردودوتادروغ و حرف ول سرهم کردکه توجیح کنه. تاج محصول رانت وباجگیریه وقتی میگه کسی ازم سوال کنه پرونده ولیموتس یافسادمیگه به فیفاشکایت میکنم وفوتبال ایران راتعلیق تااخربخونیدچه ادم باجگیر و... برای رونشدن فسادکلی هزینه مهره چینی وخریدرای کردمردم بسیارهوشیارن شمارسانه هااگه شجاعتش داشته باشیدالبته این چیزا رابگیدنخوایدازترس سکوت کنید
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    ایستاده در غبار
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 0
    این انتخاب حداقل یک چیز را نشان داد که غیر فوتبالی ها همه کاره فوتبال فشل و بدبخت ما هستند. 51 نفری که به تاج با اون لهجه شیرین اصفهانی رای دادند اغلب قریب به اتفاق بیشتر سیاسی هستند تا فوتبالی برای همین این تاج را انتخاب کردند. انها درک درستی از فوتبال روز دنیا ندارند. درضمن اگر تاج تجربه لازم را در این سالها کسب کرده بود هیچگاه چنین رکبی را از اون مارک ویلموتس شیاد و کلاه بردار نمیخورد. ضمنا ماجدی و فرد دیگر هم به درد بخور نبودند!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 0
    مگه عزیزی خادم بد کار کرده بود تیم اوت شده رو برد جام جهانی.شماها علیه اون تیتر میزدید.چی شد طرفدار تاج شدید.ازش طرفداری میکنید ماله میکشید.شرف داشته باشید
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    باید مشخص بشه کی تو مجمع به تاج رای داده.سهم اونا کمتر از تاج نیست.ناامید کردن مردم بزرگترین جرم است.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 0
    سایت مشرق در نطهیر تاج گماهی نابخشودنی نزد مردم است.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 0
    جواب : 1) برای برقراری مجدد دوره بخوربخور و مافیا بازی و دلالیسم و شیتیل بگیری 2) برای کسب مخارج زندگی خونواده سنگپائیان تو اسپانیا...بدبختا کف کردن از بس که کازینو دانسینگ نرفتن
  • حمید IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 0
    توهین به همه ارزش هایی که به آن اعتقاد داریم. دهن کجی به شعور مردم! این انتخاب وقیحانه بود. مرجعی که صلاحیت این فرد را تایید کرده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    تاج به همان دلیلی رأی آورد که ///////////
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ !
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    ثابت شد که سر تاپای فوتبال ایران فاسد است و هیچ جوری هم نمی شود فساد در فوتبال ایران را ماله کشی و ماستمالی کرد.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    عزیزی خادم رو برکنار کردن که تاج برگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس