بازگشایی مرزهای عراق در ساعات اولیه فردا

رئیس ستاد مرکزی اربعین از احتمال بازگشایی مرزهای عراق در ساعات اولیه فردا خبر داد.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات و اقدامات برای تردد زائران از مرزها چیست، اظهار داشت: ما به طور مستمر و لحظه‌ای با مقامات امنیتی این موضوع را دنبال می‌کنیم و احتمالاً فردا بتوانیم در ساعات اولیه مسئله بازگشایی مرزها و چگونگی و ساعت آن را به اطلاع مردم برسانیم.

وی درباره زائرانی که بلیط تهیه کرده‌اند و آماده سفر شده‌اند هم گفت: تلاش شد به اطلاع همه هموطنان رسانده شود که به سمت مرزها حرکت نکنند؛ تصورمان از چشم انداز فردا این است که بتوانیم با اطمینان بیشتری بازگشایی مرزها را اعلام کنیم و جمع بندی مقامات امنیتی هم این است که این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره مهمترین مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین افزود: همانطوری که در روزهای گذشته اعلام کردیم به فضل الهی حماسه عظیم اربعین حسینی را با شکوه‌تر و با عظمت‌تر از سال‌های گذشته حتماً برگزار می‌کنیم و میزان اشتیاق عزیزان چشم گیر است، آمار ثبت نام در سامانه سماح، از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذشت و با وجود گذشت یک روز از اتفاقاتی که در عراق افتاد هیچ گونه سیر نزولی در ثبت نام‌ها نداشتیم.

میراحمدی تصریح کرد: ثبت نام قطعی به یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر رسیده است بنابراین نگذاشتیم هیچ گونه تأخیری در تصمیمات مان ایجاد شود، در جلسه امروز تصمیمات مهمی را در موضوع حمل و نقل گرفتیم، چون حمل و نقل یکی از مسائل بسیار مهم است، وزارت راه و شهرسازی، ۹ هزار دستگاه آماده کرده که حدود چهار هزار دستگاه را برنامه ریزی کرده‌ایم از وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، دستگاه‌ها دنبال کنیم و استانداران کلانشهرها را موظف کردیم که این مسئله مهم و حساس را خودشان راهبری کنند و با مسئولیت خودشان این موضوع را دنبال کنند که بتوانیم این مسئله را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: تصمیمات دیگری هم گرفته شده که مسئولین کمیته حمل و نقل آن را به اقتضای شرایط اعلام می‌کنند. رئیس جمعیت هلال احمر از میزان آمادگی چهار برابری جمعیت هلال احمر نسبت به سال ۹۸ خبر داده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: امسال اقدام دیگری انجام دادیم و آن هم تولید کارت زائر است که این کارت زائر به شناسایی همه زائران کمک می‌کند که با بارکد دو بعدی هم شناسایی فرد و وسایل مفقود شده کمک کننده است. برای کسانی هم که دچار بیماری هستند در همین بارکد دو بعدی سوابق پزشکی شأن خواهد آمد که آنجا پزشک با قرائت بارکد می‌تواند بلافاصله مسائل بیمار را بداند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: مسئله آب، یک مسئله فوق العاده مهم ما است؛ امسال به خاطر بحث خشکسالی در عراق دغدغه تأمین آب زائر را هم داریم که آن را دنبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس