کد خبر 1413410
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

از دیروز که بیانیه روشنگرانه و ناصحانه آیت الله سید کاظم حسینی حائری صادر شده، گروه صدر و شبه نظامیان وابسته به وی مرتکب رفتارهایی به غایت متناقض شده اند.

همزمان با اعلام مقتدا صدر مبنی بر این که (برای هفتمین بار!) از سیاست کناره گیری می کند شبه نظامیان موسوم به سرایا السلام، به ایجاد آشوب و حمله به برخی مراکز دولتی در منطقه الخضرا و دفاتر برخی گروه های مبارز "ضد آمریکایی- ضد داعش" پرداختند و برخی خیابان های بغداد را با  استفاده از شلیک سلاح های نیمه سنگین تبدیل به میدان جنگ کردند.

تمام اعتبار مقتدا صدر، به پدرش آیت‌الله محمد محمدصادق صدر است که توسط رژیم صدام به شهادت رسید. آن شهید والامقام، به مقلدان خود وصیت کرده بود که پس از او، از آیت الله حائری تبعیت کنند.

آیت الله حائری دیروز، در بیانیه خود، با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام و فرصت نداد به استعمار و صهیونیسم و مزدورانشان، ماندن اشغالگران آمریکایی در عراق، را بزرگ‌ترین حرام‌ها نزد خداوند متعال دانستند و سپس، نوشتند:

 "بر فرزندان دو شهید صدر، لازم است بدانند که تنها ادعا یا نسبت خویشاوندی کفایت نمی‌کند و هر کس تلاش کند به نام آن دو شهید، بین فرزندان امت و مذهب تفرقه بیاندازد، یا رهبری را بر عهده گیرد در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط شرعی است، صدری نخواهد بود، هرچند چنین ادعا یا نسبتی داشته باشد.

... همه مومنان را به حمایت از الحشد الشعبی مقدس سفارش می‌کنم و همه باید آن را حمایت و تایید کنند زیرا  قلعه محکم و دست توانا برای کسانی است که در پی امنیت و منافع مردم کشور عراقند".

اکنون با موضع صریح آیت الله حائری، مقتدا صدر و گروه شبه نظامی او، بر سر یک دو راهی مهم قرار گرفته اند؛ این که با مرجعیت و ملت عراق در برابر اشغالگران و بقایای رژیم صدام و داعش بمانند، یا مانند سازمان منافقین، مرتکب خروج مسلحانه شوند و به عمر نفاق پایان دهند.

اجازه بدهید در سالروز شهادت شهید رجایی به دست سازمان منافقین، ماجرایی قابل تامل را که بی شباهت به تحولات این روزهای عراق نیست، مرور کنیم. شهید رجایی دو هفته قبل از ترور شدن، (۲۴ مرداد ۶۰) راز مهمی را بازگو کرد:

«سازمان مجاهدین در زندان حرفشان این بود که درست است شعار مبارزه با امپریالیسم و ساواک می‌دهیم، ولی قبل از هر چیز باید با مسلمانانی که امام را به عنوان رهبر قبول دارند، جنگید و از روی جنازه آنها رد شد. از زندان که بیرون آمدند،  پوستر چاپ کردند که یک طرفش آرم‌سازمان بود و یک طرفش عکس امام...

اینها به فکر بودند هر چه زودتر جنگ را با نیروهای مومن را شروع کنند. منتها می‌دانستند هیچ حیثیتی ندارند، می‌خواستند مرحوم طالقانی را سپر قرار دهند و جنگ را شروع کنند که دیدند مرحوم طالقانی رفت خدمت امام، حرفی زد که اگر بین مجاهدین یک نفر مسلمان واقعی وجود داشت و آقای طالقانی را به عنوان یک روحانی انقلابی قبول داشت، باید همان جا تغییر موضع بدهد.

مرحوم طالقانی خدمت امام دو زانو زد و گفت من هر وقت مایوس می‌شوم از حرکت این انقلاب به خدمت امام می‌آیم و دوباره نیرو می‌گیرم. این کسی بود که شما او را پدر می‌دانستید... مگر شما گفتید که نه آقای طالقانی ما در تسلیم شدن شما در مقابل رهبر انقلاب سهیم نیستیم وقتی که خواستی با امام بجنگی ما را خبر کن؟

واقعا یک مجاهد نیست بپرسد آیا در این دو سال شد یک آمریکایی را بکشی و بگویید ما ضدآمریکایی هستیم؟ شد یک سرمایه‌دار صهیونیست را بکشی و بگویی انقلابی هستی؟ اما بهشتی را کشتی... شما می‌توانید بگویید کشتن خامنه‌ای برای شما لازم‌تر از کشتن یک آمریکایی یا یک ساواکی یا یک اسرائیلی است؟».

واقعیات صحنه عراق روشن است. "ایدی کوهن" فعال توییتری صهیونیست در صفحه توئیتر خود با انتشار فیلم حمله آشوبگران صدری به تصویر سردار شهید ابو مهدی المهندس نوشت: برای این لحظه انتظار بسیاری کشیدم، مبارکتان باشد ای ملت عراق

حساب توییتری ترور آلارم هم که یکی از صفحات غیررسمی رژیم صهیونیستی است، با منتشر کردن نقشه ای شعله ور از عراق، نوشته  «پایان عراق، روزهای باشکوهی در پیش است. شمارش معکوس آغاز می‌شود"!

برای ناظران، روشن است که امکانات بسیج مردمی (حشد اشعبی) چگونه بساط تروریسم و جنگ نیابتی آمریکا توسط گروه هایی مانند داعش را جمع کرد، و گروه شبه نظامی وابسته به صدر، برعکس چگونه به خدمت اشغالگران آمریکایی و جنایتکاران بعثی- داعشی در آمده است.

این واقعیت هم روشن است که اگر اشغالگران در برآیند انتخابات اخیر -با وجود همه هزینه ها و دسیسه ها- دچار ناکامی نشده بودند، عناصر وابسته یا فریب خورده را به خدمت نمی گرفتند تا زیر میز دموکراسی بزنند و در برابر انتخاب نخست وزیر برای تشکیل دولت مردمی قوی و مستقل ، کارشکنی نمی کردند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    17 67
    گرانی کمر ملت رو شکسته ایرانی ها سرگرم سیرک عراقی ها هستند خخخخخخ
    • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      38 5
      یک بخش مهم گرانی که کمر این ملت را شکسته فتنه انگیزی آمریکایی است که دو دستی منطقه را چسبیده اگر صدای بلندی داری بر سرش فریاد بزن
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      27 5
      کاش یکی کله تو رو میشکست
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      25 4
      اینجا خاور میانه است یهو دیدی همین سیرک یهو جدی شد و کل منطقه رو گرفت و همین مردم ایران مثل تو که الان فکر نونشو هستن باید به فکر جونشون باشن. داعش رو یادت رفته مثل اینکه
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      29 5
      نگرانی مردم ایران برای چیز دیگری است که برای امثال تو قابل درک نیست به قول معروف "خر چه داند قیمت نقل و نبات؟"
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      15 4
      کاش گرانی کمرت را شکسته بود! تو از بس به شیطان کول سواری می دهی دولا مانده ای!!!!!!!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 0
      40 سال تحریم ، تهدید و جنگ داریم ،این اوضاع و احوال ایرانیان است. اما در قضیه شیوع کرونا و 6 ماه جنگ اوکراین مردم اروپا زیر فشار کمبود کالا و گرانی ها به جان هم افتادند!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      3 0
      عزیز دور از جون کمر شکسته خوب کسی مجبورت نکرده بیای خبر خارجی بخونی برو اخبار مربوط به اقتصاد کشور و بخون شاید بتونی چاره ای کن یا حداقل برای خودت کری کنی چه اصراری هست بیاید پایین هر خبر کامنت بگذاری همه چی گرونه.که البته گرون هم هست همه جا هست همون طور که همیشه بوده
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 0
      کمر اقتصادی رو اون کسی شکست که برای رای آوردنش و آزادی غربی براش توی خیابون کمر قر دادین و 8 سال زمان پیشرت ممکلت رو دادین دست غرب پرستان اره بم بم جان این جمله رو روزی 10 بار بخون تا یادت نره مقصر وضع فعلی کی بود
    • شاکی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      3 0
      انشاا.... که با دستور قاطع اقای سیستانی خط نفاق رسوا میشود
    • شاکی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      7 0
      کاملا مشخصه که کلی اسحاق و شمعون و یعقوب و ........ برای این شرایط کلی به خودشون وعده داده بودن
    • شاکی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 0
      کاملا مشخصه که کلی اسحاق و شمعون و یعقوب و ........ برای این شرایط کلی به خودشون وعده داده بودن
  • DE ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    26 2
    ایام کنونی عراق امتحان خوبی برای شناخت فرصت طلبان و منافقین است. به یاد فرمایش رهبر انقلاب: بصیرت، بصیرت، بصیرت!
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    7 17
    چرا حشد الشعبی داره انقدر مماشات میکنه؟ اینا مثل داعش نوکر صهیونیست هان. نیروهای حشد همون طور که داعشی ها رو کشتن باید صدری ها رو هم بکشن. و گرنه صدری ها بر نمیکنن و به صغیر و کبیر حشدد الشعبی و وابستاگان حشد الشعبی رحم نمیکنن.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 2
      خودتی مناخیم!!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    14 1
    حرمت اربعین واینهمه زائر که سرگردان شدن رانگه نداشت این صدرمتکبر و مشکوک به نوکری امارات وانگلیسی.. چقدراین کارصدرشبیه موسوی واصلاحات تدعاشورای 88هست!! بجای استعفاوکناره گیری همون لحظه تورسانه هااعلام میکردپایان بدن اغتشاش روطرفداراش. مثل سالهای قبل حشد ونیروهای دیگه داشتن میجنگیدن امااین یارو ودارودستش اغتشاش راه انداختن ک توان نیروهای مقابله کننده به داعش کم بشه!!
  • BE ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 18
    دروغگو کی زد زیر میز دموکراسی؟ مگر صدر رای اول را کسب نکرد؟ پس چرا اجازە تشکیل دولت ندادند؟ معنی دمکراسی را هم بە گند کشیدید.
    • جواد US ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      13 0
      جریان صدر با همه هزینه ای که ارباب هاش واسش کردن، 73 کرسی از 329 کرسی را بدست آورد و باید برای تصویب طرح های مد نظرش با سایرین ائتلاف می کرد. کسی هم حاضر به ائتلاف باهاش نبود. پس زد زیر میز دموکراسی و به نمایندگان جریانش دستور استعفا داد تا در کف خیابان و با هوچی گری دموکراسی را از مسیر خودش خارج کنه.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    11 1
    جدا شدن صف مومن واقعی و منافق در همین صحنه ها رقم میخوره تا به قول قرآن،ِلئلا یکون للناس حجه الا الذین ظلموا منهم...
    • ابوذر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 3
      نتونست دولت تشکیل بده...
    • DE ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      6 0
      اگر دولت تشکیل می داد، بهتر (عاقل تر) از الان رفتار می کرد؟
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    9 1
    حیف پول هایی که خرج صدر کردند متاشفانه بعضی ها یا بذر نامرغوب تهیه می کنند یا در زمین نامرغوب بذر می کارند . حکایت تف سر بالاست.
  • mojtaba SE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 2
    مقتدا میدونه کشته خواهد شد,دیر و زود داره ,سوخت و سوز نداره,دیگه ایران هم نمیتونه بیاد مثل زمان صدام قایم بشه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    9 1
    همون کسی زد زیر میز که گفت گروه نوری المالکی از صحنه سیاسی با وجود اون همه نماینده ای که در مجلس داشت ، باید کنار گذاشته شود، و اصلآ هیچ سهمی از دولت نباید داشته باشد، حالا فهمیدی بی سواد کی زد زیر میز؟
  • FR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    7 0
    اسراییلی ها هم زود ذوق زده شده اند صبر کنند ببینند ایران چه میکند اگر علی ساربونه میدونه شتر را کجا بخوابونه !
  • علیرضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 0
    درود بر رهروان حاج قاسم سلیمانی دلاور!
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 0
    لعنت بر صدر ابله روانی ..
  • ناشناس IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    جناب آقای ایمانی دست از زیارتنامه و قولنامه نوشتن بردار.. مختصر و مفید مقاله بنویس برادر.. این کلیشه نویسی کیهان طوری را ول کن ... او2و 3و را ننوشتی ولی مثل همیشه پرچانگی بیهوده !!!!!
    • رضا DE ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      درود به شرفت دوست عزيز ، منهم با تو هم عقيده ام ،
    • رئوفی DE ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      من باهات مخالفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس