عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش عراق در شمال بغداد

فرمانده عملیات حشد الشعبی در استان بصره در جنوب عراق گفت: ۲۰ هزار نیروی حشد الشعبی در این استان کار تامین امنیت زائران اربعین در مسیر کربلا را برعهده دارند.

به گزارش مشرق، روز جمعه به نقل از «مهدی صالح عبدالواحد» فرمانده عملیات حشد الشعبی در بصره افزود: فعالیت یگان‌های حشد الشعبی به عملیات خود برای تامین امنیت ورود زائران خارجی از گذرگاه‌های مرزی ادامه دارد و استقرار و اقدامات امنیتی و حضور این نیروها در امتداد جاده‌هایی که زائران اربعین از مناطق جنوبی به سمت کربلای مقدس می‌روند، افزایش یافته است.  

وی با بیان اینکه از گذرگاه مرزی شلمچه و تمام جاده‌های مورد استفاده زائران بازدید و برای هماهنگی انجام عملیات مشترک با مقامات نیروهای امنیت داخلی دیدار کردیم، افزود: در این دیدار وظایف برای ماموریت مشترک و موفقیت در انجام این ماموریت تشریح شد و ما از تلاش‌های فراوان مجاهدان در حشد الشعبی و نیروهای امنیتی برای رسیدن به هدف مورد نظر آگاه شدیم.  

فرمانده عملیات حشد الشعبی در بصره افزود: حشد الشعبی تلاش خود را برای انجام کارهای امنیتی و اطلاعاتی، ارائه خدمات لجستیکی به موکب‌های حسینی یا ارائه خدمات مستقیم به زائران و انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با یادواره شهدای وطن و آثار آن‌ها و فعالیت‌های عقیدتی و اعتقادی مختلف به کار بسته است.  

عبدالواحد اظهار داشت: حشد الشعبی در استان بصره حدود ۲۰ هزار رزمنده خود را برای تامین امنیت جاده‌هایی که زائران از آن‌ها تردد و ده‌ها موکبی و گروه‌های بهداشتی که به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند و همچنین برپایی نمایشگاه‌های آثار شهدا و خیمه‌های ارشاد فرهنگی و عقیدتی مستقر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس