رزمایش

فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی ایران و پاکستان گفت: در حوزه هوایی نیز می‌توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.

به گزارش مشرق، سرلشکر موسوی در دیدار ژنرال «ظهیر احمد بابرسدهو»، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان و هیئت همراه، ضمن اظهار تأسف و عرض تسلیت حادثه سیل اخیر پاکستان و درگذشت تعدادی از مردم این کشور در این حادثه، گفت: احساس ما نسبت به ملت پاکستان، فراتر از همسایگی و همجواری بوده و یک احساس صمیمانه برادری است که ریشه‌های تاریخی و فرهنگی خیلی عمیقی دارد.

وی افزود: امروز هم خوشبختانه هیئت اعزامی نیروی هوایی ارتش پاکستان نشست بسیار خوبی را با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند و مواردی که مطرح شده و موارد مورد علاقه طرفین از قبیل بازدیدها و مراودات علمی و فناوری، تبادلات آموزشی و رزمایش‌ها که ما می‌توانیم بیش از این توسعه دهیم امیدواریم هرچه زودتر تحقق یابد. الان در حوزه دریایی این رزمایش‌های مشترک وجود دارد که در حوزه هوایی نیز ما می‌توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: از همان زمانی که نیروی هوایی در صحنه نبردها وارد شده، تأثیر تعیین کننده‌ای در جنگ و بازدارندگی داشته و در دوران اخیر نیز تأثیر نیروی هوایی و هوافضا در صحنه نبردها بسیار فزاینده‌تر و بیشتر شده است بویژه در حوزه پهپادی.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: نظام سلطه تمایل ندارد کشورهایی مثل ما مستقل باشند و پیشرفت کنند و با انواع ترفندها سعی می‌کنند ما را به خود وابسته نگهدارند از جمله بیش از چهاردهه است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند اما این تحریم‌ها که می‌توانست برای هر کشوری تهدیدی جدی و نابودکننده داشته باشد، برای ما به فرصت شکوفایی تبدیل شد و در حوزه‌های مختلف جنگ‌های نوپدید و عرصه‌های نوظهور و شالوده شکن از جمله هوافضا و پهپاد ما به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافتیم به‌طوری که در همین هفته گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین رزمایش پهپادی خود را با اقتدار در پهنه گسترده کشورمان و آب‌های نیلگون خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند برگزار کرد.

ژنرال ظهیر احمد بابر سدهو، فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی شایسته ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: همانگونه که فرمودید احساسی که بین دو ملت ایران و پاکستان وجود دارد، احساس برادرانه است و ریشه در تاریخ دارد. ممکن است که دولت مردان و سیاست مداران به دلیل شرایط سیاسی و ژئوپلتیکی اتخاذ تصمیم‌های متفاوتی را داشته باشند اما آنچه مهم است اینکه مردمان دو کشور حس خیلی نزدیکی به یکدیگر دارند.

وی تاکید کرد: ما در شرایط فعلی که شاهد نبردهای پیچیده و نوپدید هستیم نیاز داریم که نیروهای مسلح دو کشور بویژه نیروی هوایی ارتش ایران و پاکستان به هم نزدیک‌تر شوند و ما این آمادگی را داریم که در حوزه تبادل دانشجوی نظامی و در سایر حوزه‌های علمی و فناوری سطح تبادلات را ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان گفت: همانگونه که اشاره فرمودید، جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا، بومی سازی هواپیماها و بویژه حوزه پهپادی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و ما تمایل داریم در این حوزه با نیروهای مسلح ایران تبادل، همکاری و هم افزایی داشته باشیم و از شما یاد بگیریم.

در ادامه کِرِست یادبود این دیدار بین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان تبادل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 2
    پاکستان یعنی لو رفتن اطلاعات به امریکا پاکستان یعنی ....... ال سعود پاکستان یعنی ....... رژیم صهیونیستی
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 2
    واقعاً عجییه،، یعنی ایران می خواد با کدوم هواپیماها رزمایش نظامی با یک کشور خارجی برگزار کنه؟؟ با این هواپیماهای فرسوده و از رده خارج؟!
  • سیدمرتضی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    ما از زمان فرماندهی شهید بزرگوار ستاری با پاکستان در ضمینه نیروی هوایی همکاری خوبی داشتیم پاکستان تجربه مشترک خوبی با چین داره در منتاژ جنگنده ها و تجربه لینک هوایی داره بر اساس اواکسهای سوئدیش منتهی با همکاری وکمک چینی ها در زمینه اموزش هم پاکستان از ما جلوتر هستن و خلبانان خوبی پرورش میده .یک اصطلاح هست دشمنتو نزدیکت نگه دار شاید انگلیس عربستان در پاکستان نفوذ زیادی داشته باشن اما ما هم باید یک سری منافع مشترک یا یک وابستگی هایی هم ایجاد بکنیم مثل قراداد صادرات گاز که محقق نشد، توجه کنید بعد از جناب عمران خان مرز ما با پاکستان خیلی امنتر شد و الآن نواز شریف نمیتونه دیگه اون سیاست نخست وزیر قبلی ادامه نده به دلیل منافع و شکل تفکر مردم و وجه خودش بهترین کار ممکن نزدیکی با کشورهای منطقه هست ایجاد منافع مشترک هست تا دوری برای افغانستان هم همینطور طالبان حکومت خوبی نیست ما با اون ها دوست نیستیم ولی باید تعامل کنیم چون دشمنی کردن کاملا به ضرر ما تمام میشه اما محافظه کاری وزارت خارجه ما هم خوب نیست تعامل بر اساس منافع اون هم قاطعانه
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 0
    اقلام مورد نیاز برای حمله هوایی به خاک دشمن فرضی رژیم موقت اسراییل ۱ = تعدادی خلبان کارآزمده وشهادت طلب ۲= تعداد زیادی مهمات شامل بمبهای سنگر شکن وبمبهای خوشه ای وموشکهای باستیک دریایی ۳= حدود صد اسکادران آواکس مسلح مورد اول ودوم که خوشبختانه موجود هست ومورد سوم که با توافق برجام میتوان به سرعت درخواست کرده و خرید آواکس آواکس آواکس اوجب واجب
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 2
    اونی که ۳۰۰ تا اف ۱۶ برای ایران سفارش داده بود هم رفته فکرشو بکن اگه الان ۳۰۰ تا اف ۱۶ داشتیم چی میشد !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس